Ik ben sinds 2 maanden de eigenaar van een Polo GTI 6n2 met 160.000 km op de klok.
Na een paar dagen rijden viel het mij op dat er regelmatig een blauwe rookpluim in de spiegel te zien was bij het optrekken.
Gelijk maar even het oliepijl gecheckt, flink gezakt...
Nu heb ik vernomen dat dit een bekend probleem is van deze auto's en dat dit mogelijk te maken heeft met kantelende zuigers of versleten/gebroken zuigerveren.
Verder geen ratelende/kloppende/bonkende geluiden e.d.
Zelf zat ik aan de koppakking te denken...
Het olieverbruik is trouwens 1L op 500km en bij korte stukken nog hoger.
Iemand een idee/suggestie?
Bij voorbaat dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Olieverbruik heeft nagenoeg nooit als oorzaak koppakking maar wel zuigerveren en/of klepsteelrubbers.
En hij lekt het niet ?
Nee de stoep is nog kurkdroog hier. Gaat er echt allemaal via de uitlaat uit. Kan ik misschien aan de bougies zien of het aan 1 zuiger licht of dat ze alle 4 vettig zijn?
11 jaar
Kleur van de bougie kan je inderdaad iets vertellen , geeft vaak een koek of koolaanslag aan de bougie neus.
Net even alle bougies eruit gedraaid, hieronder het verschil tussen de bougie van cilinder 1 en 3. Die andere 2 zaten er een beetje tussenin qua kleur.
Toch maar cilinders laten honen denk ik, en 4 nieuwe zuigerveren en/of zuigers erin.
Ik hoorde vanmiddag tijdens het rijden trouwens toch wel een licht schrapend geluid, was me nog niet eerder opgevallen maar met de radio uit en ramen dicht toch wel degelijk te horen.
[img]http://www.plaatjesdump.nl/upload/996f98...[/img]
11 jaar
Ik verwacht niet dat dat schrapende geluid van je zuigers/veren af komt, dat zou niet best zijn dan.
Niet iets anders wat lawaai maakt.
@vwrik:
Indien u wilt reageren op de laatste reactie, dan graag in het tekstvak ONDER de laatste reactie waar antwoord direct boven staat en NIET via de button citeren. Eén keer lezen is voldoende.
Als ik de koppeling intrap is het weg..
11 jaar
Druklager of waarschijnlijker de versnellingsbak, deze stopt met draaien als je de koppeling intrapt.
Probleem is niet opgelost, auto is inmiddels ingeruild.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar