close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III: golf 3 1995 lekke bak

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 cl

bak schakelt slecht na lange rit

ff bak olie bijvullen dacht ik ma loop er net zo hard onder weg

aan de zijkant van de bak

heb hem bij gevuld bovenop de bak bij een grote zeskantige moer met een dop

dit werd mij verteld dat dit de vul plug was klopt dat ?

en het loopt er net zo hard weer onder weg bij een plaatje aan de zijkant van de bak

iemand ideeen?

alvast bedankt

Geplaatst door

polini (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

bak stuk er zal een gat in zitten dit komt veel voor bij deze golfs enige oplossing een andere bak eronder, er loopt iets los in de bak en dan slijt er een gat in

jan5047 0
badge

13 jaar

En nu slipt de koppeling?

De vulplug zit aan de linker zijkant bij de aandrijf-as. dat is tevens het peil. imbus dop 12 of 14.

Mausx 0

13 jaar

ik kan niks vinden aan de zijkant aandrijf as heb ook apart type motor volgens groothandel onderdelen

omdat ik tussen 2 types inzit

zal morgen even een foto maken

alvast bedankt voor de reacties

polini 0

13 jaar

koppeling slipt niet trouwens

hij rijd goed en bij vlagen kan ik gewoon niet schakelen

vooral als ik hem uit de 5e versenling terug schakel dat wil meestal niet

en hij fluit wat als die in de 5e staat

schakelen gaat zwaar

polini 0

13 jaar

ik heb de olie bijgevuld bij deze plug
foto is slechts een voorbeeld
maar lekt net zo hard eronder weer uit :S:S

is dit wel de goeie bij vul plug voor de versnellingsbak olie ??

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/97/...][img]http://img97.imageshack.us/img97/6290/ba...[/img][/url]

polini 0

13 jaar

Nee, achter die dop zit de koppeling. door dat gat kun je het vliegwiel zien en eventueel de timing controleren.

Het vulgat kan op 3 plekken zitten. of bij het differentieel, of op het linker zijdeksel, of op de voorkant. afhankelijk van het type.

Het is wel altijd een ijzeren imbusplug.

Mausx 0

13 jaar

er zit een hele grote imbus rechts aan de zijkant ?zou dat het zijn ??

polini 0

13 jaar

net toch na huis gereden en idd koppeling slipt erg

komt vast doordat ik de olie in de verkeerde gat heb gedaan zeker ??

polini 0

13 jaar

Dat is wel zo goed als zeker. een koppeling houdt niet zo erg van olie.

Als die grote imbus ongeveer ter hoogte zit halverwege de aandrijf-as (globaal gezien) dan zal dat m zijn.
Hangt er ook net van af wat bij jou links en rechts is. bestuurderskant is links.

Mausx 0

13 jaar

oke k zie een hele dikke inbus die maat heb k helaas niet dus moet k morgen ff gaan regelen

gaat die slippende koppeling wel weer over trouwens ?of kan ik daar nog iets tegen doen :-S

alvast bedankt Mausx

polini 0

13 jaar

Vaak heb je dikke pech en blijft de koppeling slippen. dan is de enige remedie, vervangen.

Wat je nog zou kunnen proberen is een paar bussen remmenreiniger er in leeg spuiten met draaiende motor,
en het liefst onder het spuiten de koppeling af en toe in drukken en loslaten.

Dit ook zo snel mogelijk doen zodat de olie niet helemaal in de plaat trekt.

Mausx 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.