Hallo medesleutelaars.
Ik heb hier een golf 3 staan waarvan ik de koppeling vervangen heb.
De auto kocht ik van mn maatje over nadat hij er niet uit kwam met de koppeling. (ipv een nieuwe te kopen wou die een bijna gladde plaat monteren van de sloop...dat ging dus niet werken)
Heb inmiddels de koppeling klaar, en heb er mee gereden. Nadat de accu opgeladen was was het starten en lopen.
Heb hem een tijdje laten draaien en daarna uitgezet.
Nadat ik de auto gewassen had wil die niet meer aanslaan.
Ik heb onder de motorkap NIETS nat gespoten.
Ik hoor de pomp eventjes draaien als de auto op contact gezet wordt.
Ik meet een weerstand van 1.5 ohm op de 2 middelste pooltjes van de injectorstekker.
Ook heb ik een vonk, heb de bougie van cilinder 1 even aan massa gehouden en tijdens het starten vonk ie gewoon.
Het kan haast niets zijn, hij heeft altijd fris gelopen.
Als ik stop met starten ploft ie eventjes door de inlaat heen (heb de inlaatbuis er af omte zien wat er gebeurt)
Het lijkt wel of die dan wel wat benzine inspuit.
Ik begin haast te denken dat ie ergens een draadbreuk heeft omdat de motor aan 1 steun gehangen heeft ivbm de koppelingswissel.
Momenteel heb ik vrij van het werk, als ik weer aan het werk ben neem ik de uitleeskast even mee.
Tot dan moet ik het maar even doen met de multimeter.
Tips??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Goed....
Weer eventjes aan het knooien aan geweest..
Heb een nieuw contactblokje gehaald en die geprobeerd.
zelfde verhaal, niet willen aanslaan.
Heb de Hella Gutman er op gehad, en hij geeft een hall sensor storing aan.....
HUH?!!! IK HEB TOCH EEN VONK?? op alle 4 cilinders een vonk....
In de foutcode beschrijving staat dat ie genegeerd kan worden omdat de motor niet loopt tijdens het uitlezen....
Volgende week probeer ik een ander onstekingshuis....
Blijf het raar vinden.
Situatie nogmaals.......
Contact aan, brandstofpomp loopt 2 tellen.
Starten, motor draait rond, maar slaat niet aan.
Stoppen met starten, af en toe een plofje in de inlaat...niet altijd.
Vonk vanaf bobinekabel met starten, vonk op alle bougies.
Injector weerstand gemeten, 1.5....zie er niet heel veel brandstof door komen met starten...
Heeft deze oude golf een startonderbreker???? Er zit wel een ring om het contactslot met een draad ergens naar toe.
Zal het dan toch in de hall gever zitten?
Zojuist de computer in handen gehad. Los gehaald, niets bijzonders aan te zien. Ziet er keurig uit, niet nat of verbrand.
Stekkers ingespoten en terug geplaatst.
Heel veel blad onder de parafan rondom het interieurfilter. Gelijk weggehaald....
Golfje wil nog steeds niet aanslaan,
Probleem opgelost!
Het zat 'm dus gewoon in de Hall-gever.
Heb er nu 1 opgezet van de sloop om het maar even te proberen.
Op tijd gezet, kabels over gezet en starten.
Sloeg in 1 keer aan.
Ik was er niet van uit gegaan dat ie kapot was, omdat ik namelijk gewoon een vonk had op alle cilinders.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar