close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Golf 3 Cabrio '97 houdt soms in.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 16V

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een golf cabrio van '97, het is een 2.0 benzine. Als je met deze auto en eind hebt gereden begint hij soms spontaan in te houden als je bijvoorbeeld op de snelweg rijdt, gewoon in deellast stopt hij ineens, de toeren lopen helemaal terug. Soms slaat hij toch weer aan en soms moet je even stoppen en een keer opnieuw starten. Ik heb wel het gevoel dat hij het alleen doet met warme motor, al kan het probleem ook een week niet optreden.

Ik heb de auto uitgelezen en er zitten geen storingen in, het gasklephuis is al gereinigd en dat heeft niet geholpen.

Onlangs zijn de lambdasonde en luchtmassameter vervangen maar dat kwam door andere storingen die hierna verholpen waren.

Heeft er toevallig iemand ervaring met zo'n probleem of nog een goede tip?

Ik denk zelf dat het iets met de bdp sensor of de ontsteking is.

Alvast bedankt.

Geplaatst door

Frankaudi (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De motor zal wel een AGG 8-klepper zijn, geen 16-klepper zoals je schrijft (niet origineel geleverd in de cabrio)

Thijs11395 0
badge

15 jaar

Hallo Thijs,

Dat kan wel kloppen ja, ik zat gister al te twijfelen.

Heb je toevallig nog een tip of ervaring met dit soort problemen?

Mvg.

Frankaudi 0

15 jaar

Bdp sensor zou goed kunnen,maar kan ook bijvoorbeeld een relais zijn of bedrading.
Waar lijkt het op dat moment op? Brandstof of ontsteking die hapert? Valt hij in 1x uit alsof je sleutel omdraaid,of is het schokken/pruttelen? enz enz enz..

ricky 10
badge

15 jaar

Hallo Ricky,

Als je op de snelweg rijdt is het soms gewoon in een keer klaar, hij valt gewoon helemaal weg, de toeren vallen terug. Soms gaat ie ineens vanzelf weer door en soms moet je hem even een paar keer starten voordat hij weer normaal loopt.

Ik zal proberen om komende week de bdp sensor te vervangen, hopelijk is het dan verholpen.

Frankaudi 0

15 jaar

Het kan ook aan de oliedrukmeter(s) liggen als er geen oliedruk is valt de benzinetoevoer stil en stopt de motor direkt dit is 1 veiligheidsmaatregel kontroleer eens de bedrading van alle oliedrukkontakten ik denk dat er in dat type motor 3 kontakten zijn , 2 aande oliefilter en 1 boven aande culasse draden niet verkeerd terug plaatsen !!!!

Hooghe jozef 0

15 jaar

Als er geen olie druk is loopt de motor naar de eeuwige jachtvelden ....

stefan84 0

15 jaar

[quote=Hooghe jozef]Het kan ook aan de oliedrukmeter(s) liggen als er geen oliedruk is valt de benzinetoevoer stil en stopt de motor direkt dit is 1 veiligheidsmaatregel![/quote]
Lekker als je op de 3e baan rijdt........de eerste veiligheidsmaatregel is het verkeer,dus niet het motorblok,als de oliedruk wegvalt blijft het blok gewoon doordraaien totdat hij vanzelf vastloopt.

ricky 10
badge

15 jaar

Wil me niet moeien tussen de proffessionals, maar het probleem kwam me bekend voor.
Heb ooit een Polo gehad met eenzelfde probleem, bleek aan het contactslot te liggen.
Had waarschijnlijk ooit een te zware sleutelbos aan gehangen.
Kwam er zelf niet uit, ook ik moest de vluchtstrook op en opnieuw starten.
Succes !

Rillo 0

15 jaar

[quote=Rillo]Wil me niet moeien tussen de proffessionals, maar het probleem kwam me bekend voor.
Heb ooit een Polo gehad met eenzelfde probleem, bleek aan het contactslot te liggen.
Had waarschijnlijk ooit een te zware sleutelbos aan gehangen.
Kwam er zelf niet uit, ook ik moest de vluchtstrook op en opnieuw starten.
Succes ![/quote]
Alle bijdragen zijn natuulijk welkom,en inderdaad,ook het contactblokje gaat vaker stuk.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Bobine? Probeer uit te vogelen wát er uitvalt. Stroom/ontsteking/als bdp signaal wegvalt valt meestal ook ter plekke de toerenteller uit.
Contactslot kun je testen door er met de sleutel stevig aan te rommelen.
Ook al eens een haperende benzinepomp gehad, een klap erop en hij deed het (even) weer.

marcel7031 0
badge

15 jaar

Mogelijk ook eens een blik in je KAT werpen ??

Ooit een zelf gelijk soortig probleem gehad.... totaal inhouden van motor en en na starten weer gewoon doorgaan, en zoals je beschrijft komt en gaat als een spook..... bleek na veel zoeken dat de Kat dicht zat.

Gr Lloyd

Lloyd 0

15 jaar

Hallo mensen,

Het bleek toch de bdp sensor te zijn, het huis van de sensor zat vol met kleine haarscheurtjes, ook was de bedrading aan de sensor erg slecht. De auto heeft al een dag of 4 geen problemen meer gehad.

Allemaal bedankt voor het meedenken.

Mvg.

Frank

Frankaudi 0

15 jaar

Bedankt voor de reactie!

marcel7031 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.