Volkswagen Golf: distributiketting golf V5 2.3

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 v5

hallo

ik heb nu net 2.5 maand een vw golf v5 die maar 66000km heeft gelopen maar sinds een maandje zit er nu een tik in een schurend en tikkent geluid!!
Als hij stationar loopt hoor je het zachtjes tikken en als je dan gas geeft wordt het steeds harder en hardermaar als je eenmaal op toeren en in ze 3 zit dan is het geluid weg!!
IK heb 2 weken geleden nieuwe olie er in gedaan en daar kwam wel erg weinig olie uit!
De vw dealer zegt dat dat me distributie ketting is end at ik die snel moet vervangen en andere mensen zeggen dat het me hydrolische spanner is omdat hij te weinig olie heeft gekregen kan een hydrolische spanner dan ook zulk geluid maken als hij niet genoeg olie heeft gehad??
En kan zon distributieketting na zo weinig kilometers al vervangen moeten worden??

mvg rick

pure2

Geplaatst door pure2 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

een 1998 er en 66000 km?? dat ruikt naar bedrog, heb je de kmpas of dealerboekjes er bij???

Het zou de ketting kunnen zijn, spanner is van buiten af te vervangen, kleine ingreep. Als het blok met te weinig olie heeft gelopen zijn de hoofdlagers de eerste die er de brui aan geven.

Je hoort hem binnen tikken???? Dan zou het ook nog een hydraulische klepstoter kunnen zijn.......

Nog iets, niets ten nadele van de vw dealers, maar ze hebben weinig ervaring met deze blokken, om de simpele reden dat ze in nederland niet veel verkocht zijn.

pure2 (0), 16 jaar geleden

jaaa de kilometerstand klopt natinale autopas is gecheckt en het dealer boekje zit erbij!!
Waar zitten de hoofdlagers ???
Maaar het lijkt echt op een ketting die echt slap is, kan dat komen door de spanner die hem dus niet goed spant??

Bedankt voor je nsnelle reactie

mvg rick

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

hoofdlagers zijn de lagers waar de krukas zich op lagert, tevens die van de drijfstangen lopen snel uit als er oliecrisis is.

Slappeketting kan, is zo niets van te zeggen. Maar een hydraulische spanner die stuk gaat door oliecrisis lijkt me stug. Opgevreten kettinggeleiders en spansloffen zou dan eerder aan de beurt komen.

Bij twijvel houd je niet veel anders over dan het hele zaakje te opereren.

Een veel goedkopere optie is www.vr6specialist.nl Deze doet het voor de helft van wat de dealer vraagt en deze mensen sleutelen dagelijks aan dit motortype.

pure2 (0), 16 jaar geleden

Ja maar die kettinggeleiders en spansloffen mogen toch nooit na zon kilometerstand kapot zijn of op zijn??
En die spanner die spant toch met ketting aan?
dus als die stuk is dan is me ketting automatische slap?

heeft iemand anders nog tips?

mvg

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=pure2]heeft iemand anders nog tips?[/quote]
tips van harry zijn toch al behoorlijk onderbouwd. overigens, harry weet heel goed waar hij over praat, niks meer aan toe te voegen.

Gr. paul

pure2 (0), 16 jaar geleden

jaa dat geloof ik best dat harry er veel verstand van heeft!!
Maar misschien zijn er andere mensen die ervaring hebben met zon probleem van een golf v5 ??
Dan hoor ik het graag

mvg

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

rustig zitten en GOED lezen
harry geeft advies
geloof dat nu maar
anders doe maar lekker eigen wijs en wacht op andere ideeen en rij t blok echt aan gort
weet je de volgende keer beter
hier is ook een naam voor
e.......s

AS1 (115), 16 jaar geleden

[quote=pure2]jaa dat geloof ik best dat harry er veel verstand van heeft!!
Maar misschien zijn er andere mensen die ervaring hebben met zon probleem van een golf v5 ??
Dan hoor ik het graag
mvg[/quote]
en dan? Je zult toch het zaakje moeten laten nakijken. Bepaalde gebreken bij anderen is nog geen garantie dat het bij jou ook zo is.
Ik zou geen tijd verspillen verder en de www.vr6specialist.nl tip met beide handen aangrijpen...

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=pure2]Ja maar die kettinggeleiders en spansloffen mogen toch nooit na zon kilometerstand kapot zijn of op zijn??
En die spanner die spant toch met ketting aan?
dus als die stuk is dan is me ketting automatische slap?

heeft iemand anders nog tips?

mvg[/quote]
Een blok waar de oliecrisis in is toegeslagen kan je van alles in verwachten. (helaas......)

Ik heb je al aangegeven dat je de spanner van buitenaf kan laten vervangen en dat dit een kleine ingreep is. Rijd naar de specialist, hij zal beoordelen wat het is, en eventueel proberen met een nieuwe spanner.

pure2 (0), 16 jaar geleden

bedankt voor je tips!!

IK zal morgen die spannenr vervangen en als dat niet helpt zal ik deze week nog naar de specialist rijden bedankt voorde tips!
IK nog wel laten horen wat eht nou was!!

mvg

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

Let even op met vervangen,

Bij een golf zit de hydraulische spanner achter op het motorblok, aan de uitlaatzijde van de cilinderkop. Tussen het kleppendeksel en het koppelingshuis vind je de distributieomkapping. Hier zit een klein stukje onder het kleppendeksel deze spanner in. Het is van buiten af een 6 kant bout. Vraag de betreffend dealer waar je hem koopt even om het aantrekmoment, en overschrijd dit niet. (het aluminium deksel kan dan knappen)

Verdraai de motor absoluut niet als de spanner gedemonteerd is. Nadien eerst de motor met de hand 2 slagen ronddraaien voordat je hem start. (weet je zeker dat hij vrijloopt)

De ketting kan doorslaan als je de spanner demonteerd, dit komt door de veerkracht van de klepveren op de nokkenassen. Vandaar bovenstaande test.

pure2 (0), 16 jaar geleden

oke bedankt voor de tip!!
Is kleine ingreep zo te horen maar meot duz wel precies gebeuren!!!
weet jij misschien een site waar zo iets op staat off hoe het motorblok van een V5 eruit ziet??

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=pure2]oke bedankt voor de tip!!
hoe het motorblok van een V5 eruit ziet??[/quote]
motorkap open doen en kijken
da's een V5

pure2 (0), 16 jaar geleden

oohhh jaa goeie grap man!!
Dan kan je toch neit zien hoe het er van binnen in elkaar zit!!!!
Je hebt toch wel tekeningen de namen van de onderdelen erbij enzo?

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

ga je naar de dealer vraag je toch om een uitdraai

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=pure2]oohhh jaa goeie grap man!!
Dan kan je toch neit zien hoe het er van binnen in elkaar zit!!!!
Je hebt toch wel tekeningen de namen van de onderdelen erbij enzo?[/quote]
als je zonder beschrijving met namen van de onderdelen niet weet waar t zit en hoe t heet
ga dan lekker langs een garage/dealer
anders moeten we eerdaags weer met zn allen als sociaal werker een trauma patient troosten en uit n DIEP dal trekken en jarenlange begeleiding medicijnen
en dat zit niet in t zeikte pakket

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=poppekast]ga je naar de dealer vraag je toch om een uitdraai[/quote]
een uitdraai van de dealer.................................[url=http://imageshack.us][img]http://img175.imageshack.us/img175/5315/...[/img][/url]

[url=http://imageshack.us][img]http://img403.imageshack.us/img403/9011/...[/img][/url]

Gr. paul

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

zo'n kort strookje paul?? Dan valt het mee.... Meestal is het net zo lang als een nieuwe rol wc papier.....

Maar ehh, je moet toch naar de dealer, vraag hun even van het onderdeelprogramma een uitdraai van de distributie te maken. Hij moet het toch op het scherm toveren om de juiste spanner voor je te bestellen, kleine moeite voor die jongens.

Dealer in noord helpt je er wel aan.........

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

moet je effe aan karel of peter vragen vh magazijn

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

he paul die uitdraai hoeft ie echt niet meer denk ik ik bedoel vanaf elsa

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

.

audia4 (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=CARS&MOTORS]moet je effe aan karel of peter vragen vh magazijn[/quote]
Goh, ook al klaar met dealer H bij jouw om de hoek??

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

heb daar zeg maar een verschil in omgang met klanten gehad
en vs zit dichtbij
haal ik ook veel onderdelen
en voor plaatjes
ach als ie wil kan ie ook bij mij kijken op a data

P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=poppekast]he paul die uitdraai hoeft ie echt niet meer denk ik ik bedoel vanaf elsa[/quote]
snap ut wel..... kon het niet laten [url=http://imageshack.us][img]http://img503.imageshack.us/img503/3556/...[/img][/url]

Gr. paul

poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden

primaa

jan4919 (0), 16 jaar geleden

[url=http://imageshack.us][img]http://img215.imageshack.us/img215/2493/...[/img][/url]

[url=http://imageshack.us][img]http://img405.imageshack.us/img405/9715/...[/img][/url]

Paul ik geef voor deze foto, met jou tekst 10 bonus punten extra !
Gr.Jan.

CARS&MOTORS (0) PRO, 16 jaar geleden

jongens
de ketting(spanner ) zit er nu toch wel in???
met al die plaatjes en namen weet ie nu toch wel hoe die in mekaar zit(of is gedraaid)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.