Volkswagen Golf III : Golf 2 GTI 16V stotteren

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 20 16V

Hallo, heb hier een golf 3 GTI 16V , deze trekt goed enzo, alleen draait hij slecht op relantis, en stottert hij tot 2500 toeren, hierboven geen problemen meer uitgelezen, en geeft fout Pingelsensor 2 G66
Deze zou al reeds vervangen zijn, samen met temperatuur sensor, heeft iemand hier ervaring mee?

mkcarperformance

Geplaatst door mkcarperformance (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Je zal nu ook wel vermogen missen ?

Klopsensor 2 is die het dichts bij de versnellingsbak zit..

Het hoeft trouwens niet de oorzaak van het stotteren te zijn, maar het kan ook een gevolg van iets anders zijn!

Heb je de bougiekabels en bobine al eens natgespoten als de motor loopt ? Als je vonken ziet, geknetter hoort of de motor afslaat weet je hoelaat het is..

Bougie's en verdeelkap moeten wel in goede staat zijn.

Daarbij hoeft de klopsensor zelf niet altijd defect te zijn, controleer ook de stekker en bedrading ervan! En als je hem los haalt, maak de pas vlakken mooi schoon en draai hem op moment vast, dat komt zeer nauw bij die dingen! ( 20NM )

mkcarperformance (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo, het gedeelte met de klopsensor heb ik al reeds gedaan, helpt niet, de verdelerkap,rotor, bougiekabels en bougies zijn nieuw , temperatuur sensor, en klopsensor naar het schijnt ook, denk niet dat hij vermogen mist, boven 2500 toeren, trek hij gelijk nieuw , als hij koud is stottert hij ook, maar draait hij mooi op relantis, het word wel erger na lange rit mvg

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Wat bedoel je met : het gedeelte van de klopsensor ? Wat heb jezelf precies gedaan ?

Is wel de juiste klopsensor vervangen ? Als dit het geval is, loop dan eens de bedrading na, en meet die desnoods door tot aan de ECU..

Stotteren kan een ontstekingsprobleem zijn of bv een teveel aan brandstof..

Wat andere al gedaan hebben, moet je met een korreltje zout nemen, controleer het liever zelf eens, dan weet je het zeker, meet ook even de weerstand van de koelvloeistof temp sensor..

Gr Stefan

A Wouters (0) PRO, 14 jaar geleden

Heb laatst hetzelfde probleem gehad met een golf gti, na lang zoeken en proberen was het de zekeringkast in de auto waar een slecht contact in zat, zekeringkast vervangen en probleem was opgelost.

succes

mkcarperformance (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo, ik heb ondertussen, een nieuwe klopsensor gemonteerd, de fout blijft nu weg, maar het stotteren is er nog steeds, heb een extra massakebel gelegd aan bobijn, temperatuurvoeler vervangen, en themperatuursensor vervangen, heeft nog geen nut gehad, als je hem koudstart, is het heel lang demareren, hij doet geen moeite, precies of er te weinig tot geen brandstof is, als hij dan aanslaat draait hij goed, en stottert niet tot hij warm is, ga nu het gedeelte met de zekerinkas uitproberen mvg

mkcarperformance (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo, intussen is het probleem met de gti verergert, soms stottert hij zelfs op alle toerentallen, koudstart gaat slecht, je kan hem enkel starten met een beetje gas in het luchtfilter.
Dingen die ik intussen gedaan heb;

Relais mototmanagement veranderd en relais brandstofpomp
bougies,delco,rotor, en bougiekabels zijn nieuw
klopsensor 2 vernieuwd
distributietiming nagekeken
vacuumleiding op brandstofdrukregelaar lekte, deze is vernieuwd

geen foutcodes meer, en meetwaardeblok blijkt normaal, ik ben ten einde raad mvg

TSS (0) PRO, 14 jaar geleden

Hoe is de staat van de LMM als deze verkeerde waardes doorgeeft kan de motor teveel/te weining brandstof/lucht krijgen waardoor
je dit soort problemen kunt krijgen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Ik lees nog nergens dat je de weerstand van de koelvloeistof temp sensor gemeten hebt ??

Hij krijgt dus duidelijk veeeeeeeel te weinig brandstof je met start-pilot moet klooien, de LMM lijkt me hier niet het geval,

Ik zou eerst de sensor controleren, zowel de weerstand meten bij koude als warme motor..het moet ook te zien zijn in de meetwaardeblokken, als je de motor aan de praat krijgt, welke koelvloeistof temp zie je dan in de meetwaardeblokken ? Het is jammer dat je niks ziet als hij enkel op contact staat, als het goed is geeft hij dan -40 aan ?

Is de weerstand gewoon in orde, hang dan eens een meter eraan en meet de brandstof druk op het moment van starten, als deze in de hoek blijft liggen of maar minimaal omhoog komt, kan het ook de pomp zelf zijn, je moet het echt testen op het moment dat hij zo slecht start, als de motor loopt, zal ook de druk weer 'in orde' zijn.

Ik ben benieuwt..

Gr Stefan

mkcarperformance (0) PRO, 14 jaar geleden

hallo, ik heb intussen al wat verder gezocht, aan de stuurdoos komen 2 stromen toe, 1 van het instrumentenpaneel, en deze wisselt tussen 5 en 15 volt, telkens als deze wisselt, stottert de auto, mvg

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als je op de ECU wilt meten heb je een schema nodig, anders word het niet veel, je zegt tussen de 5 en 15 volt ??

Meet eens op de accu als de motor loopt hoe hoog het voltage dan is, deze mag niet boven de 14,5 komen ongeveer.

Zou even de weerstand van de koelvloeistof temp sensor meten om te beginnen..

Gr Stefan

maarten4874 (0) PRO, 14 jaar geleden

heb je wel de goede temperatuursensor vervangen? en heb je je krukas/hall gever al gemeten?

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Als het goed is, is de temp sensor een 2 polige en wit van kleur, zie nr 7 :

[url=http://img96.imageshack.us/i/37461440.pn...][img]http://img96.imageshack.us/img96/5414/37...[/img][/url]

SteeF-250 (0), 14 jaar geleden

ik heb het zelfde probleem gehad met mijn GTI en bij mij was de oplossing een nieuwe destributieriem. Door dat op de oude te veel speeling zat sloten de kleppen een fractie van een hondertste later waardoor er een kompressie verlies was, met als gevolg stotteren, slecht starten en inhouden... sinds de nieuwe distri.riem erop zit loop hij als een zonnetje... het is zeker de moeite waard om dat alles weer netjes op zijn plek en moment staat....

Andere opties kunnen zijn:

- er zit een verkeerde uitlaat onder ( niet orgineel ) vaak word er een goedkoper type uitlaat 60,- onder gezet want het orgineel ( met 2 eind pijpjes op de demper) te duur is 280,- maar dit heeft behoorlijk invloed op de motor t.v.b. gasdruk.
bij mij was het zo toen ik hem gekocht had, zat er een tussen en een eindemper van een standaard 1.8L onder. Met als gevolg dat in het hogere toerenberijk 3000 rpm hij inkackte. Toen ik de orginele uitlaat van voor tot achter eronder geboud had was het weer GTI waardig.

- verouderd en gesleten katalysator incl. lambda.
verstopte of van binnen gesmolten kats. heben negatief invloed op je prestaties en de lambda geeft daardoor ook verkeerde waardes door. < dit telt ook voor een verkeert uitlaat systeem.

-Problemen met je EGR mits die aangesloten is bij die Golf

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Steven,

Dat verhaaltje van je distributieriem zou ik met een korreltje zout nemen, hij kan wel slecht gaan lopen als de riem een tandje verspringt, maar van het 'rekken' niet echt..

Was je oude uitlaat niet verstopt ? Dus de demper bv..Een uitlaat met een diameter van een paar mm kleiner zal niet zo'n invloed hebben, omdat hij gewoon slecht loopt en stottert.

Het vermogen is niet optimaal omdat die fout van die klopsensor er nog instaat, verder lees ik nog nergens een waarde van de kvs temp sensor..??

SteeF-250 (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Bij mij was het zo dat de spanrol van de ditri.riem los zat of niet goed aangetrokken.
Daardoor verliep de boel.
Nu dat alles weer op tijd zit merk je toch een degelijk verschil.
Wat betreft de uitlaat.
Ik heb de uitlaat van voor naar achter vervangen incl. de kat. met originele onderdelen.
Ik heb de kat open gesneden en kwam er achter, dat de kat het ooit eens een keer te heet gehad heeft waardoor hij deels gesmolten was.
Wat inderdaad verstopping veroorzaakt.
Met te hoge waardes in de lamdda is het zo dat de auto brandstof en lucht verhouding gaat knijpen omdat de gas waarden te hoog zijn in de kat.
met als gevolg sputteren en slechte prestaties.
Inderdaad als de sensoren niet goed functioneren dan kloppen de waardes niet.. maar men moet ook de veroorzakers van slechte waardes en of prestatie uitsluiten, in mijn geval was het de distri.riem en de uitlaat/lambda...

Ik heb dit voorstel verder nog niet in dit blog gezien dus ik noem het maar even.
Misschien kan het voor die GTI ook een oplossing zijn.

Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Alleen jammer dat de TS niks meer van zich laat horen..

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

Dat gebeurd wel vaker als een ander het topic "overneemt"...

Hans4040 (330) PRO, 14 jaar geleden

Stefan, als je een vraagsteller adviseerd om zelf een topic te starten, reageer er verder niet op dan...
Nu loopt alles alsnog door elkaar...

mvg,
Hans.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.