Twee vragen:
1. Hoe strak moet een riem gespannen zijn van de stuurbrachtiging? ik heb de laatste keer de riem te strak gehad
Pompje is kort daara overleden (lagers) moet je hem een 1 cm in kunnen drukken? (riem bedoel ik)
2. Stationair loopt deze auto verschrikkelijk netjes (geen bijgeluiden), alleen schommeld hij soms met het stationair toerental
het is niet echt irritant maar de eigenaar stoort zich af en toe eraan
wat ik heb gedaan:
Gasklehuis gereinigd (het is een elektronisch type ADY Motor)
Pakking Gasklephuis vervangen
Vacuum slangen vervangen
Injectiereiniger in benzine
Temperatuur sensor (koelvloeistof en ECU) vervangen
Aanzuigbuis (vanaf de luchtfilter) gereinigd en bekeken op haarscheurtjes
met uitlezen geen storingen!!!
het is niet zo dat hij onder zijn toeren valt bij gas loslaten en dergelijke (lees je ook wel eens)
het is meer het zoeken naar de juiste toeren (heb ik het idee)
ik heb met VAGCOM ook al de basis waarde weer ingesteld, maar geen resultaat
kan het zijn dat het gasklephuis versleten is? (ik bedoel de elektronica van binnen potmeter en dergelijke)
alvast bedankt!
Arie,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Antwoord 1.
Multi-Riem spanning van St-bekrachtiging (strak genoeg=genoeg) meestal wat ik mee maak is na dat ze de tandriem hebben vervangen gaat het St-bekrachtiging lekken of herrie maken zoals jij verteld lager uit. poelie moet verwijderd worden om bij onderste Tandriemkap los te maken en gaan ze op 3x inbusboutje van de poelie met een hamer opslaan het lager kan daar niet tegen.
Antwoord 2.
Gasklephuis nogmaals goed inleren Basisstand uitvoeren (leerwaarde wel wissen).
Gasklephuiseenheid kunnen ook kapot gaan.
Ik heb even een aantal slopen afgebeld voor een gasklephuiske
mischien dat er een te krijgen is voor een paar centen, dan even kijken hoe het dan is
als het probleem dan verholpen/of anders is, mischien nieuw gasklephuis
ik lees hier wel op het forum (zoeken op ADY) dat de meeste een nieuwe gasklephuis monteren
daarna alle problemen als sneeuw voor de zon weg
16 jaar
Hoi allen!
ik heb gisteren een ander Gasklepregeleenheid gemonteerd (deze heb ik te leen) > eerst goed schoongemaakt daarna gemonteerd en met VAG-COM regeleenheid gecalibreert volgens:
Zet het contact aan maar start de auto niet.
[Kies]
[01 - Motor]
[Meetwaardeblokken - 08]
Groep 098 (NB: kies Groep 001 bij motorcode ADY )
[Ga!]
[Ga naar to Basisinstellingen]
Wanneer u dit heeft uitgevoerd, ziet u rechtboven in beeld: ADP RUN. De gasklep calibratie begint direct wanneer u naar Basisinstellingen gaat. U ziet de waardes veranderen en hoort de eerste paar seconden dat de cyclus wordt uitgevoerd. Dit stopt na een paar seconden. Laat de auto minimaal 30 seconden in de Basisinstelling staan. Klik vervolgens op:
[Naar Meetwaardeblokken] en u bent klaar.
Wees er zeker van dat u het gaspedaal NIET aanraakt tijdens deze procedure en dat de motor NIET loopt!
daarna even test rijden, je merkt geen verschil auto trekt goed door en loopt ook stationair niet onder zijn toeren
maar...
het probleem is nog steeds dat hij wat onregelmatig stationair loopt (beetje schommelen, schokken)
dus met andere woorden, er is totaal niks verandert aan de situatie! ondanks een ander gasklephuis
wat kan het nu nog zijn:
brandstofdrukregelaar mischien?
16 jaar
Upje?
Gasklephuis kost een 287,- euro (elektronische type)
bovenstaande probleem is er nog steeds...
heb met twee gasklephuisjes geprobeert, resultaat geen verschil!
het gekke schommelen blijft aanwezig...
voor alle duidelijkheid! hij valt niet onder zijn toeren! en er is geen vacuum lek
alvast bedankt!
p.s. ik zit zelf te denken aan brandstofdruk regelaar?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar