close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II: Brandstofpomp VW Golf 2 GTI 16v

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 16v PL

VW Golf 2 GTI 16v PL 1989


Help!,

Bij het demonteren van de brandstofpomp is de leiding van de brandstof-accumulator naar de benzinefilter door midden gebroken (zie bijlage)

ik wou een nieuw leiding bij de volkswagen dealer bestellen maar die woordt niet meer gelevert, ik ben langs 'n stuk of 6 vw garages gewest maar zonder resultaat.

Is het mogelijk een stuk drukslang tussen de linker en de rechts leiding te monteren en met klemmen vastzetten?

alle tips zijn welkom!

alvast bedankt,

mvg.
louis

Geplaatst door

tipiario (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ja dat zou ik gewoon proberen nee hebje.
ik zou ook niet weten waarom het niet zou lukken.

groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

14 jaar

191 201 373 of C 191 201 218 Is het artikelnummer voor de toevoerleiding van accumulator naar brandstoffilter..

Je hebt 2 type's in die aansluitingen..Gedraait en gewoon geschoven, anders eerst met een stukje slang proberen.

Een andere pomp kun je nog altijd uithalen..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoe de aansluiting is hangt af van de systeem druk. De K en KE jetronic heeft hoge druk en heeft banjobouten en wartels, de andere motoren met elektrisch gestuurde injectors hebben slangaansluitingen met klemmen.

jou probleem is goed op te lossen door de hele handel even mee te nemen en langs een pirtek vestiging te gaan. die jongens kunnen alle slangen en aansluitingen die jij verzinnen kan op hogedrukleidingebied voor je persen. Eventueel gebruiken ze de oude wartels, met nieuwe persbussen en nieuwe slang.

www.pirtek.nl (geen binding mee!!)

audia4 0
badge

14 jaar

Is niet altijd waar Harry..

Heb zelf ook meerdere GTI's gehad waar de aansluitingen van verschillen..

Leiding en koppelingen laten maken kan, maar.....is zeker weten veel duurder dan een ander pompje op de kop te tikken,

Heb laatst ook nog 2 water/olie leidingen laten maken voor de aansluiting op de turbo, met wat koppelingen erop e.d en daar betaalde ik ook zo'n 70 euro per stuk voor..

stefan84 0

14 jaar

pompjes doen op de sloop tegenwoordig ongeveer 100€, ze worden wat schaarser..... Enkele keer komen ze op ebay iets goedkoper langs. maar met een gebruikte pomp heb je geen idee wat je in huis haalt. Gemiddeld hebben ze toch allemaal een leven achter de rug. (anders sloop je je golf niet)

idd verschillen de GTI's, afhankelijk van het inspuitsysteem, en dus de systeemdruk, de pompen ook overigens.

ik schat in dat je met het maken van die bewuste benzine leiding ergens tussen de 25 en 40€ klaar bent...... zoals ik al aangaf, de bestaande wartels even recycelen. Houd je de boel origineel, en zit het zeker weten goed dicht. blijft toch benzine hoor......

audia4 0
badge

14 jaar

Ja daar heb je gelijk in Harry..

Er worden er veel aangeboden, ook op MP maar je weet nooit wat je koopt, en nieuw zijn ze inderdaad niet meer..

Misschien heeft Paul er nog ene ergens op een stoffige plank liggen ? :-)

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Misschien heeft Paul er nog ene ergens op een stoffige plank liggen ? :-)[/quote]
Het is hier geen mallepietje..... ; heb geen antiekzaak.
Autotron rosmalen daar slaag je wel.......

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Maar goed, louis tipiaro is erg stil, of hij ligt in een flinke plas benzine onder zijn golf te martelen met iets waar meer druk op komt te staan dan je verwachten zal; of..........

brandstofzijdige handel aan een auto moet je gewoon nooit op bezuigingen, en heel goed weten waar je mee bezig bent. Als vw een leiding met wartels toepaste hadden ze daar een reden voor, als ze namelijk 3 centen konden besparen door tuinslang met slangklemmen te pakken deden ze het.....

audia4 0
badge

14 jaar

[quote=P. Kelder][quote=stefan84]Misschien heeft Paul er nog ene ergens op een stoffige plank liggen ? :-)[/quote]
Het is hier geen mallepietje..... ; heb geen antiekzaak.
Autotron rosmalen daar slaag je wel.......[/quote]
alle planken zeker net van het stof ontdaan :-)

audia4 0
badge

14 jaar

Paul hapt gelijk :)

stefan84 0

14 jaar

Hallo mensen:

Jan T, Stefan Baggen, Harry Dok en al die anderen, ik wil jullie bedanken voor de snelle hulp en de goede tips.

Ik ben achter gekomen dat Mijn VW GTI 16v met PL motor, een Bosch Benzine- inspuitsysteem KE-Jetronic heeft met systeemdruk 5,2...5,6 bar. Dus ik ga met de hele handel langs een Pirtek vestiging en laat een nieuwe hogedrukleiding maken, idd blijft toch benzine hoor......

Voorlopig de benzinepomp draait wel gewoon goed rond (misschien 'n probleem voor later…) maar de O-ring voor de benzinepomp + de benzine-accumulator (helemaal doorgeroest) + de leiding van benzine-accumulator naar de benzinepomp heb ik bij de VW dealer besteld, die zijn wel leverbaar, maar waroom de hogedrukleiding van de benzine-accumulator naar benzinefilter nergens is te bestellen iniemand kon mij dat vertellen, de VW dealer zeg: "Meneer ... het is niet meer leverbaar" en daarmee basta.

Mijn Heren, het is mijn heerste GTi 16v, originele ' Wolfsburg Edition One' bourundi black, geïmporteerde door de vorige eigenaar uit Duitsland, het is 21 jaar oud en zal altijd onderhouds problemen opleveren maar dat wist ik wel.
Wat ik niet wist is de bijna vijandelijk blikken van de garagehouder als je binnen komt voor een reparatie, van uit hun gezichtsuitdrukkingen lees je het volgende: " Are you looking for trouble? ..."

Bij deze mijn volgende vraag aan jullie allemaal:

Wie weet de adres van een garage in de omgeving Amsterdam - Amstelveen dat graag werk aan VW II GTI's 8 en 16v , geen vw dealer aub. Andere tips, suggesties zijn ook van harte welkom.

mijn dank is groot

mvg.
louis

tipiario 0

14 jaar

Louis,

Je kan VPC Autosport in Buchten eens bellen 046-4860011, misschien kunnen hun je ook verder helpen, verzenden doen ze ook..

En inderdaad, de dealers hier zijn ook geen haar beter, ze verkopen je liever een R36 dan een stukje antiek spul..

Jammer dat je GTI geen oldtimer meer word..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

http://www.volkswagen-classic-parts.de/

kan de dealer overigens via de importeur ook een verzoek doen of zij dit deel nog wel hebben. (als ze er zin in hebben, het is natuurlijk werk voor ze waar ze weinig tot niets aan verdienen)
je kunt het ook zelf regelen daar.
Alle restpartijen van de door vw afgeschafte onderdelen belanden hier en worden verkocht zolang de voorraad strekt. Sommige delen waar veel vraag naar is worden soms zelfs opnieuw geproduceerd. (slijtdelen)
Hier kun je dus originele delen scoren die bij de dealer al lang als uitverkocht/niet meer leverbaar te boek staan.

audia4 0
badge

14 jaar

Ik heb de toevoerleiding van accumulator naar brandstoffilter bij Pirtek in amsterdam west voor € 20 laat maken (prima tip bedankt!)
Maar naar het monteren van de leiding + de nieuwe O-ring, blijkt dat de Benzinepomp-huis de oorzaak is van de lekkage en de afdichtingsring van de benzinepomp ook zijn best tijd heeft gehad.
Ik heb gebeld met VPC Autosport (weer 'n goeie tip) voor de Benzinepomp-huis maar hadden wel een voor de KR motor en niet voor de PL motor en in mijn auto zit een ……... idd.
Aanstaande maandag contact opnemen met Carrec Technocenter BV in Soesterberg, misschien dat zij kunnen mij helpen…..

mvg,
louis

tipiario 0

14 jaar

Louis,

Je kan er ook rusig even van een KR nemen hoor, dat maakt niks uit.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=tipiario]Ik heb de toevoerleiding van accumulator naar brandstoffilter bij Pirtek in amsterdam west voor € 20 laat maken (prima tip bedankt!)
Maar naar het monteren van de leiding + de nieuwe O-ring, blijkt dat de Benzinepomp-huis de oorzaak is van de lekkage en de afdichtingsring van de benzinepomp ook zijn best tijd heeft gehad.
Ik heb gebeld met VPC Autosport (weer 'n goeie tip) voor de Benzinepomp-huis maar hadden wel een voor de KR motor en niet voor de PL motor en in mijn auto zit een ……... idd.
Aanstaande maandag contact opnemen met Carrec Technocenter BV in Soesterberg, misschien dat zij kunnen mij helpen…..

mvg,
louis[/quote]
zover ik weet kun je die uit elke golf II met benzinemotor en inspuiting slopen, pompen zijn kwa inbouwmaat identiek.
Uitgezonderd een KR motor, die heeft een pomp van 60 mm diameter, en een ander kunststof pomphuis. alle andere pompen zijn 52 mm diameter. (ffe checken, wie zegt dat wat er onder je auto hangt origineel is)

Ofwel degene die je aangeboden wordt bij VPC heb je niets aan.

degene die jij moet hebben heeft onderdeelnummer 165 201 042 A


Ofwel even langs een autosloperij.

audia4 0
badge

14 jaar

die leidingmaker gebruik ik wel vaker; voor een aantal merken is hij goedkoper dan origineel; maar veel belangrijker, leiding stuk, even daar langs rijden, binnen het uur een vers exemplaar, desnoods met de bestaande wartels er weer opgeperst.

audia4 0
badge

14 jaar

Hallo Harry,
" (ffe checken, wie zegt dat wat er onder je auto hangt origineel is) "

Ik heb gecheckt, de pomp die onder mijn auto hangt is origineel PL, 52 mm diameter.
Volgens stefan84, wat betreft de pomphuis, kan ik ook " rustig even van een KR nemen, dat maakt niks uit ". (i get confused)
je zegt degene die ik moet hebben heeft onderdeelnummer 165 201 042 A, bedoel je de pomphuis of bedoel je eigenlijk de benzinepomp?

Trouwens ik heb 'n foto van de pomphuis van een GTI 2 8v en die miss de aansluitingen klem voor de benzine-accumulator van een 16v, ik kan waarschijnlijk wel aan een pomphuis van een GTI 2 8v aankomen, maar is wel mogelijk die om te bouwen voor een 16v?

Bij Carrec Technocenter BVin Soesterberg kunnen mij niet helpen en ook Jeroen Sluiter van Bolku Tuning heeft niet wat ik zoek.
Bij Havam Automotive B.V. hebben well de originele Bosh benzinepomp € 297.00 -bruto- + de Pierburg el. in-tank pomp 0.24 bar met zeef € 65.18 -bruto-, deze prijzen zijn goedkoper dan die van de VW dealer, daar kost alleen de pomp (niet leverbaar) € 430 -bruto- !

Uiteindelijk bij Brezan automaterialen dezelfde originele Bosch benzinepomp voor € 238,71 -incl. BTW- gevonden en direct besteld (die was namelijk de last).
Ik ga verder zoeken voor de juiste oplossing maar makkelijk is zeker niet, uiteraard nieuw idee en suggesties zijn altijd welkom en bedankt voor jullie assistentie

mvg.
louis

tipiario 0

14 jaar

is onderdeelnummer van het pomphuis voor een pl motor.

die van een KR past niet!!!

audia4 0
badge

14 jaar

Ik heb met verschillende motoren gereden met diverse pompen, zowel de 8V GTI als de PL en KR, en nu hangt er ook gewoon een 16V pomp onder mijn VR6..

Alles gaat..Al is het soms met een kleine aanpassing..

Zou gewoon dezelfde pomp nemen, of tenminste ene met dezelfde aansluiting, een losse pomp kopen kan ook, verstandig dat je een originele bosch pomp genomen hebt, je hebt ook de immitatie's ervan en kosten nog geen 100 euro, maar deze lopen vroeg of laat kapot gegarandeerd kapot..

stefan84 0

14 jaar

Hallo Stefan,

Uiteindelijk wordt volgende week maandag de originele Bosch benzinepomp + de nw. el. in-tank pomp gemonteerd.
Ondertussen, via internet, gevonden in Assen/Drenthe een compleet pomp unit van een (sloop) GTI 16v voor € 50, als reserve in geval dat, ondanks de nieuwe pomp, de benzinepomp-huis zal blijven lekken.

Ik heb (weer...) een probleem - de negatieve pool van de accu, die oxideerd behoorlijk, misschien werk de dynamo/spanningsregelaar niet goed of moet ik een nieuwe accu (± 2 jaar oud) kopen?

mvg
louis

tipiario 0

14 jaar

Louis,

Wat voor voltage meet je als de motor loopt, gemeten op de accu ?

Dat zou tussen de 13,5 en 14,4 moeten zitten, de accu pool even los halen en schoon maken, erna een beetje vaseline eraan en klaar..

Bij een niet draaiende motor moet je rond de 12V meten, op het moment dat je start mag het voltage niet terug vallen onder de 10,5 Volt, anders is de accu slecht.

Blijft hij rond de 12 Volt hangen, of gaat hij richting de 15 Volt of hoger als de motor loopt, dan is meestal de spanningsregelaar achterop de dynamo kapot.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.