close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Gas "ijlt"na bij overschakelen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 20V

Ik heb het volgende verschijnsel met de auto, bij het optrekken en vervolgens overschakelen naar hogere versnelling blijft heel even het gas hangen en zelf iets oplopen terwijl de voet van het gas is. Je hoort het en je ziet het ook op de toerenteller, die loopt dan zo'n +/- 300 rpm omhoog, nu heb ik begrepen dat de gas regeling bij deze auto elektronisch is, zou de gaskleregeling opnieuw afgesteld moeten worden?
Het soepel overschakelen is nu ietwat lastig. Alleen als je heel voorzichtig over schakel lijkt het niet voor te komen maar wil je vlot door rijden dan is het continue aanwezig. Voor de rest doet de auto het prima. Iemand een idee?

Geplaatst door

Kees76 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bekend probleem bij VW en ook andere merken.
Zit doelbewust ingebouwd in de software om uitstoot van bepaalde schadelijke stoffen (NOx) te beperken.
Als het niet erger is/wordt dan bij de aankoop van de auto zul je er mee moeten leren leven.

oldford 0
badge

15 jaar

[quote=oldford]Als het niet erger is/wordt dan bij de aankoop van de auto zul je er mee moeten leren leven.[/quote]
Je zou kunnen proberen om ermee te gaan leven maar je zou OOK kunnen proberen om je rijstijl aan de auto aan te passen. Dit is op zich niks vreemd want de auto zal zich echt nooit aan de berijder aanpassen.
Ik denk dat er nog wat winst valt te halen door het gas wat "af te toppen" net voor het moment dat je schakelt.
Weinig mensen kennen deze methode, laat staan dat ze het beheersen. Indien goed toegepast, voorkomt deze stijl bij ELKE auto de ozo bekende en voelbare "schok" bij het OPschakelen welke wordt veroorzaakt door een "verkeerde" bediening van de bedieningsorganen.

Santa 0

15 jaar

Moet zeggen dat ik het heel erg irritant vind,net alsof je niet kan schakelen (bij normaal schakelen zoals je alle andere auto's bediend),maar idd een fractie eerder van het gas af en hij reageert goed.
Je kunt natuurlijk ook het gasklephuis laten reinigen en weer inleren met de testkast,mocht gasklephuis vies zijn dan zou het kunnen dat het iets beter wordt,maar het zal altijd blijven.

ricky 10
badge

15 jaar

Dat het heel erg irritant is, ben ik voor 3000% met je eens, Ricky!!!!
Gezien de steeds strenger wordende emissie-eisen zullen dit soort klachten alleen maar gaan toenemen!

Santa 0

15 jaar

[quote=Santa][quote=oldford]Als het niet erger is/wordt dan bij de aankoop van de auto zul je er mee moeten leren leven.[/quote]
Je zou kunnen proberen om ermee te gaan leven maar je zou OOK kunnen proberen om je rijstijl aan de auto aan te passen. Dit is op zich niks vreemd want de auto zal zich echt nooit aan de berijder aanpassen.
Ik denk dat er nog wat winst valt te halen door het gas wat "af te toppen" net voor het moment dat je schakelt.
Weinig mensen kennen deze methode, laat staan dat ze het beheersen. Indien goed toegepast, voorkomt deze stijl bij ELKE auto de ozo bekende en voelbare "schok" bij het OPschakelen welke wordt veroorzaakt door een "verkeerde" bediening van de bedieningsorganen.[/quote]
Heb de 'aftopmethode' vandaag eens toegepast en dat werkt perfect, word aanpassen van de rijstijl dus. Voor nu nog geen verdere actie voor wat mij betreft, gasklep inregelen wacht ik nog even mee.

Kees76 0

15 jaar

Ben blij dat je "technische probleem" nu is verholpen door een "niet-technische" oplossing...!

Gelukkig zijn er nog mensen die toch nog in de Kerstman geloven..........

Nog bedankt voor het vermelden!

[url=http://img215.imageshack.us/i/santa.png/][img]http://img215.imageshack.us/img215/5062/...[/img][/url]

Santa 0

15 jaar

Even na lange tijd nog een update hierover, uiteindelijk zat het probleem in een defecte/slechte schakelaar die op het koppelings pedaal zit gemonteerd, deze heb ik vandaag vervangen en nu heb ik totaal geen na ijl effect meer!! Ben hier achter gekomen via vagcom, die gaf de fout aan.

Kees76 0

15 jaar

Tja, ik ging er van uit dat je de auto al had laten uitlezen VOORDAT je je probleem hier postte.........
Maar goed, het probleem is uit de wereld. Dank voor je feedback!

Santa 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.