Beste mensen:
Ik heb pas een Polo gekocht van 1982. Staat sinds 1995 stil (binnen in garage) en heeft 86000 kilometers gelopen.
Brandstoftank moeten vernieuwen en natuurlijk grote beurt , distributie riem met waterpomp en wat rem onderdelen. Verder alles ok en ziet er allemaal nog super goed uit.
Auto liep ook perfect!! Ik heb er 150 km mee gereden. Nu het probleem: Als de motor koud was (zelfs met de vorst) sloeg hij direct aan maar als de motor warm was en ik liet hem 1 minuutje uitstaan dan kreeg ik hem bijna niet meer aan. dat ging steeds moeilijker tot hij helemaal niet meer aansloeg!
Ik krijg nu ook helemaal geen vonk meer.
De motor krijgt benzine, benzinepomp funtioneert en bougies worden "nat"
Handelingen tot nu toe mbt het probleem:
Bobine vernieuwd (weet niet zeker of de oude stuk was)
Hallgever getest en in orde
controle unit van de ontsteking laten doormeten en ook ok.
Geen breuk in kabels van ontstekingsunit naar de Hallgever en de bobine
bougiekabels zijn ok en bougiedoppen vernieuwd
verdelerkap met rotor zijn ook ok.
Ik snap het niet meer!!!
hieronder de gegevens van de auto:
Uitvoering: VW POLO GT coupé (86C, 80) 1.3
Bouwjaar: 09.1982
Capaciteit: 75 PK / 55 kW
Cilinder capaciteit: 1272 cc / 1.3 l
Type: Coupé
Motortype: Ottomotor (GK)
Brandstofsoort: Benzine
Soort brandstofpomp: zuigleidinginspuiting/carburateur
TecDoc Typ nr: 8053
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Krijgt hij wel een signaal van de BDP- sensor?
mvgr, Tijs
he Tijs,
mijn polo heeft geen bdp sensor, bedankt voor je reactie
13 jaar
0.
je zegt dat de verdeelkap en rotor oke zijn,is dat alleen optisch gecontroleerd?? bij die auto's willen de rotors nog wel eens doorslaan naar het asje (massa).
en je zegt dat je geen vonk hebt,is dat aan de bougie of recht op de bobinekabel?
Ik heb bij beide geen vonk, ik heb vandaag de Hallgever nog es gecontroleerd met een led lampje en die knippert keurig. de kabels van de Hallgever gaan direct naar de onstekingsunit en van daaruit weer naar de bobine. nu heb ik de pulls kabel gemeten die uit de unit komt en naar de bobine gaat er daar komt helemaal geen reactie:-0 ik denk nu dus dat die unit toch stuk is.
ik heb ook de bobine geprobeerd: + op stekker 15 en - op de andere aansluiting(beide rechtstreeks van de accu en met de bestaande kabels eraf)
bougiekabel met bougie op de bobine aangesloten en deze weer tegen massa gehouden, vervolgens de massa aan de bobine aangetikt maar geen vonk :-(
super raar allemaal
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar