Deze auto draait regelmatig maar op 2 cilinders. De foutcode komt telkenmale terug.
Alles al geprobeerd : 3 nieuwe bobijnen, nieuwe bougies, injectoren van plaats verwisseld. Met remmenreiniger "bespoten" op zoek naar valse lucht........
Niks helpt...........
Geplaatst door jhl (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Fox? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Fox of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden
Hallo, controleer de cilinderoverslag optelling in meetw blok 14/15/16. Bij een bepaald aantal overslagen wordt van de desbetreffende cilinder de injector uitgeschakeld door de ECU. Meet de compressie koud/warm. Groet Jan227
ricky (0) PRO, 12 jaar geleden
Welke foutcode's had je allemaal?
Injectoren gaan wel eens stuk maar die heb je al verwisseld zeg je zonder resultaat dus dan kan het nog de bedrading zijn van de injectoren of bobine of een probleem met de ketting of zwaar vervuild. idd maar eens compressie meten op het moment dat hij op 2 cilinders loopt.
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Altijd dezelfde foutcode. Soms rijdt hij 4 dagen zonder fouten, soms maar 20 minuten
ricky (0) PRO, 12 jaar geleden
Welke foutcode dan? Cilinderoverslag? En welke cilinder? (Even voor de duidelijkheid.)
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
foutcode 16687 - cilinder 3 overslag P0303
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Compressie meten akkoord, maar mijn vraag is dan : waarom doet hij het niet altijd?
Als het een verbrande klep is dan moet hij altijd driehoekig draaien.
Jan227 (5) PRO, 12 jaar geleden
Hallo, af en toe haperende klepstoter(s), koolafzetting op kleppen. Groet Jan227
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Moet toegeven auto heeft maar een goeie 12000 km gereden...........
ricky (0) PRO, 12 jaar geleden
Kan idd vervuiling zijn maar hoeft niet, maar kijk niet raar op van die lage km standen tegenwoordig waarbij dat kan gebeuren want bv die 1.4 tfsi en fsi's kolen zo erg dicht dat er gewoon 1cm aan kool op de klepsteel staat en veel op de klep zelf waardoor dit problemen gaat geven en dan hebben ze nog niet eens 30.000 - 40.000 km gereden dus is tegenwoodig normaal.
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Het is daarom dat ik het raar vind. Auto komt volgende week een paar dagen binnen.
Blijkbaar is dit toch een "algemeen" probleem geworden bij de kleinere benzinemotoren van de ganse VW-familie, en zeker die die weinig km rijden.
En zeggen dat het zo een "horlogekes" waren indertijd..............
yves.vriens (0) PRO, 12 jaar geleden
ik heb er al 2 gehad
op 1 cil een compressieverschil van 3.5 kg en dan legt hij soms de injector uit deze 3 cil motors met 6 kleppen zijn eigenlijk echt slecht
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
Auto is nog terug binnen. Maar het wil lukken dat ik vandaag identiek voertuig binnen heb gekregen met identieke foutcode maar 16686 - cilinderoverslag 2
Middenste bobij vervangen en auto loopt terug perfect. Begrijpe wie kan.
jhl (0) PRO, 12 jaar geleden
klant heeft terug identiek probleem, begrijpe wie kan.
Je zet het contact af en die auto loopt terug als een trein
jhl (0) PRO, 11 jaar geleden
Auto is 2 dagen binnengeweest bij grote dealer van de streek. Bestek van 1400 euro zonder waarborg dat het probleem gaat opgelost zijn. Motor moet open en handmatig "gekuist" worden. Klant is radeloos.