auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: horten en stoten bij warm worden

Bouwjaar: 1989

Ik heb een golf 2 aangeschaft en deze gaat wanneer er enige tijd mee gereden is, op een gegeven momement horten en stoten todat er niet meer (veilig) mee te rijden is. Wanneer ik vervolgens even (1 minuut) wacht en weer start kan ik weer verder rijden. Iemand zei dat het contactpunten in de carburateur zijn voor 90% zeker. Wat kan het volgens jullie deskundigen zijn.


Dank jullie wel voor de snelle antwoorden, het motortype is PN. Dat van die contactpunten lijkt me ook onlogisch omdat contactpunten wel of niet funtioneren en niet zo af en toe. de Carburateur is een Pierburg 2E2. overigens verbruikt hij volgens mij te veel benzine. (ik ruik in ieder geval benzine)

Kan een carburateur ook versleten zijn, en zo ja wat zijn de symtomen dan (dit vertelde iemand van een garage mij)

Geplaatst door

arthurwijker (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Motortype?

Averdonk 0
badge

20 jaar

Lijkt er inderdaad op dat er brandstof probleem is. Het uitzetten van de auto geeft waarschijnlijk de motor tijd om overtollige benzine te verwerken. Hoe is het benzineverbruik?

Groeten van JP

Jean-Paul5236 0

20 jaar

Ja idd, ik zat ook aan brandstof te denken toen ik het las, ontsteking lijkt mij niet, want hij draait immers eerst ook goed.

Ik zou je brandstofpomp controleren...

MartijnGR 0
badge

20 jaar

Om even terug te komen op de vraag van Averdonk, wat ligt er voor een motor in? Meeste types hebben namelijk een injectie in plaats van een carburateur. Trouwens, contactpunten zitten niet in een carburateur, maar dat terzijde.

RoelV 0
badge

20 jaar

Dank jullie wel voor de snelle antwoorden, het motor type is PN. Dat van die contactpunten lijkt me ook onlogisch omdat contactpunten wel of niet funtioneren en niet zo af en toe. de Carburateur is een Pierburg 2E2.

arthurwijker 0

20 jaar

Overigens verbruikt hij volgens mij te veel benzine.

arthurwijker 0

20 jaar

Kan teveel maar ook een tekort aan brandstof zijn.
teveel moet je kunnen ruiken.

indien tekort:
Vermoedelijk een vreselijk vuil brandstoffilter. Of vuil in de leidingen en/of tank.
Nieuw filter monteren, en de benzineleiding doorblazen richting tank met perslucht. Carb schoonmaken.

H&k 0

20 jaar

De PN is dus een carburateur motor. Misschien helpt het om er een keer carburateur reiniger in te gooien.

RoelV 0
badge

20 jaar

Luchtfilter vervangen en carburateur gereinigd, geen problemen meer!

arthurwijker 0

19 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.