Sinds een poosje blijft mijn auto in toeren hangen.
Als ik het toerental opvoer naar 3000 en vervolgens mijn pendaal loslaat duurt het 3,5 seconden voor mijn naald weer de 900 toeren bereikt.
Ook heb ik een vloeibaar creme kleurige aanslag aan mijn olie dop maar verder niet aan mijn peilstok of i.d. Koppakking vorigjaar juni vervangen.
Wie weet een oplossing voor dit probleem!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die creme kleurige aanslag is omdat je waarschijnlijk alleen maar korte stukjes rijd. De auto wordt dan nooit echt warm is voor alles niet echt goed. Ga eens een lang stuk rijden ( 100 km ) dan brand alles schoon. Waarschijnlijk is je probleem dan ook opgelost.
Succes.
Roland
die probleem met de olie heb ik ook
mischien moet je een nog dunnere olie gebruiken 5w40
18 jaar
Die creme kleurige aanslag wordt sludge genoemd, je zou hier op het forum eens op kunnen zoeken zodat je een idee hebt wat dit is.
Met een mooie zondag middag en keer een flink eind gaan toeren en zorgen dat de motor lekker op temperatuur komt.
Wim
18 jaar
ok bedankt voor jullie reactie!!!
ben net dus even 2 uurtjes gaan rijden maar toen stoote ik op het volgende probleem :S mijn olie word 90 graden en mijn koelvloeistof meter staat netjes in het midden maar als ik echter een 10 minuten 120 140 ga rijden loopt mijn olie temp terug naar 65 graden en mijn koelfloeistof meter licht dood in de linker hoek. nu dacht ik dat de regelklep van mijn koeling open blijft staan maar waar vind ik die en hoe test ik die ?
Volgens mij ben ik een probleem bak aan het krijgen
18 jaar
er staan inderdaad genoeg van deze oplossingen op het forum,
heb nu even geen zin om het nog eens uit te leggen :)
Maar zoals Wim al zegt,even zoeken..
Stefan
18 jaar
Volgens geef je zelf de oplossing al: de motor blijft niet op de juiste temperatuur. Waarschijnlijk is de thermostaat kaduuk. Die zit aan de onderkant van de waterpomp in de kunststof flens.
Gr.
Paul
Mijn thermostaat is waarschijnlijk stoek denk ik jah.
Moest dit weekend naar groningen een trip van zo'n 220km.
Het volgende viel mij op.
de temp. liep niet hoger dan 72 en koelvl. lag dood in de linker hoek. (thermo stuk dus)
MAAR
Mijn olie zoemer ging af bij overschrijding van precies 4000 toeren. als ik de toeren laat zakken ging die uit.
135km/h even later bij 120km/h en toen ging hij af bij 110 km/h.
Als ik echter mijn auto al rollend van het contact haalde en weer starte kon ik weer ff door naar de 170km/h zonder problemen
om de hele reeks na zo'n 15 minuten te herhalen.
Kan dit ook aan mijn olie keuze liggen? reed altijd 15w40 nu 10w30 (of 40 weet ik zo nie meer).
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar