close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: geen vermogen meer

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v azd

goedendag,

buurman komt van de week bij me dat de auto op de snelweg ineens wat begon in te houden en vanaf dat moment trekt de auto totaal niet meer al hottend en stotend haal
je een snelheid van 80 km/h en daar is ie ook wel een halve minuut voor nodig om dit te berijken

storingslampje gaat branden

uitgelezen storing egr doorlaat foutief

klep losgehaald en is inderdaad verkoolt , deze schoongemaakt en opnieuw in de basis gezet maar helpt niks

nieuwe egr gemonteerd en deze ook weer opnieuw in basis gezet.

storingslampje blijft uit , maar het probleem blijft .

nou gaat mijn vermoeden uit naar een verstopte katalysator ,maar heb dit bij een benzine golf nog nooit meegemaakt

heeft er iemand ervaring met defecte katalysatoren van dit type

of zeg je van hé kijk daar eens even na

mag je me daar een plezier mee doen

groeten marco

Geplaatst door

poppekast (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Had hij misschien even daarvoor getankt?? Zoek je soms wezenloos naar een probleem terwijl dat verkeerde of vervuilde (water?) brandstof is geweest.

Siem Bijman 680
badge vip badge

11 jaar

Dus alleen het probleem van geen vermogen heb je nu alleen nog? En loopt de motor wel soepel ondanks dat?? Zeker weten geen storing alsnog?
Wat ook vaak gebeurde is dat het egr pijpje daar waar hij onder gasklephuis gemonteerd zit dat die helemaal dichtkoold, doorprikken is de oplossing maar daat krijg je geen vermogensverlies door.
Verstopte kat zou kunnen maar komt zelden voor, hoor je geen losse brokken in de pijp? Je hebt 2 kat's als goed is, 1 aan spruitstuk en 1 onder de auto, mocht je losse brokken horen dan is dat meestal afkomstig van de 1e kat maar je kan ook gewoon hem van spruitstuk verwijderen en dan gaan rijden, heb je meer vermogen dan weet je het.

ricky 10
badge

11 jaar

@siem heeft niet getankt stond nog op een kwart brandstof ,heb nog even geprobeerd met schone branstof via een externe pomp maar geen verandering.

@Ricky ik heb er één katalysator onder zitten , heb hem net na het spruitstuk losgehaald maar veranderd niks, gasklep uitgebouwd en deze zat vol met sludge , gasklep helemaal gereinigd en ook het pijpje van de egr doorgeblazen , ook weer de hele meuk in de basis gezet maar verandert niks , tijdje gereden voor zover als mogelijk was , komt op ten duur toch de storing egr onjuiste werking weer tevoorschijn . motor loopt stationair goed , zodra je vermogen vraagt , smoort de motor net of er een poetsdoek in het luchtfilter zit en wat me net opviel is dat de motor af en toe een nagelend geluid heeft , heb nog een readiness test proberen uit te voeren en dan gaat t tot zover goed totdat ik bij de egr ben , dan breekt hij de test af .

ik kan nog maar aan een paar dingen denken en dat is motor defect(kromme klep ) bedrading van egr of motorregelapparaat zelf ,zoeken nog gewoon even verder in de avonduurtjes

poppekast 0
badge

11 jaar

Staat de tandriem nog wel op tijd eigenlijk? Deze heeft de dubbelriem en daarvan gaan de rollen nog wel eens stuk, kan best zijn dat hij versprongen is oid, ook ivm dat hij smorend klinkt e.d.

ricky 10
badge

11 jaar

Is het probleem opgelost??? Zit namelijk met het exact zelfde probleem. Alvast bedankt

Tefielde 0
badge

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.