auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen passat Tdi 90 pk: gerammel in de voortrein

Bouwjaar: 1997

Sinds mei 2003 heb ik een VW Passat 90 pk TDi van december 1997. Km/stand nu 190.500. Vanaf 180.000 km zijn de rechte fuseedraagarmen, lks/rs, en de linker geleide-draagarm vervangen. Het linker verbindingsstangetje met kogels is ooit vervangen door een exemplaar met rubber bussen. De rechter stang is daarentegen nog origineel (met kogels). Verder zijn ook de schokdempers vervangen. De vervanging van de draagarmen was nodig vanwege ernstig gekraak en een rommelend geluid. De dealer gaf aan, dat na vervanging het gekraak en het gerommel zouden zijn verdwenen. Gerkraak is verdwenen, maar het gerommel blijft. Dit geluid komt voornamelijk van linksvoor. Het is vooral hoorbaar bij rijden over hobbelige (klinker)wegen en drempels.

Ik kan nu wel van alles op goed geluk gaan vervangen maar dat wordt kostbaar. Hoe kan ik nu achterhalen in welk onderdeel het probleem schuilt. Ik verneem graag een oplossing.

Met groet

Geplaatst door

Druns01 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ik had hetzelfde probleem ik heb de stabilisatorrubbers vervangen die op het subframe zitten en het probleem was weg had ook alles vervangen wat jij opnoemt maar dat was naderhand gezien allemaal onnodig geweest

succes barry

barry828 0

21 jaar

Bij mij zijn 3 draagarmen en die kleine stabilisatorstangetjes vervangen en het was weg.

Groet,

Guido

Guido Priemus 0
badge

21 jaar

ja die op het subframe zitten die rubbers bedoel ik ,ik had ook die verbindingsarmpjes vervangen maar die waren niet het probleem

barry828 0

21 jaar

Barry en Guido,

Bedankt voor jullie reactie. Ik reageer wat laat wegens tijdprobleem.

Jullie bedoelen dus de rubbers die de torsiestang vastzetten. Dus niet de rubbers of kogels op de twee uiteinden van de torsiestang (waarmee deze wordt verbonden met de hulpstangen op de voorste onderste wieldraagarm.??

Bedankt alvast.

Druns01 0

21 jaar

Oké Barry,

Ik ga hiermee aan de slag. Ik verwacht geringe kosten. Als het hiermee valt op te lossen, prima. Ik laat wel weten wat het resultaat is geworden.

Witte Schouten

Druns01 0

21 jaar

Volgens mij heeft deze passat aluminium draagarmen voor of heb ik dit mis??? Ik heb gehoord dat de fuseekogels nogal eensproblemen geven. Ik zou deze maar eens controleren. laatst was ik bij iemand die een Audi A-4 had gerepareerd en waar alle kogels aan de voorkant vervangen moesten worden De A-4 heeft volgens mij de zelfde wielophanging als jouw passat. De speling is vrij eenvoudig te controleren met een bandenlepel

jjblaauw 0

21 jaar

Jan,

De draagarmen zijn inderdaad van aluminium. Inmiddels heb ik rechts de voorste arm (laten) vervangen en links zowel de voorste als de achterste zelf vervangen.

Passat en audi hebben inderdaad hetzelfde onderstel en ondervinden dus beiden dezelfde ophangingsproblemen. Omdat de kogels ondersteboven hangen is de smering op den duur niet meer optimaal. Ik heb overigens ergens op deze site gelezen, dat het op te lossen valt door er voor een klein bedrag smeernippels in te zetten.

Ik kies er voorlopig even voor om de rubbers van de reactiestang te vervangen. Ze kosten naar verhouding niet veel. Mocht dit niets opleveren, dan kan ik alsnog naar andere kogels een onderzoek doen.

Druns01 0

21 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.