Volkswagen Golf: Koelvloeistofsysteem probleem

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 40Kw

Hallo,

na een tijdje te hebben rondgereden met een kachel die eventjes warm word en na een kwartiertje rijden weer koud werd het nu echt tijd om er iets aan te doen, het volgende is gebeurt:

- Ten eerste is de kachelradiateur vervangen (paar maandjes terug al)

- Nu zijn we verder gaan kijken, en bleek dat die overloopset voor de kachelradiateur (voor het schutbord) kapot was. Hier twee buizen ingezet, kachel blijft lekker warm.

Wat nu nog over blijft is dat de motor niet op temperatuur komt. De meter komt net aan het einde van het eerste blokje.

Alleen nu komt er dus gelijk een nieuw probleem. Druk! Er staat ontzettend veel druk op de slangen van het koelvloeistofsysteem. De slangen voelen echt hard aan, en zien er een beetje "opgezwollen" uit.

Verder lekt het thermostaathuis, je ziet dat ook duidelijk. Ik hoop dat hij hier dan "valse" lucht trekt, en hierdoor de druk in het koelsysteem zo hoog is. Bij het bijvullen met stationaire loop borrelt het water echt uit het reservoir.

Het slangetje langs de bovenste slang (vanaf de radiator) "pist" wel gewoon water terug het bakje in. Bij de oliedop zijn geen sporen van water te zien, ziet er allemaal goed uit. Wagentje loopt super, start altijd perfect koud en warm en doet voor de rest ook niet gek.

Heeft iemand ditzelfde probleem gehad of denkt iemand ongeveer te weten wat het is? Ben namelijk een beetje ongerust hierover, vanavond of morgenavond word er weer verder heen gekeken, maar ben er niet gerust op.

Hoef trouwens nooit koelvloeistof bij te vullen, althans niet in de 8/9 maanden dat ik hem nu in mijn bezit heb. Althans één keertje, maar toen stond de vloeistof boven de min dus dat was meer voor mijn eigen gemoedsrust.

Armand-10

Geplaatst door Armand-10 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

frans t (0) PRO, 17 jaar geleden

de temp regel set voor schutb is voor golf probleem met lekage van koelvloeistof in kachelradiator.
drukverhoging duit op lekke kop laat controleren met drukmeter.

J.L. Tuning (0), 17 jaar geleden

vrijwel zeker de koppakking

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.