Hallo mensen
Ik heb het volgende probleem met mijn G3 golfje
Afgelopen weekend mijn koppakking vervangen omdat er water in de olie zat (nu trouwens nog steeds)
Aan de oude pakking is duidelijk te zien dat vervanging echt nodig was
We hebben er een nieuwe stalen pakking tussen gezet met nieuwe trekbouten.
Toen de nieuwe pakking ertussen zat hebben we de motor even getest.
De restanten witte smurrie verdwenen langzaam.
Vanavond even de koelvloeistof gecheckt maar het vloeistof in het vaatje zat onder de min level
Ook wordt de motor niet warm ook de kachel niet
Weet iemand of deze golf 3 1.6 AEE motor een warmtewisselaar bevat of is dit alleen bij diesels?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dze heeft geen olie koeler .
je zult het koelsysteem goed moeten speolen al vorens tevullen met koelvloeistof.
haal er spul voor om tespoelen en lees hoe je het moet doen.
dat het nu onder min staat jkan goed hoor de motor is warm geweest en de lucht er uit gegaan.
dat de kachel niet warm wordt kan zijn door telaag koelvloeistof nivo.
heb je wel circulatie.
anders zo je kachel radiateur dicht kunnen zitten die kan je proberen door tespoelen met de tuin slang maar wel tegen de stroom richting in met los genomen slangen.
groetjes jan.
Hallo
Hartstikke bedankt voor de reactie
Ik vind het alleen raar dat ik weer nieuwe witte smurrie (water-olie) aan de onderzijde van de oliedop krijg.
Ik vul het koelvloeistof reservoir voor de 2e keer bij
Ik heb het idee dat ik ook een beetje olie in de koelvloeistof zag zitten
14 jaar
er zit wel verschil in een oliekoeler en een warmte wisselaar je kunt het snel zien of je een warmte wisselaar hebt dan lopen er 2 waterslangen naar het huis van jeokiefilter en inderdaad deze gaan nog al eens lekl
succces jan
[b]Door moderator verplaatst[/b]
Reported Vandaag 08:16:00
Forum » Topic » Post Volkswagen » oliekoeler warmtewisselaar golf 3 » Post #825877
Report by bart1984
Bedankt
Ik zal de slangen eens volgens mochten ze aanwezig zijn.
Ik meld mij weer
We hebben hier net ook een koppakking vervangen(golf 3 2.0 2E motor)Deze heeft daadwerkelijk wel een oliekoeler..
Maar ofdat er een extra koeler of wat dan ook opzit zal met je probleem niks te maken hebben ;)
Je moet je koelvloeistof effe goed ontluchten
Koelvloeistofdop eraf laten en auto starten.
Kachel op warme stand ( hoeft niet op een stand te staan maar ik doe altijd gewoon 2 om te voelen)
Omdat een waterpomp niet goed druk bouwt bij alleen stationair zal je em eventjes aan je gashendel wat meer toeren moeten laten lopen, houd dan goed je reservoir in de gaten!!
Waarschijnlijk zal het nu langzaam aan wel flink extra gaan zakken , ook opletten dat als je denkt dat die ongeveer warm zou moeten zijn dat je ventilator ook echt aangaat slaan en de slangen van radiator allebei (boven en onder) ook daadwerkelijk even warm zijn..
Is dit niet zal er iets met je termostaat aan de gang zijn en dit kan ook een koud houdende kachel veroorzaken ;)
Voor de rest een aantal dingen waar je op kan letten =
Witte smurrie is niet altijd lekke koppakking( dit kan ook van korte ritten komen / alleen nog gestart en effe laten lopen en weer uit)
Als je gasgeeft met je dop van koelvloeistof-reservoir eraf dan mag het niet gaan bubbelen of gaan stijgen want dan heb je alsnog een probleem mbt koppakking.
Heb je ook nog nadien van vervangen compressie getest wat je nu op elke cilinder hebt?
14 jaar
Oke jongens bedankt
Ik heb geen oliekoeler in of aan de motor.
Ik heb nog steeds last van de witte smurrie
Het zal wel met condens te maken hebben
Groet Bart
13 jaar
ja dat is goed mogelijk deze hebben dat vaak en je rijd nog op gas.
groetjes jan.
Ik rijd nog steeds op gas
Ik heb het ook vaker gehoort de laatste tijd van bekenden dat deze type auto daar meer last van hebben
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar