close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat TDI: Sleutel blijft branden op instrumentenpaneel

Bouwjaar: 1998

Ik heb een extra sleutel geprogrammerd en die is geaccepteerd.Auto start nu op beide sleutels, maar het sleuteltje van de blokkering blijft branden op het instrumentenpaneel.Auto heeft in het verleden een chiptune gehad en communicatie met de computer is niet (meer) mogelijk.We maken gebruik van de VAG-COM.Weet iemand de oorzaak van het blijven branden?Na het loshalen van de akkupool is de ene sleutel weer vanouds en de andere start wel, maar ook direkt weer af.Ik heb de sleutels eerst afgemeld, en dat lukte.En nu ik er weer 2 wil aanmelden wil dat niet.Hij bewaard hem niet in zijn geheugen.Kortom een communicatie probleem.

Geplaatst door

techniek (0)
badge

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je de 7 cijferige PIN-code van de dealer?



Onderstaand de procedure voor het aanmelden van extra sleutels:



Procedure for matching keys to vehicles with Immobilizer in the Instrument Cluster:

(includes many 1999+ Golf/GTI/Jetta/New Beetle/Passat, also Audi)



1.



[Select] 

[17 - Instruments]

Write down the 14 digit Immobilizer ID number from the "Extra" field

 



2.



Take that ID number to your dealer and request your seven-digit SKC, along with the workshop code and importer number (all this information can be found in the upper-right corner of the Administration screen of the dealer's VAS 5051).

 



3.



Measure the car's battery voltage, it must be 12.5 V or higher.

 



4.



[Select]

[17 - Instruments]

[Login - 11]

[Use 7-digit PIN/SKC]

Enter the 7-digit PIN, Date on which the PIN was generated by the dealer, along with the Workshop Code (WSC) and the Importer number of the dealer that generated the code.

[OK]

 



5.



VAG-COM will validate the data you have entered and return you to the Login screen, where the Login Code will show as "XXXXX".

[Do It!]

 



6.



[Adaptation - 10]

Enter 21 in "Channel Number"

[Read]

The "Stored Value" is the number of keys currently matched.

Enter "new value" of 0

[Save]

This clears out the old key-matchings.

Enter a "new value" corresponding to the total number of keys to be matched,  including any existing keys

[Save]

 



7.



[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

Switch ignition off and remove key

 



8.



Insert next key to ignition and switch ignition on again

The warning light for the Immobilizer will light up for ~2 seconds, then go out

Switch ignition off and remove key

 



9.



Repeat step 8 with each key until all keys have been matched.





Ik begrijp niet wat het chiptunen te maken zou hebben met de communicatie-problemen. Of je hebt goede communicatie met je Instrumentencluster of niet.





Guido Priemus 0
badge

21 jaar

Bedankt voor je duidelijke uitleg.Ik had in mijn beschrijving staan dat ch.02 voor de sleutel aan-en afmelden was.Deze stond op 1 en heb ik naar o gereset.Kon deze waarde niet meer op 1 krijgen, want accepteerde deze waarde niet meer en bij 2 gaf hij een Error-melding.Nu gedaan zoals jij hebt beschreven en met ch 21 lukte het prima.Er zit een alarm op met afstandsbediening en die zorgt ervoor dat ik geen kontakt kon krijgen met de Engine (nr.1),Als ik dit eraf zet lukt het wel.Ik dacht in eerste instantie dat de chiptune iets in de computer blokkeerde, vandaar.



Bedankt !



PS Weet je waar ch 02 voor staat?

techniek 0
badge

21 jaar

kanaal 2 wordt gebruikt om de sevice interval terug op nul te zetten

Gunter3882 0

20 jaar

Bedankt !

techniek 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.