622 bezoekers online

Volkswagen Golf III : Golf 1.8 ABS slaat af en toe niet aan

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 ABS

Ik heb een probleem met mijn golf.

Als de auto een dag stil heeft gestaan wil die af en toe niet aanslaan.
Het lijkt alsof hij dan geen benzine krijgt ofzo.
Wel af en toe plofjes maar hij slaat niet aan, pas na ong. 30 sec slaat hij aan.
Als hij dan eenmaal loopt en ik ga rijden en optrek naar boven de 50 ofzo en dan bij een kruispunt
kom waar ik helemaal moet stoppen dan slaat hij weer af.
Moet dan opnieuw 30sec starten voordat die aanslaat. Daarna doet hij het helemaal goed.

Als het gebeurt is het wel na een dag stilstaan en niet na een nacht alleen.
Maar het gebeurt dan niet altijd, laatst heb ik hem 3 dagen niet gebruikt en toen starte die gewoon.
Kwa weer maakt het ook niet uit.

Heb al via internet gezocht maar kon hier niets over vinden.
Over brandstofrelais, maar dan lijkt het mij dat hij helemaal niet start.

Ik zat zelf te denken over vuil in de tank ofzo.
Of dat de druk wegzakt, maar de druk word toch gewoon weer opgebouwd zodra ik mijn contact aanzet.
Het brandstofrelais voel ik dan ook gewoon klikken en de brandstofpomp draait dan ook gewoon.

Ook als hij niet aan wilt slaan gaat de brandstofpomp volgens mij gewoon rond.

Ben zelf vrachtwagenmonteur en zit in mijn laatste half jaar van de opleiding diagnose techicus niveau 4.

Eyeball

Geplaatst door Eyeball , lid sinds 11 jaar geleden

3 Reacties

stefan84, 9 jaar geleden

Frank,

In die richting denk ik namelijk ook al, het kan goed zijn dat de brandstofdruk te laag is, of slecht word opgebouwt tijdens het starten, dat kan dan ook verklaren waarom het zolang duurt voordat hij aanslaat..

Wat ik dan wel vreemd vind, is dat hij tijdens het rijden ( als je moet stoppen ) afslaat en als je vervolgens opnieuw wilt starten, het weer zolang duurt..

Het makkelijkst en om wat uit te sluiten is even een benzinedruk meter tussen je slang te zetten, als hij dan weer zo slecht aanslaat, moet je eens kijken wat de meter aangeeft, of je hebt gelijk de volle druk, of het duurt een tijdje voordat hij druk gaat opbouwen, als het laatste het geval is, weet je hoelaat het is.

Gr Stefan

Eyeball, 9 jaar geleden

Ja zoiets had ik ook al bedacht, maar als hij dan dus aanslaat is de brandstofdruk goed.
Waarom slaat hij dan als ik bij een kruispunt komt weer af, terwijl de brandstofpomp gewoon heel de tijd draait dus de druk gewoon goed is.

stefan84, 9 jaar geleden

Hoe weet je nu dat de druk goed is zonder te meten??? De pomp kan wel draaien, maar of er dan ook druk opgebouwt word kun je niet zien, daarom meten = weten..

Misschien het terugslag klepje die hangen blijft o.i.d.

Anders eens uitlezen, weet je wellicht ook wat meer.

Met dat lange starten heb ik zelf ook al eens gehad, terwijl de pomp gewoon draaide bouwde hij geen druk op, dat was duidelijk te zien op de meter, tijdens een sec of 10 starten, zag je de meter langzaam in beweging komen tot dat hij op een gegeven moment genoeg druk had en hij uiteindelijk aansloeg,had het zelf alleen bij een koude motor, dus als deze 1 dag niet gelopen had.

Maar waarom hij dan niet gelijk aanslaat als hij uit gevallen is, weet ik ook ff niet zo..

De kvs temp sensor geeft ook nog wel eens vaker problemen, waardoor je een te arm of te rijk mengsel krijgt, en dus ook een startprobleem kan veroorzaken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.