Hoi Paul kelder,
Ik richt deze vraag m.n. aan Paul, omdat hij erg veel weet van de al wat oudere auto's, maar elk ander advies is natuurlijk ook zeer welkom.
Onze bak, een 020 DFN, kraakt van 1>2 en soms > 3.
Nu hebben we een paar bakspecialisten gebeld en die zeggen, dat er voor ons type bak een modificatie heeft plaatsgehad v.w.b. de synchromeshringen.
Eerst zouden deze van messing zijn en nu van z.g.n. Sinter metaal.
Ook zouden het kroon en pignon met klinknagels zijn verbonden, ook hier zou een modificatieset (met bouten) van VW voor zijn.
Kloppen deze uitspraken of is er iets anders aan de hand.
Graag jou of jullie advies.
Groetjes Martina
Geplaatst door Martina (0) , lid sinds 15 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 Reacties
Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden
we wachten even op Paul.....hij komt zo
berendonck (0) PRO, 13 jaar geleden
Hij komt hij komt de goede goede....
Mercury (0) PRO, 13 jaar geleden
Paul is intussen gebeld, hij reageert zo spoedig mogelijk....
snelservice zeg maar....
gr
Peco Power
P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden
Dag, Martina
Eigenlijk kan ik hier kort over zijn.
Zijn er nu problemen met de bak zou je het beste een gemodificeerde, gereviseerde bak kunnen monteren.
Dit is de kortste klap met het minst ergernissen achteraf dan gezien.....
Gr. paul
Martina (0), 13 jaar geleden
Hoi Kanjers,
Is dit service of niet, in Nederland (ten minste in het westen) een bijna uitgestorven verschijnsel.
Zeer bedankt voor jullie inzet en reacties.
Ik ga Paul even bellen.
Groetjes Martina
audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden
Martina,
ik zou eerst eens kijken of er olie in zit, en hoe deze er uitziet.... Warm aftappen. (het messing van de syncromesh zweeft dan rond in de olie)
revisiebak voor een golfje III van '97 betekend in vele gevallen dat hij kostentechnisch totaal los is....
Martina (0), 13 jaar geleden
Hoi Harry,
Ik heb me o.a. op deze site laten vertellen, dat de motor in onze Golf een 1.8 L 66 kW ADZ, tonnen mee kan.
Als je sec kijkt naar de dagwaarde van de auto, dan is de prijs voor een gereviseerde bak ongeveer van 15 % van die dagwaarde.
Dus total Loss, geenszins.
Bovendien, ziet deze auto er uit als nieuw, maar ik weet dat dit niets zegt over de waarde.
En ja Harry de olie wordt jaarlijks ververst, omdat we ieder jaar in het heetste deel van Europa zitten en we willen geen problemen daar, omdat er behalve drank, niets te koop is voor een beetje knappe auto.
We gebruiken de TAF X Castrol 75W90, die in onze buurt óók door VW dealers wordt gebruikt.
Zeer bedankt voor je zorgen.
Groetjes Martina
Martina (0), 13 jaar geleden
Hoi Paul,
Zeer bedankt voor je goede raad en advies.
Groetjes Martina
P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden
Misschienlijk lijkt dit topic een beetje verwarrend, heb namelijke een telefoongesprek met Martina gehad.
Vandaar....
Gr. Paul
Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden
Achter onze rug om? Mooi is dat... [img]http://fc04.deviantart.net/fs48/f/2009/1...[/img]
P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden
Met zulke collega's is het niet anders.......... [url=http://img718.imageshack.us/i/c020.gif/][img]http://img718.imageshack.us/img718/7255/...[/img][/url]
Gr. Paul
stefan84 (0), 13 jaar geleden
Als het dan alleen bij telefoneren blijft....hihi..:)
audia4 (0) PRO, 13 jaar geleden
gezien de dagwaarde een cabrio??
Martina (0), 13 jaar geleden
Hoi Harry,
Idd een Cabrio.
Groetjes Martina