close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Golf 3 Cabrio: raam en spiegelbediening werkt niet

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

De raam en spiegelbediening van mijn Golf 3 Cabrio werkt niet (meer).

Tijdens de testrit werkten de ramen zowel voor als achter perfect.
Eenmaal gekocht dacht ik nog even de spiegels te controleren en die deden dus niks.
Daarna deden ook de ramen niks meer.

Met behulp van de sleutel kan ik bij het openen en sluiten van de auto wel de ramen openen en sluiten.

Geplaatst door

DVDreke (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kabel breuk in scharnierpunt deur eens nakijken

eddyarc 100

14 jaar

Probeer eens op de knoppen te drukken terwijl je de deur open en dicht maakt, kan goed een kabelbreuk zijn in het doorvoerrubber..

Ook zou je de zekeringen eens kunnen controleren voor je het e.e.a. demonteerd..

stefan84 0

14 jaar

Heel erg bedankt voor jullie reacties.

De zekering (nr. 14) blijft constant doorbranden. Zo doet die het een tijdje en dan is die ineens weer door.
Moet dus ergens een massa probleem hebben. Wellicht inderdaad door een kabelbreuk.

Heeft iemand een schema van waar de betreffende kabelbomen - dus incl. de achterruitverwarming - in de auto liggen.

DVDreke 0

14 jaar

Nou,

ik ben er achter wat het probleem was.
Door veel uit te proberen en heel wat zekeringen door te laten branden, ben ik er achter gekomen dat telkens als ik de auto in zijn achteruit zet de zekering doorbrand.

Ik heb vervolgens veel op verschillende forums gezocht en de meest gangbare verklaring was een defecte achteruitrijlichtschakelaar.
Deze moet blijkbaar op de versnellingsbak in de motorruimte zitten, maar ik kon hem echt niet vinden. Zal wel aan mij liggen ;-)

Omdat ik die schakelaar niet kon vinden, had ik bedacht dat als ik een brugje maak op de betreffende zekering ik dan wat makkelijker kon experimenteren.
Ik kon daardoor inderdaad vaststellen dat die schakelaar niet defect was want het achteruitrijlicht deed het gewoon en de ramen en spiegels ook.

Op een gegeven moment moest ik de auto echter een heel stuk naar achteren verplaatsen en nadat ik dat gedaan had en weer naar voren keek, was de auto van binnen met rook gevuld.
Ik schrok me wezenloos, heb de motor meteen uitgezet en de auto goed gelucht. Daarna ben ik gaan zoeken naar verbrande draden.
Vreemd genoeg was mijn hoofdverdachte - het zelf gemaakte brugje - nog helemaal intakt.
Toen maar de hele linker binnen bekleding bij de zekeringkast en de deur losgemaakt en daar zag ik de boosdoener: een felblauwe draad die afgetakt was van een wit/blauwe draad.

Deze kabel ben ik toen gaan verwijderen en dat lukte heel goed totdat de kabel uit het zicht verdween achter de radio. Als ik aan de kabel trok bewoog de radio een beetje mee.
Ik dacht nog dat de kabel gewoon vast getaped zat aan de kabelboom van de radio. Nadat ik de radio uitgebouwd had, zag ik echter wat het echte probleem was.

Blijkbaar heeft 1 van de vorige eigenaren nog minder verstand van electronica gehad dan ik. Hij had namelijk de blauwe kabel van de radio aangesloten op de wit/blauwe kabel van de achteruitrijverlichting. Ik heb me toen wezenloos gezocht om erachter te komen wat die blauwe kabel op de radio zou moeten doen.
Op www.tehnomagazin.com (!!! tehno is geen tikfout !!!) stond die ook niet vermeldt.

Ik weet nu nog steeds niet waarom die kabels aan elkaar gekoppeld waren. Misschien was het een poging om de achtergrondverlichting te kunnen gebruiken. Ik weet het ook niet.
Feit is echter dat mijn probleem met zekering 14 helemaal weg is.

De enige problemen die ik nu op moet zien te lossen zijn waarom de rechter speaker geen geluid geeft en waarom het rechterraam vanaf de bijrijder kant niet te bedienen is.

Andre

DVDreke 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.