Volkswagen Golf II : Uitvallen

Bouwjaar: 1991, Motorcode: 1.3 cat

Hallootjes,het altijd zo brave Golfje valt soms uit en na een kwartier gewoon weer starten en rijden.Olielampje knippert na uitval en motor draait goed rond op de startmotor maar net alsof er geen ontstekingssignaal gegeven word.Zit er misschien een oliedrukbeveiliging op?Is dat te omzeilen?Verleden week olie en filter vervangen.Dop wel weer vol met sludge.Daardoor minder oliedruk?Motor slaat goed aan,loopt goed stationair en trekt ook normaal.Iemand een idee?
Bij voorbaat DANK groeten Robert

kawarobot

Geplaatst door kawarobot (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

jan5047 (0) PRO, 14 jaar geleden

Kijk eens bij uitval of je vonk hebt zoniet dan meten op bobine en onsteking, vermoedelijk hallgever stuk, of de benzinepomp moet niet meer draaien dan geen benzine natuurlijk controleer beide eens dan kun je meer zeggen,
dus heb je vonk, dan onsteking goed, geen benzine draait de pomp? krigt hij aansturing?
succes ermee
jan

kawarobot (0), 14 jaar geleden

Ha Jan,wat late reactie maar heb gewacht op een cd-rom met reparatiehandleiding.Die vervolgens niet op mijn P.C. wil.Ben alleen onderweg dus kan niet zo makkelijk en sleutel omdraaien en onder de kap kijken.Een hallgever is toch stuk of niet?Kan dus soms weigeren?Benzinepomp geeft geluid na omdraaien sleutel en ook om dit te controleren iemand onder de kap nodig.Deze week even iemand charteren.Je hoort later meer.
Groet Robert

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Robert,

Je problemen klinken echt als een gevalletje hall-gever, je kan de complete ontsteking eens verwisselen met een sloop exemplaar, dus dat gedeelte waar je de verdeelkap opzet..

Omdat je cd-rommetje het niet doet, kijk dan hier eens op : www.volkswagen.msk.ru en zoek in de linker kolom : Engines en kijk bij je motorcode, hier staat heel veel op, en de schema's zijn meestal in het Engels

Gr Stefan

kawarobot (0), 14 jaar geleden

Ha Stefan,als volleerde computerknoeier krijg ik op msk.ru ook alleen maar ru!Gevalletje computerforum!!
Heb op dit forum een topic gevonden waar word uitgelegd hoe de hallgever te controleren bij uitval.Daar word ook gezegd dat een breuk hoofdzakelijk veroorzaakt word door het niet juist demonteren van deze 3polige stekker.Ben er nog niet aangeweest want hij rijd alsof er niks aan de hand is.Bij de volgende keer met het draadje aan de slag als de stekker tenminste normaal los wil komen.Je hoort nog van dit alles.
Groet Robert

kawarobot (0), 14 jaar geleden

Hoi Allemaal,had vanochtend weer geluk!En net toen ik mijn kop in de stromende regen onder de kap wilde steken een lift gekregen.Weet dus nog niet wat het is want starten bij terugkomst!
Zijn er voor de 1.3 inj veel verschillende ontstekingen gebruikt?Woon op Terschelling en kan er eentje laten meenemen.Toch al niet zo´n voorstander van vernieuwen op vermoedelijke basis.En hoe meet je bobines?
Groet Robert

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.