Hey,
Ik ben bezig met een G60 project waarbij ik een Corrado G60 blok in een Golf 3 cabrio aan het inbouwen ben.
Ik ben op het punt beland dat alles is aangesloten en dat ik de motor wou gaan starten.
De startmotor reageerd, maar ik zie dat de bougies niet vonken en dat er ook geen benzine is.
Als ik de sleutel omdraai, dan reageerd de startmotor dus wel en begint het blok te draaien...alleen slaat deze niet aan.
Er zit een half gevulde benzinetank in de auto en een volle accu.
Alarm is uitgeschakeld (noodprocedure)
Waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien.
Weet iemand misschien waar het aan zou kunnen liggen waardoor ik geen vonk heb en geen benzine?
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Of wel de motor-computer krijgt geen/niet voldoende voeding of massa of de toerentalmeting werkt niet.
Heb je stroom op onderdelen van de inspuiting tijdens starten? Bobine, injectors, stationair klep?
Zo nee, dan zal de motor-computer ook wel niks krijgen en mis je een relais of verbinding.
Zo ja, dat lijkt het erop dat er geen toerental is.
Bedankt voor je reactie.
Volgens mij heb ik geen stroom op de bobine.
Injectors hebt ik niet gecontroleerd....en de stationair klep ook niet.
Dit is zeker een aanrader om te controleren.
Wat ik wel weet is dat de benzinepomp niet aanslaat.
Kan dit ook met de computer te maken hebben?
14 jaar
Brandstofpomp wordt normaal gestuurd via een relais (aangezet door de computer) en pas dan als er een toerental gemeten wordt.
Heel vaak wordt de pomp enige seconden aangestuurd als je het contact aan zet (zonder toerental).
Krijgt de computer wel stroom (en aarde)? Zo niet dan wordt het relais niet aangestuurd.
Krijgt het relais wel stroom? Zowel stuurstroom als hoofdstroom op aansluiting 30? Zo niet, dan heb je wederom geen pomp.
Schema moet je hier wel kunnen vinden: http://www.volkswagen.msk.ru/index.php?p...
Sommige schema's zijn in het Russisch, maar er zijn ook Engelse schema's.
Thx, ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag.
Dit is informatie waarmee ik zeker wel verder kan.
Als ik het heb uitgevogeld, dan laat ik even weten of het is gelukt of niet.
14 jaar
Zijn er nog meer handige linkjes waar ik stroomschema's kan vinden?
14 jaar
www.volkswagen.msk.ru bv
Even zoeken en gij vind..
14 jaar
ff een tip, ik hoop dat je BEIDE brandstof pompen van de Corrado hebt overgezet? de G60 Corrado heeft er 2, 1 In de tank en 1 BUITEN de tank,
Oeps de brandstof pompen heb ik niet overgezet. Ik dacht dat die van de cabrio voldoende zou zijn...
14 jaar
Nope, de G60 heeft er 2
Ok en als ik het goed begrijp moeten dus beide overgezet worden, of is alleen de 2de buiten de benzinetank voldoende?
14 jaar
Indien je die pomp buiten de tank hebt, dus die eronder hangt, is het goed, dat pompje in de tank is een opvoerpompje..
Heb je ook de kabelboom e.d. van de G60 genomen net zoals de ECU + Zekeringkast ? Zo ja, dan kan het alarm eventueel ook een veroorzaker zijn zodat je geen vonk en benzine hebt.
Loop anders de BDP sensor eens na, zorg er wel voor dat zekeringen en relai's in orde zijn en op de juiste plek zitten.
14 jaar
Bedankt voor de tip. Ik ga zo snel mogelijk die corrado weer op de brug zetten en die 2de pomp eruit halen.
Ik heb de motorkabel boom en computer van de corrado overgezet. Alleen heb ik niet de zekeringkast overgezet. De benodigde stekkers zijn in de zekeringkast van de cabrio geplaatst, waar de originele stekkers zaten van de andere motor. Wat het Alarm systeem betreft, deze heb ik via een noodprocedure uitgeschakeld en zou theoretisch geen invloed meer mogen hebben...
Heeft er iemand ervaring met het Texalarm wat volgens mij vanaf fabriek is ingebouwd....
14 jaar
Oke, ook belangrijk is dat de relai's op de juiste plek zitten, welke relai's ( nr erop ) zit op plaats 3 en 12 in de zekeringkast ?
Je weet nu niet waar het probleem zit, het kan dus zijn dat je een relai mist of op een verkeerde plaats hebt zitten, gezien de zekeringkast nog bij de oude motor hoort, ook kan het zijn dat het alarm de boel blokkeerd, je kan de onderbreker los koppelen en de originele kabels aan elkaar maken, dan staat hij zeker buiten werking, wat betreft het lopen van de motor...Meer info kan ook via mail.
Als dat allemaal goed is, dan word het zoeken en meten in de bedrading, geen vonk en brandstof kan goed samen hangen.
14 jaar
...
13 jaar
Het is dan eindelijk gelukt. Er waren meerdere factoren waardoor er geen vonk en benzine was.
* onbrekende relais
* kabels in de oudeboom, die in de nieuwe stekkers niet voorkwamen en dus moesten worden doorgelust.
* niet alle kabels waren correct aangesloten
Uiteindelijk zijn alle ontbrekende relais aangevuld en wat draden doorgelust etc..
Nadat alles was doorgemeten en werkte, sloeg de motor direct aan.
13 jaar
Special thx to Stefan en alle anderen die op dit probleem hadden gereageerd.
13 jaar
heb je ook beide brandstof pompen overgebouwt?
nee, ik heb de brandstofpomp van een GTI gebruikt.
13 jaar
GTI brandstof pomp gemonteerd en auto loopt goed.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar