Volkswagen Golf: Golf 2

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600cc

We hebben een golf 2 1600 diesel van bj. '90 aangekocht met volgende problemen: olie in het koelwater, hierbij hebben wij de joint cullasse vervangen alsook de distributieriem. Wanneer de motor op temperatuur is en de choke uitgeschakeld is, geeft de motor rook. Ook blijft hij boven de 2000 toeren iets hangen. Dit was niet het geval wanneer we de auto gingen afhalen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
Schakelen in achteruit kon zonder indrukken van versnellingspook, hiervoor hebben we onderaan de pook een nieuw set gemonteerd alsook het wit plastiek latje langs de linkerzijde van de pook. Dit probleem is opgelost maar nu gaat hij zeer moeilijk in eerste versnelling. Ook dit was niet het geval als we de auto gingen afhalen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
Wie kan ons helpen, alvast bedankt voor uw reactie.

lvdb1

Geplaatst door lvdb1 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

audia4 (0) PRO, 17 jaar geleden

Schakelstangen zullen teveel ruimte hebben; alles op speling controleren, zo nodig vervangen, en de handel afstellen.

Wat die rook enz. aangaat; is de pomp op tijd gezet, middels meetklok en houder?? (het is speciaalgereedschap, geschikt om bosch VE inspuitpompen te timen) Zo ja, was de koudestartvervroeger (de choke zoals jij het noemt) wel totaal uitgeschakeld; en de kabel dus ook slap......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.