Na vandaag een overhittingsprobleem te hebben gehad (opgelost door andere thermostaat) is er echter nog een probleem aanwezig, de kachel blijft koud terwijl deze op de warmste stand staat, thermostaat en andere sensoren zijn inmiddels vervangen wara kan het probleem liggen? is het de warmtewisselaar? kan deze ertussenuit zonder problemen of wie weet er de oplossing. (probleem is eerder voorgevallen maar was ineens weer over, nu weer spontaan terug)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
peter zit er geen lucht in het systeem en werkt de kachelkraan goed.
voel eens aan de ingaande slang en de uitgaande hoe warm ze worden.
groetjes jan.
waar zit de kachelkraan? ik zal vanmiddag even voelen hoe en wat weet wel dat er een aliminium blokje bij 1 van de slangen zit die goed heet wordt. Er zit geen lucht in me systeem. is opnieuw gevuld volgens de regels.
17 jaar
peter ik kwam er later achter je hebt geen kachelkraan maar een klep in de verwarming daarvoor.
het enigste wat je kan controleren is of de ingaande en uitgaande slang warm worden.
die aluminium klep die er tussen zit is om tevoorkomen dat als je kachelradiateur open barst het warme water tegen je aan komt want deze gaat dan via deze klep circuleren.
groetjes jan.
ik heb net even gecontroleerd slangen worden wel iets warm maar niet warm genoeg naar mijn mening wat zou het probleem kunnen zijn? er zit wel een kunstof behuizing voor waar een soort van bypass opzit (dun slangentje) zou daarin het probleem kunnen liggen?
17 jaar
peter dat denk ik niet maar knijp dat slangentje is dicht dan weet je het gauw genoeg.
werdt de kachel voor het vervangen van de thermostaat wel warm?
hebben beide slangen de zelfde temperatuur?
wordt de motor voor de rest goed warm?
groetjes jan.
het is daarvoor gestopt met werken, probleem is er eerder geweest maar spontaan werd toen de kachel weer warm, helaas is dit nu niet het geval, de moter komt mooi op temeratuur en geeft verders geen problemen, ik moet vandaag nog stuk rijden zal daarna (als moter goed op temperatuur is) nog een keer voelen, alvast bedankt voor je hulp ik waardeer dit erg want met dit weer geen kachel is geen pretje!
ik post weer wat zodra ik meer informatie voor je heb
17 jaar
nou peter,
je kan dit alu en plastic behuizing ook verwijderen,en er een pijpje tussen zetten,heb zelf ook een KR voor erbij en de verwarming was voorheen waardeloos!zeker met het koudere weer van nu..alleen als de motor echt goed warm is,bij bv lang stationair lopen of pittig rijden word de lucht wat warmer..
Stefan
17 jaar
na te zoeken en te zoeken, bleek er lucht in het systeem te zitten, nadat dit met veel geprut eruit was werkte de verwarming naar behoren, heb helaas nieuwe problemen maar die post ik ff in een nieuw onderwerp.
17 jaar
Heb je veel problemen gehad om de lucht eruit te krijgen?? Dit systeem ontlucht zich normaal vanzelf zolang er voldoende in het expansievaatje zit. Lukt ontluchten niet goed dan is misschien je waterpomp niet lekker meer. Testen: Draai het dopje van het expansievaatje los. Bij stationair draaiende motor moet je in het tankje een pisstraaltje zien vanuit het kleine slangetje. Bij wat gasgeven moet het er zowat uit spetteren. Zo niet, dan denk ik dat je waterpomp een opduvel heeft gehad door de overtemperatuur.
Gr.
Paul
is je probleem inmiddels verholpen ??
Stefan
17 jaar
Het is zeer goed mogelijk dat door de hitte de plastic fan van de waterpomp los is gaan zitten en dat er dus geen doorstroming is.
Succes , Marten.
Opgelost, was idd wat Marten7359 zei. Nieuwe waterpomp met stalen schoepen erin gezet werkt als een trein!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar