auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf: golf 3 diesel dendert(klappert) bij 3000 t/m als je snel optrekt

Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 47kw

1.9 47kw motor begint enorm te kletteren als je snel wilt optrekken bij de 3000 toeren .

krukkas en nokkenas staan exact op tijd en de pomp is met een meter achterin de pomp ook exact op 0.9mm voor het bdp gezet.

oliepijl is ook goed , gebruikte olie is 10w40 semi synthetic . olie druk heb ik niet gemeten.

laat je de motor langzaam voorbij de 3000 toeren gaan dan is er niets aan de hand.

motor loopt stationair heel netjes en rookt niet ,ook niet bij een hoog toerental.



misschien dat er iemand is die dit ook heeft meegemaakt en mij de oplossing kan geven.

Geplaatst door

willemfrederik (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wanneer het geluid niet door motor slijtage (lagers o.i.d.) word veroorzaakt moet je het mogelijk zoeken in de brandstofpomp. Het zou kunnen dat er iets mis is met de mechanische vervroeging van het inspuit moment.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Bedankt voor de reactie Hans.

Kunnen ze de pomp bij een revisie bedrijf controleren ?

Of moet ik de gok nemen om een andere pomp te kopen, en dan zien wat hij doet.

vrgr Willem

Bij een diesel revisiebedrijf kunnen ze de pomp controleren. Heeft iemand anders het geluid ook al eens beoordeeld,want om zo maar de gok te nemen dat het ook werkelijk de pomp is zou ik niet doen je moet het wel zeker weten.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

krukas tandwiel aan achterzijde bij spie op krukas mischien uitgesleten??
gebeurd nog aleens als krukasbout iets losloopt, is aan buiten kant niet tezien,
dus dan denk je dat de motor op tijd staat , maar staat dat in werkelijkheid niet !

gr . gertie

gertie 0
badge

17 jaar

dan zou ik de versnellingsbak er achter weg moeten halen ?(kan ik de koppelingsplaten ook meteen even vervangen)Ha ha ha

of is er nog een manier om te zien of het tandwiel verschoven is.

kan ik dat ook zien aan de distributie wiel kant , als ik die er afhaal en dan ga kijken op welke plaats de spie dan zit.
neem aan dat de beide spiebanen op 1 lijn zitten met elkaar.

wat voor golf is het precies?
als het al ene type 4 sdi is, dan kan het ook zijn dat de luchtbuis van luchtfilter naar spruitstuk dit geluid veroorzaakt, in dat geval moet je deze slang vervangen.

Het tandwiel zit aan de voorzijde van de motor , dus GEEN versn.bak demonteren !!!!! . het is de onderste tandwiel waar de distributieriem op zit . die zou ik aan de binnenzijde maar eens bekijken ,
uitgeslagen spie ???

gr. gertie

gertie 0
badge

17 jaar

oke ik zal het distributie tandwiel er eens af draaien en kijken .

wel vreemd want hij staat in de versnellingsbak exact op het streepje en de nokkenas heb ik het plaatje netjes in liggen en de pomp heb ik met een meter exact op 0.9mm voor het bovenste dode punt gezet . pen past ook losjes in de pomp.
dan zou je haast zeggen dat het niet uitmaakt hoe de onderste poelie op de krukas zit.
of kan deze poelie dan nog verlopen op de krukas als de spie eventueel ruim zit.
Ik heb na een aantal ritten het kleppendeksel eraf gehaald, en de dop uit de versnellingsbak gehaald, daarna het vliegwiel op tijd gezet. en dan past het plaatje nog steeds exact in de nokkenas.

Heb de poelie er af gehad, mankeerde niets aan .

Daarna alles weer op tijd gezet.

dendert nog steeds.

Heb aan de brandstofpomp het schroefje van de hoeveelheid diesel of de dieseldruk iets ingedraaid.
Nu dendert hij niet meer bij de 3000 toeren maar bij de 3500 toeren.

Dus denk ik dat het toch de brandstofpomp is.

Dus hans je hebt toch gelijk .

[quote=willemfrederik]Heb de poelie er af gehad, mankeerde niets aan .

Daarna alles weer op tijd gezet.

dendert nog steeds.

Heb aan de brandstofpomp het schroefje van de hoeveelheid diesel of de dieseldruk iets ingedraaid.
Nu dendert hij niet meer bij de 3000 toeren maar bij de 3500 toeren.

Dus denk ik dat het toch de brandstofpomp is.

Dus hans je hebt toch gelijk .[/quote]
Wat jij gedaan hebt door de rookstop iets in te draaien geef je meer brandstof.

Hans

Hans4037 0
badge

17 jaar

Heb er een andere brandstofpomp op gezet , en nu geen problemen meer.

Iedereen vriendelijk bedankt voor het meedenken.

groeten Willem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.