Ok heb iets raars
Mijn wagen houdt in als ik met hem rij bij 2200 rpm
Dus tijdens het rijden met het gaspedaal een beetje ingedrukt
Geef ik nu gas dan is het ook weg totdat hij weer bij 2200 rpm komt dan schokt ie
Het voelt aan als geen brandstof
Rare is hij doet het alleen bij die 2200 rpm niet ervoor en ook niet erna
Nu is in het verleden ( 1 jaar ongeveer ) van deze wagen
de benzine pomp vervangen
De mono-point injectie compleet ( bovenste gedeelte van de carburateur )
Beide waren toen ook echt defect
meteen toen ook de bougiekabels en de bobinekabel rotor verdelerkap vervangen
maar goed iemand enig idee waar het te zoeken ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ok nou begint het al bij 2000 rpm en gaat zo door tot 3000 rpm
gaspedaal kent 3 standen stationair, gedeeltelijk gas, volgas en hij doet het bij gedeeltelijk gas
Bij stationair en volgas geen problemen
Denk dat ik maar gewoon door rij totdat ie stil valt
goed dan
Nooit meer bosh kabels %#E$%%$$&^
zijn binnen 1 jaar verrot 1 had zelfs meer dan 1.2MOhm
Maar meteen weer de bougies vervangen deze hadden een grijs/witte kleur
(Mengsel te arm , ontsteking te vroeg , bougie te heet )
Ontsteking staat op tijd
Bougie is een 3 point NGK Spark Plug BUR 6 ET
mengsel te arm ..... lees verder
en volgens mij moet dat meer bruin/roest kleur zijn
Bobine ook vernieuwd .
Oude had ook een te iets hoge weerstand tussen pin 1 en 3
Maar helaas nog steeds het zelfde ( wel al minder )
Nu had ik de luchtbalg van de mono injector eraf gehaald om te kijken naar het sproeibeeld
Nu viel mij hier aan op dat deze best wel druppelt tijdens het vernevelen
Weet alleen niet of dat mag en of dat het euvel kan zijn
Anders vermoed ik toch weer de gaskleppotentie meter !!!
11 jaar
Nou Gisteren maar eens de injector vervangen
Je raad het al ..mocht niet baten :GRR:
Volgende wat we gaan doen is
Brandstofpomp
Onderhuis mono injector ( incl gaskleppotentie meter )
Ontsteking met hallgever
11 jaar
De watertemperatuursensor is ook vaak de oorzaak van een verkeerd mengsel , deze gaan bij bosjes stuk.
Trek de stekker er eens af , en ga eens rijden .
@Kaleido 1
We zullen het eens proberen echter deze is ook al vervangen voor een nieuwe
Vreemde is wel en dat viel me vandaag op
Als het kouder is buiten heb ik er geen last van ???
11 jaar
Ok update en oplossing
De kabels van de Lambda waren inwendig volledig geoxideerd
Zo zag je dus niks totdat ik de stekker los trok en alleen de kabels in mijn hand had !
Volledig van de stekker afgetrokken zonder moeite
Nieuwe lambda erin en hup probleem was weg
Problem solved
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar