close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: Golf 2

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600cc

We hebben een golf 2 1600 diesel van bj. '90 aangekocht met volgende problemen: olie in het koelwater, hierbij hebben wij de joint cullasse vervangen alsook de distributieriem. Wanneer de motor op temperatuur is en de choke uitgeschakeld is, geeft de motor rook. Ook blijft hij boven de 2000 toeren iets hangen. Dit was niet het geval wanneer we de auto gingen afhalen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
Schakelen in achteruit kon zonder indrukken van versnellingspook, hiervoor hebben we onderaan de pook een nieuw set gemonteerd alsook het wit plastiek latje langs de linkerzijde van de pook. Dit probleem is opgelost maar nu gaat hij zeer moeilijk in eerste versnelling. Ook dit was niet het geval als we de auto gingen afhalen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
Wie kan ons helpen, alvast bedankt voor uw reactie.

Geplaatst door

lvdb1 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Schakelstangen zullen teveel ruimte hebben; alles op speling controleren, zo nodig vervangen, en de handel afstellen.

Wat die rook enz. aangaat; is de pomp op tijd gezet, middels meetklok en houder?? (het is speciaalgereedschap, geschikt om bosch VE inspuitpompen te timen) Zo ja, was de koudestartvervroeger (de choke zoals jij het noemt) wel totaal uitgeschakeld; en de kabel dus ook slap......

audia4 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.