gloeilampje knipperd - geeft storing 17970 proberen te wissen maar lukt niet blijft staan
motor loopt/trekt goed
dynamo vervangen (lade over de 17v) sindsdien is de storing aanwezig
hoe kan ik deze wissen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben ik bang dat de inspuitregelaar (N146) in de pomp overleden is.
Controleer de bedrading en als die goed is, heb je een nieuwe hogedruk pomp nodig.
Geen power-box gemonteerd?
Bij golf 4 is het meestal remlichtschakelaar, de moeite om eens te controleren.
oldford
geen power box aanwezig
auto rijd perfect en zonder problemen
kan alleen deze storing niet verwijderen (vreemd genoeg)
Waarmee lees jij deze code uit en probeer je dit te resetten? Vandaag nog probleem gehad met VW bora. Airbag lamp brand, niet te resetten met VAG codelezer, connectie fout. Andere kast aangesloten (DELPHI) zo uit gelezen, zo gereset.
Probeer dus eens een andere kast, voordat je uren gaat zoeken.
fredje
het uitlezen gaat perfect alleen bij het wissen is de storing er binnen een sec weer
ik werk met een snap-on kast
dus ik denk dat er een probleem is
maar de motor loopt/rijdt perfect
Lijkt mij geen probleem met de uitleesapparatuur. Is gewoon een harde code.
Hier wat info, komt van site van Gerrit Speek.
17970 P1562
nl Inspuitregelaar (N146) (regelaar voor de brandstofhoeveelheid in de brandstofpomp) bovenlimiet op een verkeerd moment bereikt.
du Mengensteller (N146) oberer Anschlagwert
en Quantity Adjuster (N146) Upper Limit Reached
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
De N146 is geïntegreerd in de brandstofpomp. Zijn taak is om de juiste brandstofhoeveelheid in te spuiten.
Mogelijke oorzaken:
N146 defect of geblokkeerd
Tsja.. een of andere oorzaak zorgt ervoor dat de bovenlimiet van N146 is bereikt
Mogelijke oplossingen:
Weet je echt zeker dat er nergens iets tussen zit of dat je ergens kortsluiting hebt. Vocht in een stekker bijv. kijk en meet de kabelboom maar gerust goed na tussen de pomp en de ecu.
Wis de foutcode en lees de auto een week later weer uit
Vervang de hele brandstofpomp
Is er soms een electronische modificatie (powerbox?) aanwezig die de brandstofhoeveelheid beïnvloed? Als er inderdaad een powerbox aanwezig is komt het waarschijnlijk doordat het kontakt een keer kort achterelkaar in, en weer uit, en weer in geschakeld is. Dan is namelijk de tijdvertraging in de powerbox nog in werking en komt bij het inschakelen de QA tegen zijn eindwaarde aan. Tijdens het inschakelen wordt namelijk het 'mengstellwerk' door de ECU getest en vol aangestuurd. Vervolgens wordt er gekeken welke waarde er terugkomt uit de pomp. Als de powerbox dan al is ingeschakeld krijg je deze fout.
Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 15 februari 2009. Bron: TDIclub.nl Dieselslurper
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar