l.s.
de dynamo van mijn golf heb ik gereviseerd. d.w.z. nieuwe lagers en de 2 kontaktringen glad geschuurd.
Nu wil ik de rotor weer in de behuizing drukken, maar er zit een barst in de plastic behuizing waar het lager in komt.
Is zo een onderdeel ergens te koop of kan het geen kwaad, hij zit perfect opgesloten tussen het lagerhuis en het lager, of zou je dit plastic kapje lijmen met pvc lijm.
al vast bedankt voor je informatie.
kobus
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor zo'n oude auto had ik een dynamo op de sloop gehaald als ik jou was.Anders bij een revisie bedrijf informeren.
Hier haal ik ze wel eens.
http://www.hakomautomateriaal.nl/
Bedoel je het witte plastic rondje waar het lager in valt ? dat is niet zo'n probleem..
het je ook de sleepringen gecontroleerd of deze nog in orde waren en niet helemaal ingevreten of versleten ?
Hoe is de staat van de spanningsregelaar ?
wat was precies het probleem met de dynamo ? brandde het acculampje of maakte hij een herrie waardoor je de lagers vervangen hebt ?
Gr Stefan
15 jaar
hoi stefan, dank voor je reactie.
ik heb een dynamo op de sloop gehaald en die geplaatst. maar omdat deze toch wat rumoer maakte als je er een slinger aangaf, wilde ik mijn oude dynamo zelf reviseren.
heb dus de sleepringen schoongemaakt, mooi glad gepolijst, de achterste was erg ingesleten, nieuwe lagers geplaatst en diode's getest.
allemaal ok nu. nieuwe spanningsregelaar. nu dus dat plastic kapje, daar zit een scheurtje in.
de reden van vervanging is dat mijn accuspanning naar mijn idee te laag bleef, nu nog trouwens. komt niet boven de 13.3 volt uit.
de spanningsregelaar die er in zat was qua koolborstels zeer ongelijk afgesleten. accu lampje brandde niet.
dit alles is ontstaan omdat de startmotor niet rond wilde draaien als het ook maar een beetje kouder was, met bijna nieuwe accu.
accu recent vervangen, probleem na 2 maanden toch weer, dit gaf mij het idee dat deze niet goed geladen werd. bij meting geeft accu dus ook zo'n 11 volt aan, na een dag.
heb ook al een vette aardraad aan de dynamo gemonteerd naar het aardpunt op de versnellingsbak, scheelt wel n paar tiende volt.
dacht eigenlijk dat de accuspanning ver boven de 14 moet komen.
heb nog nooit een lampje stuk gehad, lach niet, hij is 25 jaar oud en heeft net een ton gereden, rij dus zeer weinig, maar ook na lange ritten, min.150km doet zich nog steeds het verschijnsel voor.
maar nu over plastikje, kan dat er zo in? of zijn deze ergens te koop. het past perfect en het lijkt mij wel goed te gaan, kan geen kant op
groeten
kobus
15 jaar
hallo kobus
Over dat stukje plastic,dit kun je gewoon weer monteren,dat scheurtje kan geen kwaad..zou ook niet weten waar je dat uberhaupt uit halen kan.
De spanningsregelaar,is afhankelijk van het type begrenst op +/- 14 Volt.meer ook echt niet,dan gaat je accu koken!hij regelt dus de spanning,13,3 Volt is goed,daar zou ik me geen zorgen over maken,het is tenslotte ook geen nieuwe dynamo.
Het was misschien beter geweest om ook gelijk de sleepringen mee te vervangen,deze kosten +/- 10,-
Nu heb je wel weer dat de koolborstels ongelijk afslijten..
Het probleem met het starten kan vanalles zijn,slechte contact/kabels geoxideerd/maar ook de startmotor zelf ( dat hij wat moeizaam wilt starten )
Een gezonde accu moet toch in rust 12V hebben ( na bv een nacht stilstand )
11 Volt is aan de lage kant en kan ook je startprobleem verklaren,maar aangezien de accu nieuw is,kun je ook nog denken aan een lekspanning,dit kun je ook simpel weg even meten met een multie meter,tussen accukabel en accupool.
Succes ermee.
Gr Stefan
15 jaar
stefan.
bedankt voor je informatie.
de kontakten moet ik nog nakijken, van accu naar startmotor e.d. en daar zit vast de winst nog wel in.
hartelijk dank voor je bericht en duidelijke info
groeten kobus
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar