Hallo,mijn golf 16v pl-motor heeft de rare klacht dat als ie warm gaat worden altijd op een gegeven moment in gaat houden.Dit punt is duidelijk te voelen als een schokje waarna ie meteen gaat inhouden.Als ik dan het kontakt uit en weer aan zet is het even redelijk waarna het weer slecht gaat lopen.(lijkt op de 3 sec v/h brandstofrelais)Dit gebeurt ook wel eens met een koude motor maar als ik dan het kontakt aan/uit zet lijkt ie wel gereset tot het punt dat ie weer warm word en dan schiet het probleem er weer in.Met een hele koude motor trekt de auto zoals het hoort;warm als de storing er nog niet in zit haalt ie volgens mij niet z'n volledige vermogen.Is er mischien een bekend probleem van deze aard bij de 16v, ik heb zoiets ergens gehoord maar helaas de oplossing niet....Bij voorbaat dank voor de reactie(s)
Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb precies hetzelfde met mij 1600 motor golf 2. Ben ook op zoek naar oorzaak,
Temperatuur sensor stuk??????
Ik heb wel 2 sensoren verwisseld,niet geholpen.Een sensor in dit geval verklaart niet dat het te "resetten" is als het probleem zich voordoet als ie koud is.Mischien een circuit in de computer maar dat is een dure optie om te proberen.........
Mischien weet iemand de weerstand-waarden ect om dan in ieder geval de sensoren uit te sluiten?
20 jaar
De weerstanden van de koelvloeistoftemperatuursensor zijn:
bij 20 graden C: tussen 2000 en 3000 ohm
bij 90 graden C: tussen 200 en 300 ohm
Hallo,
Misschien een hoge weerstand inde bobine?
ik heb het ook wel eens gehad bij een golf3.
Succes
20 jaar
Wie weet er met ETKA te vertellen welke temperatuur sensor dit probleem kan veroorzaken?of anders een partnummer?
Alvast bedankt
20 jaar
Zoek het toch in de bobine, heb het zelf ook gehad bij een PL-motor. Komt nooit voor zeiden ze bij de VW dealer, maar ze hadden hem wel op voorraad(?).
Ik heb 2x een andere bobine geprobeerd maar telkens bij het zelfde punt de storing weer terug...Volgens ETKA kan ik niet echt een bepaalde type vinden voor de pl- motor lijkt erop dat meerdere bobine's van toepassing zijn.Mischien toch een temp sensoor?zo ja welke?Die grote net boven de versnellingsbak,de "temperatuurstijdschakelaar voor auto's met katalysator" p/n 034 906 163 of temp.voeler voor temp.meter en toerenstabilisatie p/n 049 919 501?of nog andere suggesties?
Weer bij voorbaat dank,Marcel
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar