Wij hebben een golf 1.6 met een AEE motor staan en op cilinder 4 doet hij niets we hebben al een nieuwe inspuitventiel er ingezet en nieuwe bougies, verdelerkap en de vonk is ook goed de kompressie gemeten en is allemaal goed er zijn ook geen foutcodes en een andere computer hebben we ook geprobeerd maar het probleem blijft het zelfde . Alvast bedankt Jonny.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
en wat heb je met bougikabels gedaan?
ik zou die eens doormeten
Valse lucht via inlaatspruitstuk. Gebroken klepveer zijn ook nog mogelijkheden.
Hans
nee want dan was de compressie slecht zijn zou ik zeggen
[quote=john05]nee want dan was de compressie slecht zijn zou ik zeggen[/quote]
Hoeft niet want met starttoerental kan de klepveer de klep wel doen sluiten.
Hans
Jonny, begin eens met bv een led-tester te controleren of je een signaal krijgt op de injector van de 4e cilinder? ( Ik denk nl dat die niet aangestuurd wordt.)
Let op de bobine,deze kan rare klachten geven.
Eens meegemaakt,motor liep (volgens mij) op 3 cylinders,zou het eigenlijk zweren,maar kreeg soms toch het idee dat de andere cylinders ook niet voor 100% meededen,bleek achteraf toch de bobine te zijn,was te zwak.
Ricky,
heb je al het oer oude slangetje van inlaat naar rem-booster bekeken?
dan doet ie het ook niet op 4
de kunstof uitvoering slang/leiding scheurt ook vaak op de verbindingen.
danny.
Is er geen lekkage in het vacuumslang op het spruitstuk die naar de rembekrachtiging gaat.
Deze zit bij de 4e cilinder.
Gr Ron
uh?? twee zielen, één gedachte !?
danny
We hebben het probleem gevonden klepstoter kapot en daardoor de nok van de nokkenas afgesleten. Nog bedankt voor het mee denken M.V.G Jonny
En nu moet ik je even waarschuwen, de betreffende klep kan heel geschikt verbrand zijn. (nokkenas afgesleten, dus rijd er al een tijdje mee in de rondte,)
Nu de klepstoter weer in orde is slaat hij weer netjes tegen de zitting aan, met als gevolg dat de kop van de klep binnen de korste keren afbreekt.......
Dan beland je in de afdeling zware motorschade's die gegarandeerd einde blok betekent..... (helaas is een kop van een klep niet samendrukbaar)
Kortom, sloop voor de zekerheid de kop er maar af.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar