Volkswagen Golf II: Golf 2 claxonneert heel slecht / nauwelijks en toon is niet hard

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Hallo,

sinds een tijdje heb ik een probleem met mijn Golf 2, hij claxonneert namelijk niet meer fatsoenlijk. Ik heb als eerste het stuk op het stuur vervangen (waarmee je dus "toetert"), maar dit lost niets op. Hij toetert zwakjes als je heel hard of net op de juiste plekt drukt op het stuur, maar zeker niet hoe het hoort.

Verder staat er altijd spanning op de zwart/gele kabel naar de claxon, als de auto op contact staat. Dus ook als de toeter niet ingedrukt is! Dit lijkt mij toch niet normaal. of? Ik heb de zekering gecheckt, die was goed. Ik heb helaas geen spanningsmeter (alleen zo'n dingetje met een lampje) op dit moment, maar zouden deze problemen kunnen komen doordat er te weinig spanning op die draad staat? Dus ipv 12v 6v ofzo?

Massa problemen weet ik zo niet, maar dan zou die toch niets moeten doen of? Wat is het handigste om dit te testen of zie ik iets totaal over het hoofd?

Alvast bedankt :-)

Vergeten te melden, zit een nieuwe toeter op, die is een paar maanden oud en heeft het probleem dus niet opgelost.

Armand638

Geplaatst door Armand638 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

begin maar met een nieuwe claxson, universeel van hella, kost ongeveer 15€.
Ook even twee nieuwe kabelschoenen aanknijpen. Zijn meestal net zo rot als de claxson zelf.

constant plus klopt, is massa geschakeld.

Armand638 (0), 15 jaar geleden

Kan ik ook vanaf de toeter de massa kabel (dus uiteraard niet degene waar spanning opstaat) doortrekken naar een massa punt op het blok om te kijken oif het dan wel werkt, of werkt de claxon dan helemaal niet?

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Armand638]Kan ik ook vanaf de toeter de massa kabel (dus uiteraard niet degene waar spanning opstaat) doortrekken naar een massa punt op het blok om te kijken oif het dan wel werkt, of werkt de claxon dan helemaal niet?[/quote]
Beste is om een voltmeter over de contacten van de claxon te houden met de stekker erop,en dan gaan claxoneren,je moet nu 12 volt meten,als je 12 volt meet,dan moet je de claxon vervangen.
Meet je een stuk minder,dan probleem in de bedrading.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.