Volkswagen Golf: geen goede vonk

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,8 16v

ik heb een vraag de bougie,s moeten blauw vonken toch? als ze oranje vonken kan een auto daar op lopen. en waar kan zoiets allemaal aan liggen bedankt johan.

floris3064

Geplaatst door floris3064 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

29 Reacties

jan T (20) PRO, 17 jaar geleden

johan zo n vonk is vaak gewoon oranje hoor en daar loopt hij gewoon op.
kijk eens hoe krachtig de vonk is ik bedoel hoever hij over spring naar massa ; dat moet toch wel een cm of meer zijn.

groetjes jan.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

dit kan ook komen door bv een slechte bobine..

Stefan

floris3064 (0), 17 jaar geleden

ik heb al een andere ontsteking geprobeerd. en zelf denk ik toch dat de ontsteking stuk is die ik heb gekregen was ook nat van de olie van binnen en als ze nat van de olie geweest zijn dan gaan die halgevers ook vaak kapot toch? dit gebeurd vaak bij die dingen volgens mij zal dit ook te testen zijn gr johan

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Had jij niet het probleem van niet starten en knallen?
Dan is misschien je Hallgever bijna verrot. Dan komen de vonken zo ongeveer willekeurig en krijg je knallen enz. Lopen, ho maar...
Probeer eens een andere hallgever of een complete verdeler.
Succes,
Paul

floris3064 (0), 17 jaar geleden

ja dat klopt maar de auto doet het weer en het was de hallgever.heel raar ik had drie andere ontstekings geprobeerd en nou bleek bij alle drie de hallgever kapot te zijn je verwacht het niet. nou dacht ik alles klaar maar nou loopt de motor goed maar blijft het olielampje branden wat zal dit kunnen zijn ik heb nog geen oliedruk gemeten maar de olie komt wel boven in de kop. bedankt johan.

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoi,
Tsja, het kan vreemd gaan met die Hallgevers. Die van mij ging kapot bij het vervangen van de verdeelkap. Inderdaad lijkt hij wel te vonken maar bij starten alleen een beetje knallen maar niet lopen. Ik heb mij kleurendoof gezocht. Toch maar de scoop erop en toen had ik het.

Wat betreft de oliedruk: Het zou zonde zijn als de motor nu aan bonken draait door te weinig olie. Dus toch maar oliedruk meten. Het systeem met de twee oliedruksensors is ingewikkeld genoeg. Dus eerst uitsluiten of er voldoende oliedruk is. Is er voldoende oliedruk dan kan het best in de bedrading of in de sensors zitten.
Succes,
Paul

floris3064 (0), 17 jaar geleden

kun je mij ook vertellen waar de oliedruksensor zit op dit blok. het zijn niet de sensors op de oliekoeler toch bedankt johan.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

inderdaad Johan

ene is voor de oliedruk,ik dacht de eerste die wat het korts bij de radiator zit.

Stefan

floris3064 (0), 17 jaar geleden

klopt het dat er ook nog een oliedruksensor op de kop zit. johan

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Ja, dat klopt. Oliedrukcontrole met twee sensors. De ene meet bij stationair toerental en de andere meet of er boven de 2000tpm voldoende druk is., Werkt samen met een printje in het klokkenhuis. Daar zit ook een zoemertje. Hoe het precies zit, zou ik even moeten uitzoeken.

Gr.
Paul;

floris3064 (0), 17 jaar geleden

kun je mij misschien ook vertellen waar die sensors precies zitten .gr johan . bedankt

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Twee sensors. Eentje bovenop het oliefilter en eentje aan de zijkant van de kop. Daar zitten twee sensors. Koelwatertemp voor het metertje en de andere is de oliedrukschakelaar. Wanneer je de stekker van de koeltemp sensor aan massa legt moet het temperatuurmetertje met contact aan snel naar max. gaan. De andere is dan de oliedrukschakelaar.

Welke nou welke druk doet weet ik even niet meer. Maar als je de ene met massa verbindt en je start de motor moet het olielampje gaan knipperen. Leg je de andere aan massa en geef je gas tot boven 2000tpm dan moet het zoemertje gaan.

Gr.
Paul

floris3064 (0), 17 jaar geleden

ja klopt daar zitten twee sensors maar alles wat op de rechterkant van de kop zit zit allemaal in koelwater die sensor rechts op de achterkant daar zit een olietemperatuursensor. ? volgens mij voor boordcomputer? is dat dan tegelijketijd ook voor oliedruk. want dat is de enige sensor in een oliekanaal . ik heb die andere al even aan massa gehad en meter kwam omhoog bedankt gr johan

Paulus8636 (0) PRO, 17 jaar geleden

Op dit moment weet ik het effe niet meer. Helaas is Heerhugowaard niet naast de deur...
Bij mijn weten zijn er twee in de zijkant van de kop. Een voor koelwatertemp. en een voor oliedruk.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik begin te twijfelen of het bij de 16V van dit bouwjaar anders zit.
Wie helpt???

Succes in elk geval.
Paul

floris3065 (0), 17 jaar geleden

wie heeft een idee wat voor sensors op de zijkant van de kop zitten .ik dacht allemaal van het koelwater en rechts achter op de kop olietemperatuur sensor?? oliedruk.? gr johan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nee naar mijn weten heb je gelijk Paulus!

aan de zijkant van de kop zit ook een sensor aan uitlaatzijde om het zo maar te zeggen.draai je deze los,komt er ook olie uit,onder de ontsteking zit er ook nog ene ( een dikke ) en ernaast nog ene,plus de 2 sensoren boven op het oliefilterhuis.

zie foto

Stefan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nee naar mijn weten heb je gelijk Paulus!

aan de zijkant van de kop zit ook een sensor aan uitlaatzijde om het zo maar te zeggen.draai je deze los,komt er ook olie uit,onder de ontsteking zit er ook nog ene ( een dikke ) en ernaast nog ene,plus de 2 sensoren boven op het oliefilterhuis.

zie foto


[url=http://imageshack.us][img]http://img412.imageshack.us/img412/8941/...[/img][/url]


Stefan

floris3065 (0), 17 jaar geleden

ja uitlaat kant voor olietemperatuur en oliedruk?? en die onder ontsteking allemaal voor koelwater ? en op oliefilterhuis twee voor oliedruk?? allemaal bedankt .gr johan

floris3065 (0), 17 jaar geleden

het probleem met olielampje is opgelost twee nieuwe oliedrukschakelaars en klaar.eerst bleef het lampje nog branden maar dat bleek door dat de draaden verkeert om zaten. jongens bedankt voor de hulp .nou heb ik nog een vraag dit gaat ook om een kr motor met webers een kameraad kocht deze auto motor in goede conditie hoe lang mogen klepstoters tikken als een motor helemaal uitelkaar is geweest?? en zoon ontsteking kun je die net zo zetten als een gewoon standard motor bedankt johan.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nou johan

het tikken blijft normaal wel beperkt tot een aantal seconden na de koude start en dan zou het over moeten gaan.een vriend heeft ook een KR en rijd al 2 jaar met die tikkende bak rond ( klep stoters ) tjaa en het verhaal over die Webers...

je zal als het goed is deze ontsteking hebben ?

[url=http://imageshack.us][img]http://img266.imageshack.us/img266/2338/...[/img][/url]

Stefan

floris3065 (0), 17 jaar geleden

ja dat klopt die ontsteking. die ontsteking kan toch met webers net zo afgesteld worden met de lamp .zelfde tijdstip als zonder webers . ja die klepstoters dat blok dat is een gereviceerd blok maar bij de eerste start duurde het tikken wel een kwartier zal dat wel normaal zijn?? mvg johan.

stefan84 (0), 17 jaar geleden

welke olie word er gebruikt Johan ?

als je nu zegt 15 sec,dat de motor tikt,doe je eens je ogen dicht en zeg je maar stilletjes dat er niet veel aan de hand is,maar een kwartier lang is wel wat teveel van het goede!

maar wat is er precies gereviseerd ? het complete blok dus ook incl de kop ?

Stefan

floris3065 (0), 17 jaar geleden

10w40 semi synthetic comma eurolite motor in compleet gereviceerd .johan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

weet niet hoelang geleden hij gereviseerd is en hoe ermee gereden word,maar ga anders eens terug na dat revisie bedrijf en leg je probleem uit!bij een complete revisie hoor je helemaal geen tik meer te horen,en geen geratel van 15min..

Stefan

floris3065 (0), 17 jaar geleden

die 15min dat was bij de eerste keer starten na revicie motor is nog niet mee gereden omdat hij het niet vertrouwd we hebben de auto een dag later weer gestart en was wel stil maar ja na revicie en nog niks gedraaid blijft het raar die 15 min .olie is goed toch 15w 40 .johan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

mee terug gaan en je niet laten afschepen!!

je mag GEEN tikje meer HOREN..

een stukje erboven schrijf je nog 10W40 ??

Stefan

floris3072 (0), 17 jaar geleden

mijn fout het is 10w 40 . ja dat bedrijf bestaat niet meer dat blok had al een paar jaar gestaan maar wel droog en op goede temperatuur ja wat moet je dan . ja misschien blijft het tikken nou ook wel weg dat het alleen zolang getikt heeft omdat het al zo lang stil heeft gestaan. als de oliedruk maar goed is kan er weinnig gebeuren toch?? johan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

nee ok,dan bestaat er nog wel een kans dat het getik langzamerhand minder word,dit omdat de motor toch al geruime tijd stil heeft gelegen..

jammer dat het bedrijf failliet is,dan kun je nog maar weinig doen ben ik bang.

Stefan

floris3065 (0), 17 jaar geleden

ik heb nog 1 vraag ik heb oliedruk gemeten op het oliefilterhuis die tegen radiateur had 3bar en die er achter5 dit was bij koude motor ongeveer 2000 toeren zal dit goed wezen .1kg/cm2 is toch 1 bar ik heb geen idee wat het wezen moet. mvg johan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.