close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Golf 3 1.6 ABU start niet meer

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 ABU

Hallo allen,
Ik heb sinds een probleem met mijn Golf III 1.6
Hij wil niet meer starten. De problemen begonnen met uitvallen als ie stationair liep en later ook dat ie lastig wou starten(moest soms 4,5 keer starten). Toen heb ik rotor en verdeelkap vervangen en toen leek het beter. Maar de problemen kwamen terug en werden nog erger. Hij ging nu ook regelmatig op 3 poten lopen en later liep ie alleen nog maar op 3 cilinders.
Toen het gehele elektrisch gebeuren maar eens omgewisseld(bougies, kabels, bobine en ECU) maar het resultaat is inmiddels dat ie helemaal niet meer starten wil.
De hallgever is OK en ik heb ook op alle bougies op het juiste moment een vonk. De distributie staat ook goed. De stappenmotor doet zijn werk prima.
Er is benzine en de bougies zijn ook elke keer zeiknat dus die brandstof komt ook in de motor.
Ik verdenk nu de ECT, de temperatuursensor.. Maar hoe weet ik nu welke waarde de motor gebruikt? Er zitten namelijk 4 draden op.
Op twee connectors meet ik 2,9 kOhm(lijkt me een goede waarde bij deze buitentemperatuur) maar op de andere twee connectors meet ik 1,3 kOhm...
Is deze nu okey? Of kan dr nog meer aan de hand zijn???
Iemand ideeën???
Groeten, Joost

Geplaatst door

JoostA4 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe heb je getest of hij wel op het juiste moment vonkt?

ricky 10
badge

16 jaar

[quote=ricky]Hoe heb je getest of hij wel op het juiste moment vonkt?[/quote]
Heb de ontsteking al vroeger en later gezed en alle vier de bougies laten vonken op de massa tijdens starten. Dus dan zou het probleem daar toch niet moeten zitten?? Ze zeiden bij de garage ook dat die afstelling van de ontsteking niet zo kritiek was dat ie daarop zou starten maar heb voor de zekerheid toch maar een stukje vroeger en later geprobeerd.

JoostA4 0

16 jaar

[quote=JoostA4][quote=ricky]Hoe heb je getest of hij wel op het juiste moment vonkt?[/quote]
Heb de ontsteking al vroeger en later gezed en alle vier de bougies laten vonken op de massa tijdens starten. Dus dan zou het probleem daar toch niet moeten zitten?? Ze zeiden bij de garage ook dat die afstelling van de ontsteking niet zo kritiek was dat ie daarop zou starten maar heb voor de zekerheid toch maar een stukje vroeger en later geprobeerd.[/quote]
Met de stroboscoop moet je het controleren,dan weet je het zeker.
Hij kan nu wel mooi vonken,maar waarschijnlijk niet op tijd,kan door een defecte hall-gever komen.
Zo te horen is het zo en zo een ontstekings probleem.

ricky 10
badge

16 jaar

Denk ik ook nog steeds. Ik ga morgen toch nog eens naar die hallgever kijken. en de rest van de ontsteking.
Heb nu alleen 12v gemeten op de hallgever en gekeken of alle 4 de bougies vonkten maar je kunt verder nog wel wat testen lees ik net op die forum. Bedankt/

JoostA4 0

16 jaar

meet je spanning eens tijdens het starten heb ooit ook eens zo iets gehard .
toen bleek het contaktslot niet goed . te wijnig spanning.
op drie cilinders loopen is je slang naar de rembekrachtiger op het inlaatspruitstuk niet gescheurd??.
ik weet niet of er op dit type ook een krukas sensor voor op het motorblok zit heb bij een passat ook al eens gehard dat de draad bij de sensor een draad breuk had krijg je ook zon stooring .
veel susses vr gr kees cor

kees cor 0
badge

16 jaar

ik ben weer verder gegaan met deze auto. Denk toch dat de hallgever stuk is. Deze geeft constant een 12v signaal(tov massa) op de middelste aansluiting(signaal 0). Dit moet toch een bloksignaal geven van 12v en dan weer 5v of zoiets??
Hopelijk is de oplossing nu nabij!!
De slang van de rembekrachtiger is oke en ik heb ook voldoende spanning overal.

JoostA4 0

16 jaar

Tijdens het draaien van de rotoras moet op de middelste aansluiting afwisselend +12v, massa, +12v, massa. Beste te controleren met een led-tester.

Audidriver73 65
badge

16 jaar

Op de computer staat dat het een Digijet is :)

De dealer is alles behalve behulpzaam met informatie :(

Bazz1 0

16 jaar

Helaas helaas, waarom die hall-gever nu geen goed signaal gaf is me onduidelijk maar het lijkt einde verhaal.
Vandaag even verder gezocht. Cilinder 4 heeft geen compressie en als ik de carterontluchting van de inlaat haal wil ie ook lopen.
Er staat alleen een gigantische druk op de carterontluchting en er komt een grote walm blauwe rook uit.
Dus voor de liefhebber istie te koop. Jammer maar helaas.

JoostA4 0

16 jaar

Dat is minder goed.

Audidriver73 65
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.