Beste mensen,
de lichtschakelaar is nu inorde, komt iets anders voor in de plaats.
Er zit een paar storingen in mijn Golf4 1998,
a. het slot van de linkerdeur;
b. ruitenwisser achter;
c. ruitenwisservloeistof toevoer achter;
a. volgens experts is het slot de hoofdaansturing voor verschillende functies?
Ik wil het vervangen, maar waar zit het precies en hoe kan ik het beste demonteren?
b. ruitenwisser(motor) achter functioneert niet en aanvoer van vloeistof is onbekend, waar zit het precies(zekering?).
c. ruitenwisservloeistof? Hoe en wat. (zekering?)
Graag wederom jullie advies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
a: is een lastig klusje als je dit nooit eerder hebt gedaan, zelf kost het me een 1/2 uur om te vervangen.
Het portierslot zit aangebouwd op de grote metalen plaat waar ook het ruitmechanisme op gemonteerd is, deze plaat is achter de portierbekleding gemonteerd.
Demonteren van: portierbekleding > raammechaniek incl portierslot.
b: Motor kan stuk zijn of de bekabeling in de linker doorvoer tule van achterklep naar dak kan defect of onderbroken zijn.
Het komt vaak voor dat het slangetje losschiet achter de linksachter dak / achterstijl bekleding.
Welke zekering het precies is weet ik niet, de zekeringkast zit aan de linker zijde van het dashbord, als je het linkerportier open hebt zie je een soort driehoekige klep, achter deze klep zit een aantal zekeringen, aan het klepje zit een kaartje met een zekeringoverzicht.
c: ruitenwisservloeistoftank + pompje is onder de motorkap, links voorin geplaatst. dus vloeistof gaat ook van hier uit naar de achterruit.
Succes.
VW16V
ik zie een aantal breukjes in de bedrading en de motor is inderdaad stuk. Ik denk vooralsnog bedradingen van de ruitenwisserautomaat ed te vervangen.
Wat betreft de linkerportierslot! Even op zoek naar een verwarmde ruimte om hier tijd aan te spenderen.
Als jij een half uur over doet, dan mag dat bij meer meer meer halve uren bijgeteld worden. Al duurt het iets langer, maar het verrassende dat je het zelf met adviezen zelf repareert.
Ik ga er binnenkort ermee aan de slag.
Ik geef wel tzt en reactie af,
bedankt,
14 jaar
Het is niet mijn bedoeling om jou te laten weten dat ik het heel snel kan repareren, want dat heeft bij mij ook wel even geduurd en het is uiteindelijk gewoon routine geworden, wel is het zo dat er een aantal wetenswaardigheden en handigheidjes in zitten dat als je die niet weet, je meer sloopt dan je wilt.
Ik kan je eventueel wel een kopie van de reparatie handleiding per email opsturen. laat maar weten..!
Succes.
Teun,
er staan prachtige duidelijke technische tekeningen op het forum, misschien een antwoord op mijn vraag:
is het ergens aan te komen?
14 jaar
[quote=VW16V]Het is niet mijn bedoeling om jou te laten weten dat ik het heel snel kan repareren, want dat heeft bij mij ook wel even geduurd en het is uiteindelijk gewoon routine geworden, wel is het zo dat er een aantal wetenswaardigheden en handigheidjes in zitten dat als je die niet weet, je meer sloopt dan je wilt.
Ik kan je eventueel wel een kopie van de reparatie handleiding per email opsturen. laat maar weten..!
Succes.[/quote]
Hallo Teun,
het zou fijn zijn om een handleiding te gebruiken, dat helpt een leek verder in de techniek te duiken.
als het kan graag naar: panamaid@hotmail.com toesturen?
alvast bedankt,
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar