👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
De Turbo op mijn Dieselmotor fluit behoorlijk bij het optoeren
vanaf ongeveer 1500 rpm.
De motor heeft inmiddels de 280000km gepasseerd en ik heb nog
1 week garantie van het bedrijf waar ik de auto 10000 km geleden gekocht heb Ik vraag me af of dit gekuid duidt op schade/slijtage aan de turbo compressor of dat dit normaal is..
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Mijn '97er TDI 110 pk, 178 dkm, begint ook vanaf iets meer dan 1000 rpm te fluiten. Duurt echter maar 1 of 2 seconden dat het te horen is. Volgens mij is dit volkomen normaal. Andere TDI's hoor je bij het wegtrekken ook even fluiten (van buitenaf).
Het fluiten van een turbo is inderdaad normaal.
ik begrijpp dat het fluiten normaal is, maar ik vind dat mijn turbo heel hard fluit. Als de uitlaat warm is hoor ik een lagere
toon zelf bij stationair toerental.
Kan er mogelijk een pakking niet goed dichten of, zoals mijn garage zei : mogelijk is er in het gedeelte van de uitlaat achter de turbo een oxidatie filter verwijderd, waardoor er nu makkelijk staande golven in het bewuste uitlaatstuk kunnen ontstaan.
21 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar