Volkswagen Passat: geen compressie 1.8t

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8t aug

hallo

ik heb een passat 3b 1.8 turbo 20v met motorcode aug (amerikaans model)

vorige week is de distributieriem vervangen, en de 2 multiriemen zijn vervangen.
nu zijn de multiriemen eraf gelopen en zat er 1 van klem achter de poelie bij de krukas, vanaf dat moment is de auto uit gevallen en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aan.
aan het starten te horen heeft hij geen compressie meer, het klinkt net alsof je start zonder bougies
kan het zijn dat de distributieriem niet meer op tijd staat?
hoe kan ik eventueel zien dat hij wel goed staat?

wie kan mij helpen ik ben ten einde raad

jeroen-schoonbeek

Geplaatst door jeroen-schoonbeek (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ja dat kan heeeeeel goed, waarschijnlijk is het kwaad al geschied, controleer eerst maar eens de timing, klopt deze niet meer, zet hem juist en meet compressie..

Ben bang dat je het e.e.a. aan het demonteren komt.

Gr Stefan

jeroen-schoonbeek (0), 14 jaar geleden

ik heb me laten vertellen dat hij beveiligd is en dat de kleppen dan de zuiger niet kunnen raken, maar dat is bij deze niet zo zeker?

hoe kan ik de timing lezen?

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Kontroleer of de riem versprongen is. Indien de riem meer dan 2 tanden is versprongen hebben de zuigers de kleppen geraakt,
Het gevolg is dan kromme kleppen.

Gr. paul

ERwin_jah (0) PRO, 14 jaar geleden

heb je hem zelf vervangen of een garage anders eve terug, is niet normaal dat ze eraf lopen na 1 week greetz
en waarschijnlijk heb je nu toch wel pech distributie controleren en als er 2 tanden fout staat. Succes

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als je al zegt dat hij start net alsof de bougies eruit zijn, ben ik bang dat je nu al een probleem hebt.

Zo te horen weet je niet echt wat je moet doen, controleer het dan zelf ook niet maar laat dat doen, bel de garage die de riem heeft vervangen, en vertel je verhaal.

Ben benieuwt naar de oplossing, en die van de garage..

jeroen-schoonbeek (0), 14 jaar geleden

heb zelf de riem vervangen dus kan niet terug naar een garage

de riem is gecontroleerd en staat wel op tijd

dit weekend haal ik de nokkenassen eraf en controleer de veren van de kleppen

en indien nodig gaat de kop er ook nog af

ik hou jullie op de hoogte

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

Beste Jeroen

Wat heb je nu uiteindelijk verdient ??

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 14 jaar geleden

beste jeroen...je was goedkoper uit geweest bij de dealer en nu zou ik het ook maar uitbesteden om meer leed te voorkomen. gr john

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=jeroen-schoonbeek]dit weekend haal ik de nokkenassen eraf en controleer de veren van de kleppen[/quote]
Nog niks demonteren, eerst compressie meten.
Vuistregel nr 1

Gr. paul

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hoe heb je de timing gecontroleerd ?

Starten alsof de bougies eruit zijn, klinkt inderdaad als geen compressie = meestal D-Riem..

Wat ik niet bergrijp,

Je vraagt hoe je kan controleren of de riem juist staat, maar je hebt hem wel zelf vervangen ??????????????

En waarom liep de multieriem eraf ?

Gr Stefan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.