auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf IV: geratel bij koude start en buitentemp lager dan 7 graden

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8Turbo 20V 110kw AUM

Mijn golf 4 1,8 turbo heeft een korte ratel met starten een paar seconde durend maar alleen bij buitentemp van ca 7 graden of lager en dan bij een hele koude start(nachtje stilstaan) ik heb in het begin van dit jaar de nokkenasversteller al vervangen om dit probleem maar het mocht niet helpen. de oude ketting is blijven zitten. in de zomer doet zich het probleem niet voor.Het hoort zich toch wel aan of het uit de cilinderkop komt.er zijn geen foutmeldingen bij uitlezen. wie weet raad

Geplaatst door

A3TFSI (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Misschien een vervuilde klepstoter die je even hoort..

stefan84 0

14 jaar

Oliezeef van dit type blok raakt wel eens verstopt.
Je bedoeld de kettingspanner die je al eens hebt vervangen?

ricky 10
badge

14 jaar

carter heb ik ook al los gehad zeef was helemaal schoon, de nokkenasversteller heb ik vervangen door de laatste gewijzigde versie die er is,
inmiddels heb ik ook betreft oliedruk gecontroleerd en zie dan dat als de motor aanslaat direct effe rateld totdat de oliedruk
opgebouwd is ca 1-2 seconden.gelijk na dat er oliedruk is is de ratel weg.Het vreemde is dat er in de zomer niks aan de hand is en in de winter
begint het geratel weer. ik heb alleen(stom misschien ) de ketting niet mee vervangen. Verder heb ik het oliefilterhuis los gehad en het terugslagklepje
van het oliekanaal naar boven gecontroleerd of die goed werkt c.q. veertje,ook is de motor laatst geflushed. Ik lees er tal van berichten van op internet betreft dit probleem
(belgiesche forums,duitse forums ) maar niet echt DE oplossing, de een zegt dat de korte ratel normaal is de andere weer niet, ik heb destijds toen deze auto's nieuw waren
meerdere 1.8Turbo's gehad die het in ieder geval niet deden. Ik overweeg nu om de boel nog eens los te gooien en dan een nieuwe ketting te monteren,ik weet het ook niet meer, wie weet raad

A3TFSI 0

14 jaar

Afgelopen woensdag een nieuwe startmotor gemonteerd ,geen resultaat,stond op duitse forums dat dit ook vaak zo'n geluid produceerd, het komt nu dus echt van de nokkenasversteller denk ik wie weet meer?

A3TFSI 0

14 jaar

Ik plukte dit vandaag van een engels forum af betreft een A4 1,8 T (google vertaald):




Hier is de officiële uitleg over wat ik het over had. It's from an Audi Technical Sevice Bulletin: Het is van een Audi Technische Sevice Bulletin:

"The camshaft adjustment is hydraulically actuated and controlled by the engine oil pressure. "De nokkenasverstelling wordt hydraulisch bediend en gecontroleerd door de druk van de motorolie.

If the engine has been turned off for a longer time, the oil pressure drops down and the oil partially flows back into the oil sump. Als de motor is uitgeschakeld voor een langere tijd, de oliedruk zakt en de olie gedeeltelijk vloeit terug naar het oliecarter.

To assure an efficient camshaft adjustment right after an engine cold start, the oil pressure inside the camshaft adjusters must be built as fast as possible. Om te zorgen voor een efficiënte nokkenasverstelling recht na een koude motor starten, moet de oliedruk in de nokkenas regelaars worden gebouwd zo snel mogelijk. During this time a rattle or knocking noise may be noticeable. Gedurende deze tijd een rammelaar of kloppend geluid kan worden merkbaar.

This noise is normal at an engine cold start and will last until the oil pressure is fully built up which takes about 1-2 seconds. Dit geluid is normaal bij een koude motor start en zal duren tot de oliedruk volledig is opgebouwd, die duurt ongeveer 1-2 seconden.

Do not replace the camshaft adjuster unit(s) for a noise concern as described above. Niet in de plaats van de nokkenas versteller unit (s) voor een lawaai zorg zoals hierboven beschreven.

Replacing the camshaft adjuster unit(s) will not eliminate this noise." Het vervangen van de nokkenas versteller unit (s) zal niet wegnemen dat lawaai. "



Dit geldt dus denk ik ook voor mijn golf??? kan iemand bevestigen dat er ook voor VW dit bulletin is? alvast bedankt

A3TFSI 0

14 jaar

geluid schijnt normaal te zijn,allen bedankt

A3TFSI 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.