ik heb een tijdje geleden een corrado g60 gekocht waarvan de aansluitingen voor de oliedrukschakelaars niet kloppen ( denk ik....). Mijn olietemperatuur staat standaard op 62 graden. ook wanneer ik de motor start blijft deze op 62 graden staan. toch gaat het lampje van de oliedruk niet knipperen en ook geen zoemer die afgaat. kan iemand mij vertellen welke kleur draden er op de schakelaars horen. bij mij heeft de voorste schakelaar 1 aansluiting en de achterste schakelaar er 2. Ook gaat de fan voor de koeler niet af :S. kan dit ermee te maken hebben?
alvast bedankt!
mvg rick
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rick,
Welke kleuren kabel heb je op de schakelaars zitten ?
Dat de temp op 62 graden blijft staan, kan komen door een kapotte sensor,
Dat het oliedruk lampje niet werkt als je het contact aanzet, kan komen door een slecht contact, of een kabel die verwisseld is.
Gr Stefan
bedankt voor de snelle reactie!
op de grote voorste schakelaar heb ik de kleuren: links bruin en rechts groen/zwart
op de kleine achterste alleen een bruin/zwarte, ook ligt daar een zwart massakabeltje los die in verbinding staat met de accu :S
14 jaar
en als ik de auto op contact zet dan brand het oliedruklampje wel maar die gaat uit als de auto loopt
groeten
14 jaar
Rick..
Dan is het toch toch goed als het lampje wel brand als hij op contact staat en dooft als de motor loopt, niks aan de hand hiermee dus..
Zie voor de duidelijkheid het schema :
[url=http://img442.imageshack.us/i/51434678.p...][img]http://img442.imageshack.us/img442/3381/...[/img][/url]
Gr Stefan
14 jaar
En..Inmiddels eruit gekomen ?
14 jaar
hoi,
sorry voor de late reactie. is even iets tussen gekomen waardoor ik nog niet verder naar de auto om heb kunnen kijken. Ik weet wel dat de aansluitingen bij mij niet op de juiste sensoren zitten dus daar ga ik het weekend het eerst naar kijken. Dus ik zal er zeker mijn voordeel mee hebben. Hiervoor mijn dank! wel ben ik eigenlijk benieuwd hoe je aan zon schema komt. Ik heb zelf een werkplaatshandboek bij de dealer geleend maar zelfs hier staan zulke schema's niet in.
En dan heb ik nog een vraag.... Een vriend van mij heeft een corrado, zelfde type en bouwjaar. Hij heeft er nu een nieuw blok in gelegd. Alles werkt naar behoren alleen wanneer de auto op contact word gezet knapt de zekering van de benzinepomp erdoor. waarschijnlijk heeft hij met het aansluiten vd bedrading ergens iets niet goed zitten. Nu hebben we kabels naar achter heen gelegd en een zwevende zekering ertussen gelegd. waren toch benieuwd of de auto zou starten en lopen. Nu blijft de pomp doorlopen omdat het relais er niet tussen zit. ik ga ervan uit dat het relais de stroomtoevoer stopzet wanneer de pomp het systeem op druk heeft gebracht. zit ik hier aan het juiste eind of zit het toch anders in elkaar? ? ?
wederom bedankt!
mvg rick
14 jaar
Rick,
Veel schema's vind je op internet, o.a. op : www.volkswagen.msk.ru en kijk even in de linker kolom, scroll omlaag en kijk bij engines en zoek je motorcode, veel staat in het engels, is soms wel even zoeken maar dan kom je een heel eind, en voor andere dingen heb je verschillende programma's bv..
Voor je vriend zijn auto, 99% dat het in de bedrading zit, of een + kabel ligt bloot en komt tegen de massa aan waardoor de zekering springt, of er is iets verkeerd aangesloten, denk aan een stekkertje achterop de zekeringkast, ik weet niet welke motor erin ligt of erin lag, maar denk dat je het daar zoeken moet, normaal loopt de pomp een 2 sec als je de motor op contact zet, als je de start, dus de motor rond gaat, blijft de pomp constant mee lopen..
Het relai zal het probleem niet veroorzaken, deze zal nr 67 of 167 hebben voor de brandstofpomp en zit op plaats 12 ( helemaal rechts onder ) in de zekeringkast.
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar