Goedemiddag,
we hebben een VW Polo binnengekregen welke niet meer aan wil slaan.
Bij uitlezen komt er de storing P0087 naar voren wat de volgende uitleg heeft -Brandstofrail / systeem druk te laag
Ik hebn inmiddels de Volkswagen dealer al gevraagd of het een bekend verhaal is bij dit type auto maar uiteraard hebben ze dit nog nooit meegemaakt.
De auto heeft 60.000km geleden nog een grote beurt gehad waarbij ook het dieselfileter vervangen is.
Iemand enog idee of de raildruksensoren ooit stuk gaan bij dit type motor?
Chris
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij is hier een tpi van dacht ik en dan een probleem met de hogedrukpomp maar het fijne hiervan weet ik niet meer. Volgens mij (maar weet ik niet zeker meer omdat het bij mij niet vaak voorkomt) heb ik de pomp moeten vervangen voor dacht ik deze storing maar kan net zo goed aan de opvoerpomp liggen of idd de sensor. Zou kijken wat hij doet als je moer losdraait of er diesel tussenuit komt en wat hij doet op remmenreinigen en meetwaarden checken, dan weet je wat meer.
Hogedruk pompen gaan wel is kapot inderdaad. Je kan de raildruk even meten via meetwaardeblokken. En dan de werkelijke raildruk vergelijken met voorgeschreven raildruk. Er is ook een meetwaardeblok waarbij je dus het verschil tussen die 2 meteen kan zien. Als de pomp kapot zou zijn moet je volgens mij de brandstoftank op ijzer spaanders controleren, als die aanwezig zijn in de tank moet alles vervangen worden van het brandstofsysteem, behalve de tank zelf. Die moet leeggepompt worden en goed schoongemaakt worden. Alle leidingen, slangen, injectoren, pomp etc. moeten dan vervangen worden (is inderdaad een TPI van).
Wat ik ook wel eens heb gehad met eenzelfde probleem met een Ibiza 1.2 TDI (CFWA motor, zelfde als Polo), was een probleem met een verstuiver waarbij de retour open bleef staan. Hierdoor werd er ook geen raildruk opgebouwd en meette we maar 6bar druk op de rail. (De druk die de pomp in de tank levert). Uiteindelijk hadden we wel de pomp vervangen maar dit mocht niet baten. Daarna de brandstofretour hoeveelheden gecontroleerd van de verstuiver, en toen zagen we dat er dus een verstuiver bij zat die veel te hoge retour had. Na die vervangen te hebben sloeg de motor weer aan.
Er is in ieder geval sowieso een TPI met betrekking tot dit probleem/deze storingscode. Even langs de dealer met de vraag of ze dit willen controleren. Wellicht moet de reparatie daar ook uitgevoerd worden i.v.m. coulance/garantie?
Succes.
Dank voor de reacties.
Vreemd meteen te horen dat er een tpi van bekend is. Mijn locale dealer in Einhoven (das een grote) wist van niks!!
Aan coulance doen ze niets, diagnose en herstel wel graag als er maar betaald word.
Verder zie ik de brandstofdruk mooi oplopen tijdens het starten dus lijkt drukverlies via een verstuiver niet aan de orde.
Morgen maar weer even andere dealer raadplegen met betrekking tot die tpi.
Bedankt voor zover, word vervolgt.
Maar er komt wel diesel aan bij de hogedrukpomp toch neem ik aan?
Sorry voor de late reactie maar het bleek een probleem met de verstuivers te zijn. 1 bleef open staan en een andere was electronisch defect.
2 nieuwe verstuivers er in en hij loopt weer als een zonnetje!!
bedankt voor de reacties
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar