close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : houdt in maar....

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 ABS 90PK

Ok heb iets raars

Mijn wagen houdt in als ik met hem rij bij 2200 rpm
Dus tijdens het rijden met het gaspedaal een beetje ingedrukt
Geef ik nu gas dan is het ook weg totdat hij weer bij 2200 rpm komt dan schokt ie
Het voelt aan als geen brandstof
Rare is hij doet het alleen bij die 2200 rpm niet ervoor en ook niet erna

Nu is in het verleden ( 1 jaar ongeveer ) van deze wagen
de benzine pomp vervangen
De mono-point injectie compleet ( bovenste gedeelte van de carburateur )
Beide waren toen ook echt defect
meteen toen ook de bougiekabels en de bobinekabel rotor verdelerkap vervangen

maar goed iemand enig idee waar het te zoeken ?

Geplaatst door

Serge07 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ok nou begint het al bij 2000 rpm en gaat zo door tot 3000 rpm

gaspedaal kent 3 standen stationair, gedeeltelijk gas, volgas en hij doet het bij gedeeltelijk gas
Bij stationair en volgas geen problemen

Denk dat ik maar gewoon door rij totdat ie stil valt

Serge07 0

11 jaar

goed dan

Nooit meer bosh kabels %#E$%%$$&^
zijn binnen 1 jaar verrot 1 had zelfs meer dan 1.2MOhm
Maar meteen weer de bougies vervangen deze hadden een grijs/witte kleur
(Mengsel te arm , ontsteking te vroeg , bougie te heet )
Ontsteking staat op tijd
Bougie is een 3 point NGK Spark Plug BUR 6 ET
mengsel te arm ..... lees verder
en volgens mij moet dat meer bruin/roest kleur zijn
Bobine ook vernieuwd .
Oude had ook een te iets hoge weerstand tussen pin 1 en 3

Maar helaas nog steeds het zelfde ( wel al minder )
Nu had ik de luchtbalg van de mono injector eraf gehaald om te kijken naar het sproeibeeld
Nu viel mij hier aan op dat deze best wel druppelt tijdens het vernevelen
Weet alleen niet of dat mag en of dat het euvel kan zijn
Anders vermoed ik toch weer de gaskleppotentie meter !!!

Serge07 0

11 jaar

Nou Gisteren maar eens de injector vervangen
Je raad het al ..mocht niet baten :GRR:

Volgende wat we gaan doen is
Brandstofpomp
Onderhuis mono injector ( incl gaskleppotentie meter )
Ontsteking met hallgever

Serge07 0

11 jaar

De watertemperatuursensor is ook vaak de oorzaak van een verkeerd mengsel , deze gaan bij bosjes stuk.
Trek de stekker er eens af , en ga eens rijden .

kaleido 1 6930
badge vip badge

11 jaar

@Kaleido 1
We zullen het eens proberen echter deze is ook al vervangen voor een nieuwe
Vreemde is wel en dat viel me vandaag op
Als het kouder is buiten heb ik er geen last van ???

Serge07 0

11 jaar

Ok update en oplossing

De kabels van de Lambda waren inwendig volledig geoxideerd
Zo zag je dus niks totdat ik de stekker los trok en alleen de kabels in mijn hand had !
Volledig van de stekker afgetrokken zonder moeite

Nieuwe lambda erin en hup probleem was weg

Problem solved

Serge07 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.