Volkswagen Golf: Golf 2 1.6 PN

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: PN

Hallo Beste mensen,

Ik heb een gigantisch probleem met mijn golf 2 1.6 pn uit 1991, mijn vorige auto was een golf 2 gti 1.8 8v en deze motor is uit de wagen gegaan omdat hij een probleem had met stationair lopen en met gas geven ging de motor op een soort van noodloop? als je gas wou geven dan stotterde hij en stationair liep hij rondt de 3000 toeren, motor uitgebouwd mijn andere golf gesloopt de 1.6 pn, en in deze wagen terug gehangen ook echter alles overgezet, kabelboom en computers zelf alle brandstof leidingen en opvoerpomp, remkrachtverdeler gewoon egt alles overgezet, motor klaar om te starten zou je zeggen, nu doet deze motor precies hetzelfde als de motor die erin lag hij loopt nu ook 3000 toeren stationair en de motor houdt ook in? ik weet het nu dus egt niet meer ik ben egt ten einde raad met deze wagen, lijkt wel of er een fout zit in het carossorie, alles is gewoon overgezet alle kabels zijn aangesloten, en nog steeds echter hetzelfde probleem? eerst zat er een uitlaat onder van mijn gti maar die heb ik inmiddels ookal vervangen door de orginele 1600 uitlaat, heeft iemand een oplossing voor dit probleem? vacuum slangen zijn allemaal dicht want de motor reageerd niet op remmenreiniger langs de rubbers of slangen en pakkingen?

Graag snel reactie, aangezien ik nu geen vervoer meer heb moet de wagen snel weer lopen,

Mvg Bart

tinac18

Geplaatst door tinac18 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

lijkt verdacht veel op defect gasklephuis

tinac18 (0), 13 jaar geleden

lijkt me wel vreemd gasklephuis aangezien alles 4uur van te voren nog werkte, is trouwens een pierburg cabrateur alles elektronisch verders zelf niks aan af te stellen, heeft ook lambda ook dat is allemaal overgezet motor start ook heel moeilijk en als hij start loopt hij 3000 toeren?

brunovanderjeught (0), 13 jaar geleden

Misschien de benzinepomp, die zal waarschijnlijk dezelfde gebleven zijn?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

99% een defecte carburateur of onderdeel ervan!

Het blijft telkens weer problemen geven met die dingen, of ze lopen goed, of waardeloos..je zal wel een 2EE of 2E2 erop hebben zitten..

Hoe is de pakking onder de carb ? Deze scheuren ook wel eens graag waardoor hij valse lucht trekt.

En vergeet niet met ' ff de motor ombouwen' dat je snel wat vergeten aan te sluiten bent, denk aan een kabeltje of een vacuumslang van de carb zit verkeerd om, alles kan..

tinac18 (0), 13 jaar geleden

dit is nu mijn 20ste motor swap, kabelboom heb ik momenteel al 3x opnieuw aangesloten en gekeken of alles goed zat, allemaal nieuwe massa's, cabrateur zou goed kunnen na reiniging loopt hij in een keer niet meer dus dat zou kunnen, voetpakking is goed want deze reageerd niet op remmenreiniger als hij dat wel zou doen zou me toerental nog hoger gaan, volgens mij heb ik een 2e2 cabrateur en inderdaad wat stefan zei, is het lopen of niet lopen met die dingen, maar wel raar dat hij binnen 4uur kapot is met een motorswap maar het zou kunnen inderdaad, alleen wel raar dat mijn gti moter precies hetzelfde deed en dit was een injectie motor.

tinac18 (0), 13 jaar geleden

[quote=brunovanderjeught]Misschien de benzinepomp, die zal waarschijnlijk dezelfde gebleven zijn?[/quote]
Nee deze is ook reeds vervangen naar de 1600 er zit niks meer in van de 1800 alleen het interieur.

Otis (0), 10 jaar geleden

Kijk eens naar je relais plek 12 staat code 80 op is regelaar van je brandstofpomp

anoniem-1573996169 (0), 10 jaar geleden

.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.