Volkswagen Golf III : Vervangen aandrijfas-hoes Golf 3 diesel

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9

Hallo allemaal,

Ik wil de aandrijfas-hoes vervangen van mijn Golf 3 diesel.

Heeft er iemand een schema voor mij hoe ik dat precies moet doen ????
Wat moet ik allemaal los draaien ?
Waar moet ik nog meer opletten ?


Ik hoor het graag.

Alvast bedankt,

Mvg, Rida

Rida

Geplaatst door Rida (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

kost in de garage ongeveer 85 euro denk ik.
waarom begin je eraan?
omdat je het leuk vind of omdat je kosten wil besparen??
er moet het een en ander los van de wiel ophanging, als je er geen verstand van hebt adviseer ik je dit te laten uitvoeren!!

groeten
Bart

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Inderdaad,je moet wel even weten wat je doet..bovendien is je eigen leven meer waard dan die paar tientjes..

Ook zie ik dat je je remblokken vervangen moet hebben,dit komt dan goed uit,ze kunnen het gelijk doen met de aandrijfashoes..dan ligt de boel toch los.

Het is niet kwaad bedoelt,maar wat nu als het mis gaat ?

Gr Stefan

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

je draait die inbus boutjes(12kant inbus)los bij je bak van je aandrijfas dan draai je de centrale moer los van je aandrijfas dan duw je bij je bak de as omhoog en duw je je andrijfas uit je wiellager en pak je zo je as eronderuit zowel links als rechts(even je stuurdraaien zodat je er makkelijk bij kan links naar links sturen rechts naar rechts sturen) er hoef niks los bij je draagarmen zowel links als rechts niet het kan zijn dat er een plastic kapje op je draagarm zit als bescherming voor je hoes dan moet je dit even losmaken door die pinnetjes eruit te drukken dan heb je de assen in je hand snij je oude rubber kapot dan moet je goed kijken of je een circlip ziet zitten zo ja circlip openen met tang en kop eraf trekken geen circlip kop eraf slaan

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

robby, je hebt gelijk.
er hoeft inderdaad geen fusee kogel meer los.
maar wat gebeurd er als de inbus bouten op de flens dol draaien en deze niet meer los kunnen?
dan word er een garage ingeschakeld en kan die deze shit oplossen.
daardoor zullen de kosten vele malen hoger uitvallen dan dat er meteen een garage benaderd word.

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

oké daar kan ik inkomen.maar geld dat niet voor elke reparatie,of elk probleem wat een ieder hier neerzet.[quote=autobedrijf van breugel]robby, je hebt gelijk.
er hoeft inderdaad geen fusee kogel meer los.
maar wat gebeurd er als de inbus bouten op de flens dol draaien en deze niet meer los kunnen?
dan word er een garage ingeschakeld en kan die deze shit oplossen.
daardoor zullen de kosten vele malen hoger uitvallen dan dat er meteen een garage benaderd word.[/quote]

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

nee dat vind ik niet.
als mensen vragen hebben over reparatie's die ze zelf willen uitvoeren en daar min of meer verstand of inzicht op hebben dan vind ik het een ander verhaal.
als je niets met auto's hebt dan vind ik dat je reparatie's moet laten uitvoeren.
je brengt jezelf en andere weg gebruikers anders mogelijk in gevaar!!!!

anoniem-1573996169 (0), 14 jaar geleden

oké maar ik weet vanuit hier toch niet wat iemand zijn sleutelervaring is,ik vind dat ieder toch verantwoordelijk is voor zijn eigen daden of wat diegene met deze tips doet,ik ben ook altijd huiverig voor aanhaalmomenten van bepaalde bouten of iets met remmen maar toch leg ik de verantwoording bij diegen die dit uitvoert,alhoewel ik ook afentoe wel denk moet ik hier op reageren of niet.en inderdaad als je geen verstand van zaken hebt moet je je handen niet vuil maken,maar dat moet dan diegene maar voor zichzelf uitmaken,meestal hebben deze personen niet het juiste gereedschap of valt het toch tegen en gaan ze alsnog naar een vakman.dan is het dubbel op maar dan is het toch eigen verantwoording vind ik.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=autobedrijf van breugel]als je niets met auto's hebt dan vind ik dat je reparatie's moet laten uitvoeren.
je brengt jezelf en andere weg gebruikers anders mogelijk in gevaar!!!![/quote]
Je kunt misschien niets! met auto's hebben, misschien heeft men iets met geld??
Niet iedereen heeft zo een paar honderd euro liggen om degelijke reparaties uit te laten voeren,
ook dat is een hele goede reden om reparaties zelf uit te voeren, iedereen is daar vrij in......

Gr. paul

autobedrijf van breugel (0) PRO, 14 jaar geleden

Paul ik ben daar gedeeltelijk mee eens.
maar hoevaak gebeurt het dat er iets geprobeerd word met als gevolg nog meer schade/reparatie's nodig omdat men niet kundig genoeg is omgegaan met de reparatie?
Ik ben met je eens dat zeker in deze tijden niet iedereen meer geld KAN uitgeven.
daarom probeer ik ook zoveel mogelijk bij te dragen aan dit forum met mijn eerlijke meningen en advies.
als mensen zelf willen repareren vind ik dat prima, maar ik probeer ze wel in te laten zien dat het niet altijd gemakkelijk is!

een aandrijfashoes vernieuwen kost bij mij 75 euro aan de wielzijde.
ik zie het prijsvoordeel niet zo zitten als mensen dit zelf willen doen, een ashoes set kost nl al gauw 20 euro!!

Groeten
Bart

moderator (0) PRO, 14 jaar geleden

Heren, jullie standpunt is duidelijk.
We nemen aan dat de TS zelf wel zo verstandig is om een beslissing te nemen of hij al dan niet hier aan begint.
Zijn vraag gaat over een aandrijfashoes, niet over jullie discussie.

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

om gemakkelijk te werken heb je 1 put of brug nodig . Je hebt 1 stel TORX inbussleutels en 1 vis a grip (tang) nodig voor het geval dat je die vijzen doordraait . Draai grote moer los en wiel los krik auto op los de 6 vijzen van de cardanas aan de versnellingsbakzijde nu de cardan omhoog duwen en het stuur zodanig draaien zodat je met een zware plastiek hamer de cardan uit de wielnaaf kan slaan. Neem de cardan uit , aan de versnellingsbakzijde de homokineet losmaken door de circlips van de as te halen en nu is het aan u om te beslissen of je niet beter beide hoezen vervangt. Alvorens dat je de hoezen weer vast zet met die spanbanden moet er natuurlijk eerst vet in en dan moet ge maken dat er daar niet te veel lucht in opgesloten zit anders gaat die hoes niet lang meegaan ,alles afkuisen en terug monteren , die grote moer keihard vast zetten en die 6 vijzen gelijkmatig vastzetten dus de as moet verschillende keren rondgedraait zijn voor dat je kan besluiten dat het goed is. sukses

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.