auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: Motor word te snel warm ( op de temp meter )

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800 G60

Hallo Allemaal ,

Ik had een vraag :

Laatst vervangen :

Thermostaat + Pakkingen
Waterpomp
Thermoschakelaar
Radiateur
Koelfan

De motor word normaal warm.. na een tijdje stationair draaien ( half uur ) Word de onderste slang ook warm en het kacheltje binnen in de auto ook.

Nu is het zo dat de temperatuur snel oploopt , met mijn oude motor 1800 gti bleef de meter altijd in het midden staan dus op ong 90 graden.

Nu met mijn nieuwe motor 1800 G60 Gaat hij over het middelste streepje heen en blijft hij oplopen.. de fan slaat wel gewoon aan.

Nu is mijn vraag , wijkt mijn meter nu af van de daadwerkelijke temperatuur , want als ik de slangen voel zijn ze best heet , maar niet zo extreem als 120 graden..(dus misschien een andere temp voeler erin zetten?)

Of zit er toch ergens een dikke luchtbel in het circuit zo ja , (hoe krijg ik die het makkelijkst eruit)

Wie o wie kan mij hierbij helpen en wat het zou kunnen zijn.

Geplaatst door

Pindaaa (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Temp sensor kan wel, beste is om met een digitale meter de temp te meten en die te vergelijken met de meter op je dashbord.

Hoever loopt de temp omhoog en waar gaat de fan aan ?

stefan84 0

14 jaar

Ja met die digitale meter kan ik wel even doen idd.

En de temperatuur loopt op tot een kwart over het midden.. en dan slaat de fan ook aan op stand 1 ( G60 heeft 2 standen )

Pindaaa 0

14 jaar

Kan zijn dat de thermoschakelaar kapot is, wat noem je de eerste stand ? langzaam draaien van de fan ? De oudere type's hebben ook de 2 standen, dan wel niet allemaal..

De ene golf stopt het metertje halverwege, de ander loopt naar 3/4, dat is opzich niet zo erg, er kan ook een afwijking in de sensor zitten, of er zit een thermoschakelaar in die later 'reageerd'

Het beste is om even de temp te meten op het momen dat bv de fan draait, en noteer dat even hier.

Ik neem aan dat tijdens het rijden de meter iets lager staat en de fan niet draait ? Want dan volstaat de rijwind..

Ontluchten kun je trouwens niet, het is een gesloten systeem.

stefan84 0

14 jaar

De thermoschakelaar is helemaal goed die heb ik net 1 dag geleden aangeschaft gloednieuw.

Tijdens het rijden blijft de meter gewoon staan.. en veel rijwind kijgt hij ook niet want er zit een mercedes sprinter intercooler voor die veel lucht absorbeert.

ik ga deze week even achter een Temp meter aan en dan hoor je het.

Pindaaa 0

14 jaar

Nick,

Die intercooler maakt geen verschil qua koeling van de radiateur, heb zelf ook een sprinter intercooler op een Golf 2 zitten, past ook echt maar net :)..De motor temp blijft zelfs een fractie lager..

Maar we wachten even af..

stefan84 0

14 jaar

Probleem opgelost : Een losse massa waardoor hij verkeerde waardes doorgaf via mijn tellerunit.

Nu heb ik wel een volgend probleem maar daar maak ik wel een nieuw topic voor..

bedankt voor de reacties!

Pindaaa 0

14 jaar

Bedankt voor de feedback!

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.