Hallo allemaal,
Ik wil graag de remblokken vervangen van mijn Golf 3 diesel.
Heeft er iemand een schema voor mij hoe ik dat precies moet doen ????
Wat moet ik allemaal los draaien ?
Waar moet ik nog meer opletten ?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt,
Mvg, Rida
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rida remblokken ervangen daar heb je geen schema bij nodig.
als je het niet zo ziet begin er dan niet aan.
het is zo je haalt het wiel er af.
druk de rem zuiger terug met een grote schroevendraaien.
draai de boutjes los om de remklauw eraf tehalen.
en vervangen de blokken.
er zijn meer systemen dus iets variatie is mogelijk.
groetjes jan.
Beste Jan,
Hartelijk dank voor de informatie.
Ik ben namelijk lid van de autohobby club en vind het leuk om zelf wat onderdelen te vervangen.
Ik was vandaag bij de autohobby club om de remblokken te vervangen.
De ene kant ging wel makkelijk maar bij de andere kant kreeg ik de boutjes van de remklauw niet los.
Jan, heb je misschien hier een oplossing voor ??
Of moet ik eerst de rem zuiger terug drukken met een schroevendraaien?
Gaan dan de boutjes makkelijk los ??
Ik moet ook aan 1 kant de aandrijfas-hoes vervangen ?
Heb je misschien wat meer informatie/schema voor mij ?
Ik hoor het graag van je.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groeten, Rida
15 jaar
Ten eerste, als je van plan bent veel zelf aan je auto te gaan sleutelen/vervangen, dan is een werkplaatshandboek een must, lees: ONMISBAAR.
Vaak is het probleem niet het vervangen van de blokken, aangezien daar vaak een vast ritueel bij komt kijken, de problemen beginnen vaak bij de bouten en moeren die niet los willen, dol zijn gedraaid, en/of afbreken.
En als ik het goed begrijp, rij je dus nu met een kant met nieuwe blokken, en andere kant met versleten blokken?... *niet doen*
Wat is het probleem met de bouten die je niet los krijgt?.. binnenzeskant rond gedraaid?, of zitten ze gewoon muurvast?
Gat van binnenzeskant eerst goed schoonmaken alvorens je er een inbussleutel in drukt en de bouten probeert los te maken
Check of je inbussleutel "scherp" is, vaak wordt er geknutseld met inbussleutels waarvan het uiteinde helemaal rond/bol (niet het bolle kopje) is, waardoor je de inbuskop makkelijk sloopt en dol draait.
Zet een stukje buis op het uiteinde van de inbussleutel om meer kracht te kunnen zetten.
Welke hoes moet je vervangen?, binnenste homokineethoes, of buitenste homokineethoes?
Want als je de boutjes van je remklauw al niet loskrijgt, dan houd ik mijn hart vast bij het losmaken en vast maken van de centrale moer, en de stuurkogel (als die bijv. meedraait, en je moer zit nog halverwege en de uitsparing van de binnenzeskant is rot, en je dus een inbussleutel moet aanpassen zodat die in het gat past en vervolgens die inbusssleutel moet vast lassen om er voor te zorgen dat die niet meer meedraait) ik noem maar even wat.
15 jaar
Beste Speedrazor,
Bedankt voor je reactie !
Nee, ik heb gewoon de oude remblokken gemonteerd.
Ik kreeg van de ene kant wel makkelijk de boutjes los en bij de andere kant zitten ze muurvast.
Een vraagje :
Of moet ik eerst de rem zuiger terug drukken met een schroevendraaien?
Gaan dan de boutjes wel makkelijk los ??
Dit heb ik namelijk niet gedaan.....
Ik ga a.s. donderdag-avond nog een keer proberen om de boutjes los te draaien.....Mochten ik de boutjes niet los krijgen, wat is dan een andere oplossing om toch de boutjes los te maken ??
En het gaat om de buitenste homokineethoes?
Alvast bedankt voor de info !
Groeten, Rida
15 jaar
Rida
Misschien helpt dit je een beetje :
[url=http://img188.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img188.imageshack.us/img188/6148/...[/img][/url]
En :
[url=http://img188.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img188.imageshack.us/img188/3426/...[/img][/url]
Succes..
Gr Stefan
15 jaar
Die tekeningen van Stefan heb je zeker wat aan.
Je hoeft de remcilinder niet eerst terug te duwen, (bij het terug duwen wel even dop van remvloeistof reservoir draaien)
En betreft die boutjes als die niet los willen, eerst maar proberen de inbussleutel te verlengen, die dingen komen vaak "knallend" los, waarbij er een pijnscheut ontstaat die begint ter hoogte van het 2e kootje van je pink, en die eindigt ergens daar waar je telefoon-bonkje begint, dat zegt wel iets over hoe vast het kan zitten. :)
Voorzichtig warm stoken met een punt brandertje in de lengte richting van de bout.(dus geen brander waar je dakleer mee legt), uitkijken dat je de rubbers niet op fikt.
In het ergste geval zul je met een beitel en een hamer op de kop met de draairichting mee moeten slaan, lees: beuken, op het moment als de binnenzeskant is beschadigt.
En bij het vervangen van de buitenste homokineethoes moet je de centrale moer los hebben, stuurkogel moet los (soms ook een vak appart), ik zelf haal altijd de remklauw los, maar weet niet of dat noodzakelijk is (gezien het feit dat het remslangetje anders te kort is)
3 boutjes van de fuseeplaat demonteren, en de gehele ophanging van de aandrijfas trekken.
En vervolgens de homokineet demonteren , met een gerichte klap op de achterkant, dus niet zachtjes veel klappen, maar het liefst met 1 harde tik, aangezien hij op de vertande as met een borgring vast zit, en daar moet hij even overheen geslagen worden.
Niet te hard, want dan sla je de aandrijfas uit de bak.
15 jaar
als ze helemaal niet loswillen dan zoals rick zegt doen.
is het dat de imbus door draait dan een twaalkant er in rammen en dan los draaien en nieuwe pennen monteren zijn los tekrijgen.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar