close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Golf 3 diesel slaat niet aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 sdi

Hallo, kan iemand mij helpen ik heb een probleem mijn motor wilt niet aanslaan hij gaat rond maar slaat niet aan ?

vorig jaar rond zelfde periode zijn 4 gloei bougies vervangen + battry

weet nu zelf niet meer wat ik kan doen...

iemand een idee?

Geplaatst door

Rhami8 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

start onderbreker aanwezig, Krijgt hij brandstof?

jan5047 0
badge

12 jaar

start onderbreker is aanwezig ja, ikzie bradstof via da slangtje lopen dus ikdenk wel dat hij brandstof krijgt maar zitte precies belltjes in

Rhami8 0

12 jaar

brand het gloeispiraaltje wel als je de auto op contact zet? Anders even relais 109 controleren.

maarten4874 0
badge

12 jaar

Ja hij brandt wel

zou het aan de relais kunne liggen ?

Rhami8 0

12 jaar

meestal als het lampje brandt is het relais goed. Je zou hem voor nood eens kunnen testen/doorverbinden...
Krijgt de afsluiter op de brandstofpomp wel spanning? (klepje op pomp met 1 draadje erop)

maarten4874 0
badge

12 jaar

ik kan het morgen is probren om heb rechtstreeks spanning op te zetten ?

is dat apart te verkrijgen of moet je ganse nieuwe pomp kopen?

mvg rhami

Rhami8 0

12 jaar

is apart te krijgen, maar conroleer eerst maar eens de spanning , heb ook al eens meegemaakt dat de zekering in de zekeringskast was gesmolten,
We horen ervan

jan5047 0
badge

12 jaar

ik heb gemeten en ik meet geen spaning ik heb de zekering ge controleerd en die was nog goed

ik weet niet meer waar beginne

Rhami8 0

12 jaar

tsja, vanaf de computer is het moeilijk storing zoeken. Laat er een prof naar kijken,misschien valt het mee...

maarten4874 0
badge

12 jaar

dus dieselafsluit klep kan het niet zijn ?

Rhami8 0

12 jaar

als de motor wel diesel krijgt geeft dit tijdens het starten witte rook uit de uitlaat.

Als hij dit geeft is waarschijnlijk de spie van het tandriemwiel op de krukas uitgeslagen. Komt vaker voor, oorzaak is onkundige montage. Distributie raakt dan van tijd.

audia4 0
badge

12 jaar

[quote=Rhami8]dus dieselafsluit klep kan het niet zijn ?[/quote]
dat zeg ik niet...

maarten4874 0
badge

12 jaar

Rhami, citeren is niet nodig; gewoon direct antwoorden volstaat.

mvg,
moderator

Hans4040 1230
badge vip badge

12 jaar

nja jammer genoeg komt er helemaal geen rook van achter uit

Rhami8 0

12 jaar

kan ook iets simpels zijn als een o-ringetje bij het filter wat lek is of ingescheurde brandstofslang.

audia4 0
badge

12 jaar

[quote=Rhami8]ik heb gemeten en ik meet geen spaning ik heb de zekering ge controleerd en die was nog goed

ik weet niet meer waar beginne[/quote]
Als je een draad vanaf de accu + even op het klepje zet, doet hij het dan wel?
en meet je wel spanning tijdens het gloeien op de gloeispiralen?

de Dokter 0

12 jaar

Ik weet het niet zeker maar ik had met mijn Golf 1900 diesel uit 1986 ook zoiets soms startte hij wel en dan om onverklaarbare reden weer niet. ANWB/WW erbij, deed zekeringkastje open, schudde wat op en neer en tiktetegen relais 142 en meteen was er spanning en startte hij. Dit relais was niet bij VW en allerlei onderdelenwinkels aan te komen nog te bestellen. Ik moest dus naar de sloop. Relais was aanwezig, ingezet, geen probleem meer. Je moet volgens de WW het relais horen tikken. Misschien dat je hier iets aan hebt. Succes!!!

Jetta diesel 50

12 jaar

Laat even weten hoe ver je bent e/o klacht opgelost is.
Jo.

Jetta diesel 50

12 jaar

Ik had dit ook met Golf III 1.9D van febr 1997. Bij mij was het wat Audia4 hierboven zegt de krukasspie van het tandriemwiel. Die was gedeeltelijk verpulverd waardoor het tandriemwiel meer dan 30 graden speling kreeg en was de timing weg. Vijf hydraulische kleppen waren van onderen gedeukt en heb ik die moeten vernieuwen. Daarvoor moest de kop eraf. Wellicht vernieuw je dan ook maar gelijk de klepstoters.

De maanden daarvoor wilde hij al telkens moeilijk aanslaan en stationair liep hij met horten en stoten. Als dit laatste niet het geval is, dus hij liep vlak daarvoor nog mooi, had ik bij die Golf een andere keer dat het elektrisch gedeelte in het startslot kapot was. Dat moet je dan vernieuwen, daarvoor moet het stuur eraf. Daarvoor heb je een speciale poelietrekker nodig.

Twee Jeetjes 0

12 jaar

klacht is opgelost auto gewoon verkocht
ga er geen geld meer insteken.

Rhami8 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.