close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: gaat constant in noodloop

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 90pk 1.9 tdi ALH

hallo wie kan mij verder op weg helpen met het volgende probleem!
ik heb hier een golf staan die na de volgende ingrepen nog steeds in noodloop gaat met als storings melding 17965 inlaat spruitstuk druk
overschreden,
het volgende en voor de hand liggende is al gedaan.
N75 vervangen geen resultaat
map sensor verv.
turbo geometrie liep zwaar uit elkaar gehaald en ontkoold en gangbaar gemaakt, [geen resultaat]
inlaat spruitstuk incl egr klep zaten dicht ,alles eraf gehaald en gereinigd, wederom geen resultaat!!
uiteraard alle vacuum slangen gecheckt
katalysator met een endoscoop gecontroleerd= ok
LLM gecontroleerd en ook verv gehad , ook dus niet!
met een actuator test werkt alles naar behoren
en als ik naar de duty cycle kijk van de N75 overschrijd hij ook de 95% niet onder vollast maar dan draait hij wel 2570mbar overdruk!!!
ik kom er even niet meer uit!! is er iemand die dit eerder bij de hand gehad heeft!?! denk dan even mee!
bij voorbaat dank , groet herman

Geplaatst door

herman vendeloo (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Foutcode: 17965 P1557
Controle laaddruk regellimiet wordt overschreden

- Is de intercooler ook gecontroleerd op lekkage
- Vacuum Slangaansluitingen toevallig verwisseld
- Of ander zit het probleem nog steeds in de Turbo zelf (Turbo kapot)

Is de Auto ook rijdend uitgelezen LMM en de Turbodruk kan je ook een log maken en hier plaatsen



Gr
Tiguan

Tiguan 0
badge

14 jaar

ja rijdend is de auto uitgelezen , de LLM geeft onder vollast een waarde van 1120 mg , maar dat is denk ik ook gerelateerd aan de hoge laaddruk,
de turbo zelf wat kan er aan kapot !? de geometrie werkt weer naar behoren en de schoepen zagen er prima uit !
ik heb trouwens ook de vacuum doos op de turbo vervangen>
hij werkt trouwens andersom dan de meeste systemen , de N75 zet eerst vol vacuum op de vacuum doos en naar gelang de motor belasting/ toerental stijgt en dus ook de laaddruk .
dan zorgt de duty cycle op de N75 dat hij vacuum aflaat waardoor er meer inwendige lek optreedt in de turbo langs de geometrie af!
met een waste gate klep werkt dat dus andersom, wat ik hier mee wil zeggen is als je een kapotte vacuum slang hebt dan zal je turbo druk dus eerder te laag dan te hoog zijn!
nog meer ideén ,alvast bedankt voor je input!
gr herman

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Deze turbo is ook uit elkaar geweest en liep niet zwaar ofzo. Maar we wilden hem weer terugmonteren en toen pas zagen we de roestplak. Misschien heb je er iets aan, want als je alles al gecontroleerd en getest hebt, blijft vrees ik toch zoals Tiguan ook aangeeft de Turbo over.

Siem Bijman 680
badge vip badge

14 jaar

Toch zou ik nog eens goed naar de aansluitingen van de vacuumslangen kijken, als er ene verkeerd zit dan heb je het probleem al, en er is snel iets over het hoofd gezien..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Zo hoort het te zitten :

[url=http://img844.imageshack.us/i/90228162.p...][img]http://img844.imageshack.us/img844/4853/...[/img][/url]

1 - → magneetklep laaddrukbegrenzing -N75
2 - naar uitlaatgasterugvoerklep -N18
3 - naar luchtfilter
4 - onderdrukreservoir
5 - drukdoos voor laaddrukregelklep
6 - uitlaatgasturbo
7 - naar omschakelklep inlaatspruitstukklep -N239
8 - terugslagklep, witte aansluiting is gekeerd naar magneetklep laaddrukbegrenzing -N75


Met de wagen in de 3e versnelling volgas accelereren vanaf 1500 toeren, bij 3000 toeren zou hij tussen de 1.700...2.250 mbar moeten weergeven, doet hij dat niet dan de actuatordiagnose uitvoeren en de magneetklep voor laaddrukbegrenzing.

De magneetklep moet werken en daarbij moeten de stangen van de drukdoos voor laaddrukregeling aan de uitlaatgasturbo heen en weer bewegen (ten minste 3...4 keer, zolang onderdruk in het onderdrukreservoir aanwezig is).

Bewegen de stangen en worden de voorgeschreven waarden voor de laaddruk niet bereikt, turbo vervangen.

Bewegen de stangen niet terwijl de magneetklep niet werkt: Magneetklep laaddrukbegrenzing N75 controleren.

Bewegen de stangen niet ofschoon de magneetklep werkt, onderdrukpomp op de laaddrukregelklep aansluiten en het soepel bewegen van de stangen controleren.

Bewegen de stangen niet soepel, turbo vervangen.

stefan84 0

14 jaar

ik kan het toch niet verklaren dat de turbo niet goed zou zijn!
ik heb de turbo gedemonteerd gehad , gesplitst en de geometrie tot het laatste tonnetje en schroefje gedemonteerd gereinigd en na montage op
werking gecontroleerd , het systeem kan ik zonder vacuum pot aangesloten superlicht bedienen, dus ik heb toch mijn twijfels ofdat het daar
vandaan komt ofschoon het er wel op lijkt!
ik ben al diverse van deze problemen tegen gekomen , maar deze slaat alles!
ik heb de vacuum leidingen inderdaad zo zitten als op de gemailde foto van hierboven,
ik sta compleet voor een raadsel! kan het niet zo zijn dat er iets in ecu niet goed zit ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.