close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Golf 3 GTI houdt toerental niet vast

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0L

Misschien is dit probleem al eens aan de orde geweest maar om alles door te zoeken ben je een paar dagen zoet.
Het volgende probleem doet zich voor:
Auto is vorige week uitgelezen. Zat een storing van een sensor in. Sensor vervangen, motor loopt goed. Tijdens proefrit komt er
plotseling veel rook uit de uitlaat en onder de motorkap vandaan. Was maar eventjes en daarna was het over. Motor wilde niet meer
op toeren komen. Na veel zoek werk op internet las ik iets over misfire's die afkomstig door de bobine. Vandaag bobine vervangen.
Auto start nu goed. Loopt goed stationair. Reageert goed op gas geven maar als je het gas vasthoudt op bijv. 3000t/pm zakt het toerental
weg.

Geplaatst door

peters.henk (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik roep eens wat..Motor loopt te arm en valt weg..

Het kunnen natuurlijk meerdere oorzaken zijn!

Wel zo belangrijk om te weten is, welke foutcode of over welke sensor praat je nu die vervangen is ? En 2, de rook die je zag, welke kleur had deze ? Toevallig niet de koppakking ertussen uit geblazen o.i.d. ?

Kan ook een probleem met de kvs temp sensor zijn, maar dat moet je even meten of tijdens het uitlezen controleren.

stefan84 0

13 jaar

Hallo Stefan,
Ik weet niet exact welke sensor vervangen is. In ieder geval is het de sensor die in het spruitstuk zit. Het is een Amerikaanse uitvoering en volgens
de dealer zit hier een ABA motor in. Weet niet of jou dit wat zegt. Het is niet de koppakking. Ik denk dat de rook onder de motorkap van de bobine kwam omdat hij hierna helemaal niet meer op toeren wilde komen. De rook uit de uitlaat was volgens mij gewoon rook van uitlaatgassen. Hoe kan ik de kvs temp sensor doormeten?Heb zelf geen uitlees apparatuur.

peters.henk 0

13 jaar

Henk,

Met een multiemeter is de sensor te meten op Ohm..

Misschien heb je hier iets aan :

http://volkswagen.msk.ru/engine/aba_aeg/...

en :

http://volkswagen.msk.ru/engine/aba_aeg/...

en :

http://volkswagen.msk.ru/engine/aba_aeg_...

Hier op het forum was toen nog eens een probleem met een ABA motor, weet alleen even niet meer wat daarmee aan de hand was, maar als je de zoekfunctie even gebruikt, zul je het topic nog terug vinden.

Gr Stefan

stefan84 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.