Hoi,
Vandaag met een probleem van iemand anders opgezadeld.
heb hier een corado staan die erg gelapeerd stationair.
alle schroeven en stel boutjes die er opzitten zijn door voorganger verdraaid.
Bij deze auto is de koppakking vervangen en cilinderkop afgeperst en gevlakt.
volgens revisie bedrijf(heb ik gebeld) staan de 2 nokkenassen met de ketting goed.
Nu heb ik de timing van distributie gecontroleerd en kwam tot de conclusie dat de nokkenas 2 tanden verkeerd stond.
krukas namelijk op vliegwiel 0 gezet en nokkenas met het streepje op de poelie gelijk met de deksel.
nadat ik de distributie goed heb gezet loopt de motor nog steeds beroerd en zit er een tik in de cilinderkop.
Ik heb de timing 3x gecheckt en volgens mij moet hij echt zo staan.
Het tikken lijkt op het geluid van een lege klepstoter of iets dergelijks.
wat ik raar vind is dat het geuid er niet in zat toen de distributie"verkeerd"stond.
na overleg met revisie bedrijf en na compressie test(100%) er toch maar voor gekozen om de distributie niet weer verkeerd terug te zetten.
heeft iemand dit misschien als eens meegemaakt of zijn er tips dan hoor ik het graag.
groeten
Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klepstoters zijn een bekent probleem bij de Corrado met een 9A blok.
ja maar hoe kan het dat voor de verandering van dist timing hij niet tikten??
Ik zou de ketting eens controleren, kleppendeksel eraf halen, motor op bdp zetten, dan moeten de 2 streepjes op de nokkenas tandwielen tegenover elkaar staan ' - - '
Ze kunnen allemaal veel zeggen, zelf controleren en je weet het zeker, vreemd dat hij tikt of ratelt als de timing wel goed staat en het verdwijnt als deze compleet verkeerd staat,
Zou de boel toch eerst eens controleren..
Mooi dat je met de zooi van een ander opgezadeld zit, die andere hebben vanalles eraan geprutst en hebben het niet voor elkaar gekregen en nu mag jij de troep opknappen..
Gr Stefan
14 jaar
hebben ze de poulie's er wel goed opgezet zijn deze conisch??dat hij nu wel tikt en voorheen niet heb ik het idee dat nu een klep op de zuiger komt dus nu zeker niet goed staat
14 jaar
Haal de nokkenas poullie d'r is af een riem zijde. spietje breekt vaak!! of op tijd zetten en de ontsteking d'r uit draaien. de sleuf van ontsteking moet vlak met cilinder kop liggen
il zal als ik morgen weer zin heb er nog eens naar kijken, dat van die spie ga ik zeker even controleren.
wat betreft de kleppendeksel demonteren, ze willen wel dat het opgelost word maar het mag zeker niet veel geld kosten!
Stefan, ik ga van de week toch heel de boel even controleren op timing, dan moeten ze maar even in de portemonee(hahahah)
groeten
Bart
bart kijk even of de nokken assen identiek zijn.en niet onderling zijn gewisseld.[uitlaat met inlaat]succes
De nokkenas andersom leggen ? Dus in met uitlaat verwisselen gaat helemaal niet op, en het past niet eens!
Bart,
Ja de inlaat is er zo vanaf en de timing is snel te controleren, maarja, dat kost ook tijd en dus geld, moeten ze maar even op de tanden bijten..:)
Gr Stefan
14 jaar
opgelost, vandaag toch maar even kleppendeksel verwijderd en inderdaad de nokkenassen stonden niet goed.
1 tand verkeerd, met dank aan het revisie bedrijf bij ons in eindhoven die mij verzekerde dat dat niet kon.
alles goed gezet, rod gedaaid en gestart.
gelukkig liep de auto meteen goed en zijn er geen kleppen beschadigd.
ik had dus al zo'n voor gevoel maar nu is het bevestigd.
al met al alles opgelost.
iedereen bedankt voor het meedenken en tot de volgende keer!
Groeten Bart
Zo zie je maar weer Bart, die nokkenassen kun je zeker verkeerd monteren qua merktekens van elkaar, zo zie je maar weer..
Bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Corrado of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar