Volkswagen Golf: geen vermogen meer tdi golf4

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110pk

hallo collegas,mijn golf 4 tdi valt af en toe het vermogen weg en na het uit uitzetten van de motor en opnieuw starten deed hij het weer goed.Maar nu helpt het op nieuw starten ook niet meer, ik blijf nu geen vermogen meer hebben.hij komt niet goed door,ik heb de brandstof filter vervangen,lucht filter,luchtmassameter,en vacuum slangetjes.en met uitlezen gaf hij ook niks aan,wie kan mij een advies geven of herkend dit probleem.?
groetjes

tdi110pk

Geplaatst door tdi110pk (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

het probleem is noodloop (turbodruk overschreden) ik gok en mede gezien wat je al hebt vervangen op de variable schoepen in de turbo.

Gr. paul

tdi110pk (0), 16 jaar geleden

oh ok,en wat kan ik daar aan doen,zeker een nieuwe turbo he?

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=tdi110pk]oh ok,en wat kan ik daar aan doen,zeker een nieuwe turbo he?[/quote]
dacht ik niet.... de turbo is met wat kennis en geduld goed schoon te maken. afbeeldingen en info kun je wel van mij krijgen.

Gr. paul

tdi110pk (0), 16 jaar geleden

oh dat zal fijn zijn,ik had nog 1 vraag?kan het ook de n-75 klep zijn bij de turbo heb ik mij laten vertellen,en als ik het vacuum slangetje boven lostrek die na de turbo gaat en erin in blaas of zuig dan kan ik dat blijven doen er blokeert niks kan gewoon bliiven blazen maar ik hoor geen lek.

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=tdi110pk]oh dat zal fijn zijn,ik had nog 1 vraag?kan het ook de n-75 klep zijn bij de turbo heb ik mij laten vertellen,en als ik het vacuum slangetje boven lostrek die na de turbo gaat en erin in blaas of zuig dan kan ik dat blijven doen er blokeert niks kan gewoon bliiven blazen maar ik hoor geen lek.[/quote]
oké, N-75 kan maar om zomaar dingen nutteloos te gaan vervangen ben ik niet zo'n een voorstander van. het mooiste is rijdend uitlezen binnen 10 minuten een juiste diagnose.

Gr. paul

tdi110pk (0), 16 jaar geleden

o zo ja ,ik ga hem nog eens uit laten lezen,want het probleem blijft nu toch constant.hartelijk dank voor je tips
gr.pascal

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=tdi110pk]o zo ja ,ik ga hem nog eens uit laten lezen,want het probleem blijft nu toch constant.hartelijk dank voor je tips
gr.pascal[/quote]
rijdend he! en kijken in meetwaardeblokken.

Gr. paul

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Rookt de auto zwart bij volgas? Heb ik vorige week gehad, toevallig ook een golf4 110pk, liep ook slecht, oorzaak was dat erg door roetaanslag helemaal open bleef staan, deze heb ik dicht gemaakt, ff uurtje duitse autobaan geknald en loopt weer perfect. Dit krijg je vooral als er veel korte stukjes en nooit een goed in de toeren wordt gereden. Ook gaan de schoepen van de turbo dan vastzitten. Zoals paul ook al zei, even met vagcom log maken van kanaal 3 en 11. 3e versnelling 50km/h, log starten en tegelijk volgas geven tot 4000toeren.

tdi110pk (0), 16 jaar geleden

ja hij rookt best wel met volgas,ik het een 110pk automaat,welke klep bleef bij jouw open staan?en wat heb je dicht gemaakt?zou je mij nog een keer willen uitleggen wat ik precies moet doen,wat jij hebt gedaan?
groetjes pascal alvast bedankt

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

De EGR klep, ik heb met vertypt zag ik net, ik had ERG ingetoetst.
Afdichten met plaatje, deze heb ik zelf gemaakt.
Heb je de auto niet eens uitgelezen, ik kan dat wel eens voor je doen.
Hier een voorbeeld van een gemaakt log tijdens het rijden:
[url=http://img205.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img205.imageshack.us/img205/5337/...[/img][/url]

tdi110pk (0), 16 jaar geleden

ik heb een egr plaatje besteld en die krijg ik deze week,moet ik alles schoon maken en dan het plaatje erin zetten en meer niet?

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

EGR buis losmaken aan onderkant van EGRklep met inbus 7 (dacht ik)
2 10mm boutjes op uitlaatspruitstuk los draaien, niet verwijderen kan wel.
Plaatje aan onderkant van EGRklep monteren met nieuwe pakking, klaar.
Je kunt ook alles uit elkaar halen en schoonmaken maar dat heb ik nog nooit gedaan bij de TDI's waarvan ik tot nu toe de EGR's heb afgedicht.

tdi110pk (0), 16 jaar geleden

oh zo ja is duidelijk hartelijk dank voor de tip ik ga er deze week aan werken,als ik hem een wil laten uitlezen door jouw,hoe moet ik dan kontakt met je opnemen en wat kost me dat?

Audidriver73 (0) PRO, 16 jaar geleden

Je hebt mijn emailadres nu als goed is, ik woon ongeveer 15min bij je vandaan. Laat maar even weten als je hem uitgelezen wilt hebben. Ik hoef daar niks voor want het is gewoon een uit de hand gelopen hobby voor mij.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.