Hallo heren,
Ik hoop, dat u mij net zo goed kunt helpen als met de revisiemotor.
Heel soms, vanochtend was het weer raak, start de auto van mijn vriendin niet goed.
Als je even eigenwijs doorstart, dan merk je al heel snel, dat de motor niet op alle 4 de cilinders loopt.
Ik ben gas blijven geven, kwam niet boven de 2000 toeren, maar hield het wel op dat toerental.
De motor staat dan de horten en te stoten.
Dan na een paar minuten laat je rustig het gas weer een beetje opkomen en slaat de motor niet meer af, maar blijft nog even heel rot lopen.
Dan na verloop van weer een paar minuten, dan loopt de motor weer als het bekende zonnetje en is er weer niets aan de hand.
Ik krijg een beetje de indruk, maar niet meer dan dat, dat dit gerelateerd is aan de kou of mogelijk vocht.
Het is eerder voorgekomen, dat de auto 's morgens niet goed startte, ik wachtte dan tot 's avonds en dan was er niets meer aan de hand en liep de motor prima.
De verdeelkap, rotor, bougies zijn nieuw.
Het probleem doet zich ook maar zelden voor, maar is wel heel erg lastig; je hoopt op een goede start, vaak gaat het goed, maar soms niet.
Vooral het lopen op minder dan 4 cilinders vind ik vreemd, houd je het even vol, totdat de motor iets warmer is dan koud, dan loopt de motor ineens wel prima.
Iemand van u allen een idee?
Weer erg bedankt voor alleen al uw aandacht.
Met vriendelijke groet, Yuri23
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Teweinig benzinedruk , zou dit kunnen veroorzaken.
Een defecte watertemperatuursensor in de bovenste waterslang is ook een optie , als de auto slecht start , trek deze stekker er eens af en kijk of hij dan beter/anders loopt.
Dag mijnheer Ferrie,
Volgens mij is dit een probleem, dat is gerelateerd aan koud of vochtig weer.
Het was vannacht ook weer behoorlijk koud en dan gebeurt dit.
Bedoelt u met de watertemperatuursensor de koelvloeistoftemperatuursensor, die vlakbij de kleppendeksel zit en vastzit met een hoefijzerachtige groene klem??
Deze sensor is 4 polig en daar gaat een steker bovenin.
Als dit klopt, dan hebben we die vanmiddag besteld.
Wilt u hier nog even uw bevestiging voor geven?
Morgen gaan we de boel even allemaal lossen om iets te ontdekken, ook de bougiekabels vernieuwen we nog maar weer eens en de compressie meten.
Bedankt vast voor uw reacties.
Groet Yuri23
11 jaar
Klopt , deze sensor bedoel ik.
Mijnheer Ferrie,
Morgen laat ik u weten hoe alles is afgelopen en dan maar hopen dat de problemen wegblijven, want het 'warme' weer komt er hopelijk aan en dan heb je geen problemen.
Zeer bedankt.
Groet, Yuri23
11 jaar
Hoi mijnheer Ferrie,
Vanochtend in de autohobbyhal de koelvloeistoftemperatuursensor vervangen en ook maar meteen de bougiekabels, deze waren ook al 16 jaar oud.
Ook de bobine kabel vervangen.
Dit is een 1800 cc 55 kW AAM Golf 3 en er viel mij direct iets op, wat volgens mij niet zo hoort; misschien weet u dit ook.
Toen we bezig waren alles te demonteren, viel ons op, dat er een vacuümslang los zat.
Deze vacuümslang is ongeveer 60 cm lang en loopt de ruimte van het parafaan, daar waar de ECU zit, naar een blokje met steker.
Aan dit blokje zit nog een Vacuümslangetje, dat wel aan beide zijden was verbonden.
Aan de onderdrukslang van de rembekrachtiger, u weet wel die bakelieten slang, die naar je inlaatspruitstuk loopt, zitten twee aansluitingen.
Eén daarvan, de onderste zit gewoon aangesloten, op de bovenste zit een groen dopje.
We zijn even naar de VW dealer gereden en deze zie, dat de langste vacuümslang, die, die los hing, aangesloten moest worden op die aansluiting waar het groene dopje opzit.
Ik geloof dit direct, maar waarom zit er dan een groen dopje op en ligt er 60 cm vacuümslang los.
De fabriek zal toch niet een vrij duur stukje vacuüm slang gaan verspillen als dit geen nut heeft.
De auto startte en liep trouwens erg goed en het verbrandingsbeeld van de bougies was echt super top.
Weet u hier nog iets zinnigs over te zeggen.
In de hobbyhal waren nog twee VW monteurs aan het werk, maar die stonden ook voor een raadsel.
Waarom zitten er twee aansluitingen aan de onderdukslang van de rembekrachtiger en is er maar één vacuümslang aangesloten?
Graag uw oplossing/advies.
Met vriendelijke groet, Yuri23
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar